مدافع هلندی تیم فوتبال یوونتوس می‌گوید در این تیم از کسی کپی‌برداری نمی‌کند اما از هم تیمی پرتغالی‌اش توصیه‌هایی برای آماده ماندن گرفته است.

مدافع هلندی تیم فوتبال یوونتوس می‌گوید در این تیم از کسی کپی‌برداری نمی‌کند اما از هم تیمی پرتغالی‌اش توصیه‌هایی برای آماده ماندن گرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماتیس دلیخت که در تابستان ۲۰۱۹ از آژاکس به یوونتوس پیوست و تاکنون در ۶۰ بازی از رقابت‌های مختلف برای این تیم به میدان رفته است، در گفت‌وگو با روزنامه «تلگراف» درباره بازی کنار کریستیانو رونالدو و دیگر هم‌تیمی‌هایش گفت: من جایی هستم که می‌خواهم باشم و در تیمی هستم که می‌توانم تا جای ممکن بیاموزم. در یوونتوس بازیکنان باتجربه‌ای همچون جورجو کیه‌لینی و لئوناردو بونوچی و البته جان‌لوئیجی بوفون و کریستیانو رونالدو وجود دارند.

وی افزود: تمامی ما شخصیت‌های متفاوتی داریم و سعی نمی‌کنم از آنها کپی‌برداری کنم اما به رونالدو نگاه می‌کنم که ببینم چه کار می‌کند و چطور همیشه اینطور به لحاظ بدنی آماده می‌ماند. از کریس نکات و توصیه‌هایی در این رابطه می‌گیرم. چیزی هم که یاد گرفته‌ام این است که کارهایی را باید انجام بدهم که برایم خوب هستند. در نهایت هر کسی باید ریتم خود را پیدا کند.

مدافع هلندی یوونتوس همچنین درباره هم‌تیمی ۴۳ ساله‌اش اظهار داشت: بوفون می‌توانست پدر من باشد. جالب است چون وقتی من جان‌لوئیجی را می‌بینم، نحوه رفتار او طوری است که فکر نمی‌کنم دو برابر من سن دارد. بوفون به خاطر قدرتی که دارد، هنوز بازی می‌کند. او با ذهنی شبیه به ۲۹ ساله‌ها بازی می‌کند.

دلیخت ۲۱ ساله که این فصل در ۲۱ بازی راه‌راه پوشان تورین را همراهی کرده، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: هنر دفاع کردن یعنی اینکه همیشه انتظار بدترین چیز را داشته باشید. خیلی از بازیکنان هستند که روی این موضوع قمار می‌کنند که اوضاع در جریان بازی برای تیم‌شان خوب پیش خواهد رفت اما من همیشه با خودم فکر می‌کنم که "اگر هم‌تیمی‌ام توپ را از دست بدهد چه می‌شود؟" یا اینکه "اگر حریف توپ را روی دروازه ارسال کند چه خواهد شد؟".

وی در تکمیل صحبت‌هایش تأکید کرد: من همیشه اینطور فکر می‌کنم و اگر چنین دیدگاهی داشته باشید، هیچگاه خیلی غافلگیر نمی‌شوید چون به اندازه کافی سریع و قدرتمند هستید اما اگر آمادگی لازم برای رویارویی با شرایط مختلف را نداشته باشید، همیشه یک ثانیه یا یک میلی‌ثانیه دیرتر واکنش نشان می‌دهید. مهمترین چیز اما این است که من چیزهایی در یوونتوس آموخته‌ام.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.