سرمربی تیم فوتبال شهرداری آستارا گفت به این دلیل از سمت خود کناره‌گیری کرده تا مشکلات مالی تیمش حل شود.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری آستارا گفت به این دلیل از سمت خود کناره‌گیری کرده تا مشکلات مالی تیمش حل شود. پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پایان کار شهرداری آستارا در نیم‌فصل اول لیگ دسته اول فوتبال با صدرنشینی اظهار داشت: به بازیکنان، مربیان، مجموعه تیم و مردم شریف آستارا خسته نباشید می‌گویم. آستارا شهر خودم بود و چون یکی دو سال دنبال من بودند، می‌دانستم شهرداری آستارا از لحاظ مالی چه شرایطی دارد. شهردار آستارا گفت سازمان بازرسی کل کشور به ما اجازه نمی‌دهد هزینه کنیم و سایر دوستان، هزینه‌ها را تقبل می‌کنند. این افراد دوست دارند هزینه کنند، اما پول ندارند و فوتبال هزینه‌بر است. باید بودجه خوبی باشد که دچار مشکل نشویم.

برای تمرین در آستارا یک ساعت و نیم وقت داریم وی درخصوص مشکلات باشگاه شهرداری عنوان کرد: شهرداری آستارا هزینه سفرها و هتل اعضای تیم را تقبل می‌کند، اما حقوق بازیکنان هم مهم است. شب عید نزدیک است و گفتم بیش از این شرمنده بچه‌ها نشوم. هر روز باید روی مسائل روانی بازیکنان کار کنیم و همه آنها هم خیلی تلاش کردند. هفته به هفته پیشرفت کردیم و زحمات زیادی کشیدیم. وقتی آمدیم، تیم یازدهم جدول بود و چهار بازی برگزار شده بود. در آستارا یک ورزشگاه متعلق به مدارس فوتبال است و پیشکسوت‌ها و تیم‌های مختلف در آن تمرین می‌کنند. ما هم یک ساعت و نیم برای تمرین کردن وقت داریم.

تیم‌های پولدار پای بازیکنان ما نشسته‌‌اند و همه را می‌برند سرمربی شهرداری آستارا با اشاره به شرایط نامناسب وضعیت ورزشگاه وحدت آستارا به تسنیم گفت: بیشتر بازی‌ها میهمان بودیم و تا هفته پانزدهم در ورزشگاه سردار جنگل رشت بازی می‌کردیم که از این بابت از هیئت فوتبال گیلان و مدیران ورزشگاه تشکر می‌کنم. تاکنون ۱۰ تا ۲۰ درصد قرارداد اعضای تیم پرداخت شده است. کل قرارداد بازیکنان ما ۷۰، ۸۰ یا ۱۲۰ میلیون تومان است که آن هم باید به‌صورت ماهیانه پرداخت شود. یکی دو هفته است که تیم‌های پولدار و متمول، پای بازیکنان ما نشسته‌اند و همه را می‌برند. ما که پول نداریم، باید چه کنیم و با کدام ابزار به مصاف رقبا برویم؟ من شرمنده مردم آستارا می‌شوم.

استعفا کردم تا با رفتن من، کسی بیاید و تیم را نجات دهد رأفت با بیان اینکه درست نیست فقط وعده در کار باشد و پولی پرداخت نشود، خاطرنشان کرد: در بازی با هوادار بچه‌های ما پنج دقیقه خوشحالی کردند، اما پس از آن داستان دیگری اتفاق افتاد. درست نیست مسئولان پولی ندهند و فقط وعده و وعید باشد. زمانی که آمدم، تلنگر زدم و گفتم کمک کنید. آستارا شهری کم‌جمعیت اما از لحاظ اقتصادی بسیار خوب است. با این حال اراده‌ای در میان مسئولان ندیدم و بازیکنان ما تنها هستند. من هم استعفا کردم تا شاید با رفتن من، دوست یا آشنایی بیاید تیم را نجات دهد و با خودش پول و امکانات بیاورد. از همه بازیکنان راضی هستم و امیدوارم مرا حلال کنند.

چند بازیکن ما از تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد دارند وی در ادامه گلایه‌های خود از مشکلات مالی باشگاه شهرداری تصریح کرد: سه ماه است که در آستارا هستم و کمبودهای زیادی داشتیم که در حال جبران آن بودیم. اواسط فصل پول در باشگاه بود، اما پاداشی در حد ۵۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان پرداخت می‌شد. من گفتم حریفان برای شکست ما پاداش ۱۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند. بازیکنانی از لیگ‌های دسته دوم و سوم داریم، اما حالا شش تا هفت بازیکن ما از تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد دارند.

گفتند تو را به خدا تیم را در رده پانزدهم نگه دارید سرمربی شهرداری آستارا با اشاره به هدفگذاری مدیران این باشگاه در ابتدای فصل اظهار داشت: به من گفتند تو را به خدا تیم را در رده پانزدهم جدول نگه دارید، اما گفتم می‌خواهم بجنگم و تیم باید موفق شود. این بازیکنان با ما قرارداد ۸۰ میلیون تومانی بستند، اما اکنون پیشنهادهای ۸۰۰،۹۰۰ میلیون تومانی دارند. او باید چه کار کند؟ روز گذشته فرماندار و شهردار آستارا به بازی ما آمدند و من به آنها گفتم چند بار است که تذکر می‌دهم، اما اتفاقی نمی‌افتد. به شهردار گفتم بازیکنان ما پول کارمندی می‌گیرند و اگر کارمند شما یک ماه حقوق نگیرد، کار می‌کند؟

شهرداری با رفاقت و همدلی به صدر جدول رسید رأفت با تمجید از شاگردانش به تسنیم گفت: شاید با رفتن من، به خودشان بیایند و امیدوارم در ادامه موفق شوند. مشکلات اقتصادی حرف اول را در کشور می‌زند و بازیکنان هم خانواده دارند. چشم کل بازیکنان به دست مربی است و مربیان ارتباط برادرانه و پدرانه با آنها دارند. تیم شهرداری را رفاقت و همدلی به بالای جدول آورد؛ وگرنه پولی که در کار نیست. قرارداد یک بازیکن برخی تیم‌های دسته اولی به اندازه قرارداد ۱۲ بازیکن ماست و بازیکنان سایر تیم‌ها، ۸۰۰ میلیون تومان یا یک میلیارد تومان می‌گیرند. این موضوع آزاردهنده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.