حیدر بهاروند تا اتمام فصل جاری به عنوان سرپرست سازمان لیگ تعیین شد.

به گزارش ایسنا، دیروز (دوشنبه) نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و اعضا برای نخستین بار به ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم گرد هم آمدند. در این جلسه که بیشتر به معارفه اعضای هیات رئیسه و بیان اهداف کلی این فدراسیون ارتباط داشت، درباره برخی موارد تصمیم‌گیری شد.

با توجه به استعفای مهدی محمدنبی حدود ۱۲ ساعت قبل از برگزاری این جلسه، بحث سرپرستی منصور قنبرزاده در سمت دبیرکلی مطرح شد که از جمله اختیارات ریاست فدراسیون فوتبال است و او کارش را به طور رسمی از روز گذشته آغاز کرد. البته ادامه حضور قنبرزاده در فدراسیون فوتبال، نیازمند تصویب اعضای هیات رئیسه است که به آینده موکول شد و او فعلا به عنوان سرپرست کارش را از روز گذشته آغاز کرده است.

با توجه به وضعیت کنونی این فدراسیون و رد صلاحیت بهاروند، نایب رئیس دوم به مجمع انتخاباتی، حیدر بهاروند همچنان تا پایان لیگ برتر امسال در سمتش ابقا شد تا عزیزی خادم برای مجمع آتی، گزینه مورد نظر خود را معرفی کند و رای اعتماد مجمع را بگیرد.

فعلا تصمیمی در ارتباط با کمیته‌های تخصصی فدراسیون فوتبال به خصوص کمیته‌های مستقل مانند اخلاق، انضباطی، استیناف، حسابرسی و خزانه‌دار گرفته نشده است و این موارد جزو دستور جلسات هیات رئیسه در هفته‌های آینده است.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، سرپرستی بهاروند در سازمان لیگ تا سه ماه آینده معتبر است و قانونا سرپرستی بیش از این بازه زمانی (سه ماه)، تخطی از اساسنامه این فدراسیون محسوب می‌شود.

همچنین در این جلسه حمیدرضا آصفی، دیپلمات، سفیر و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در این جلسه حضور داشت و توضیحاتی در ارتباط راهکارهای اخذ میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ ارائه کرد. او در فدراسیون قبلی هم مشاور بین الملل مهدی تاج بود که همکاری او با این فدراسیون چندان طول نکشید.

در پی این دیدار، امروز عزیزی خادم دیداری با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران داشت که مربوط به حمایت‌های دولت برای موفقیت ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.