سرمربی تیم فوتبال اینتر می‌گوید برخلاف آنچه تصور می‌شود برای انتخاب مهره‌های ترکیب اصلی و سیستم‌های تاکتیکی یک مربی دموکرات است.

سرمربی تیم فوتبال اینتر می‌گوید برخلاف آنچه تصور می‌شود برای انتخاب مهره‌های ترکیب اصلی و سیستم‌های تاکتیکی یک مربی دموکرات است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیشروی اینتر به سمت کسب اولین قهرمانی‌اش در سری A از سال ۲۰۱۰ با پیروزی ۲ بر یک شب گذشته (پنجشنبه) این تیم در خانه پارما ادامه پیدا کرد.

نراتزوری با کسب این پیروزی فاصله خود با میلان و حاشیه امنیتش در صدر جدول رده‌بندی را به شش امتیاز افزایش داد. این ششمین پیروزی اینتر بود که سرمربی آبی‌و‌مشکی‌پوشان، آنتونیو کونته برای کسب آن ترکیبی قدرتمند را روانه میدان کرد. در واقع تنها بازیکن از ترکیب اصلی معمول اینتر که برای این بازی استراحت گرفت، لائوتارو مارتینس بود.

کونته به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: من فکر نمی‌کنم که بازی زشتی انجام داده باشیم، چرا که دو گل زدیم و کلی موقعیت دیگر هم داشتیم که اختلاف‌مان را افزایش دهیم. با این حال می‌دانیم که پارما برای ما مشکلاتی به وجود آورد، چرا که آنها تیمی با بازیکنان قدرتمند دارند و مربی‌شان هم فوق‌العاده است. هدف‌شان این بود که بازی را به تساوی بکشانند. پارما لایق تحسین است و من فکر می‌کنم که این تیم تمام چیزهایی که برای ماندن در لیگ لازم است را دارد. قبلاً گفتم که این بازی و بازی‌مان مقابل جنوا دو آزمونی هستند که میزان پیشرفت و پختگی تیم‌‌ ما را نشان می‌دهد، چون در این بازی دو متوجه می‌شدیم که چقدر انگیزه داریم و اینکه انگیزه‌‌های‌مان فقط برای نتیجه گرفتن در بازی‌های بزرگ نیست. گلی هم که خوردیم قابل اجتناب بود، اما به جز آن یک مورد من فکر نمی‌کنم که سمیر هندانوویچ مجبور به انجام واکنش بزرگ دیگری شده باشد.

در دقایق پایانی بازی، کونته در کنار زمین برای قدردانی از مدافع مراکشی تیمش اشرف حکیمی، سر او را بین دو دست خود گرفت و پس از فریاد زدن در صورتش، ضربه‌ای هم به پس سر او زد و به این شکل به بازیکن خود بابت عملکرد خوبش در دفع یک خطر بزرگ تبریکی پرحرارت گفت.

وی درباره این صحنه هم اظهار داشت: عملکرد اشرف در دقایق تلف شده عالی بود. او به سمت بازیکن پارما رفت و او را تحت فشار گذاشت تا از منطقه خطر دور شود. اینقدر کارش خوب بود که فقط می‌خواستم بگیرم و رو در روی خودش به او بگوییم آفرین! این بازیکنان واقعاً دارد سخت تلاش می‌کنند و در هر بازی نشان می‌دهند که چیزهای جدیدی یاد گرفته‌اند.

سرمربی ایتالیایی اینتر در ادامه با اشاره به نحوه بازگشت کریستین اریکسن به ترکیب اصلی برای نیمکت‌نشین کردن آرتورو ویدال به سایر نیمکت‌نشینان تیمش هم برای حفظ تلاش‌شان جهت بازگشت به ترکیب اصلی انگیزه داد و گفت: فکر می‌کنم که من یک مربی کاملاً دموکراتیک باشم. البته من مجانی به کسی چیزی نمی‌دهم، اما تا حدی هم صبور هستم. برای ما تیم در اولویت است و بازیکنان پس از آن قرار می‌گیرند. پس هر کسی که اینطوری فکر کند می‌تواند با من کنار بیاید.

اینتر حاشیه امنیتش در صدر جدول را به شش امتیاز افزایش داد و فاصله‌اش با یوونتوس را هم دوباره به ۱۰ امتیاز افزایش داد. کونته در پاسخ به این سؤال که آیا اینتر را حالا می‌توان مدعی اصلی قهرمانی در سری A دانست، عنوان کرد: ما در موقعیت بسیار خوبی داریم و قطعاً وضعیت‌مان در قیاس با فصل گذشته بسیار بهتر است. با این حال می‌دانیم که هر بازی یک نبرد است و از الان تا پایان فصل برابر هر تیمی ممکن است، امتیاز از دست بدهیم. به همین دلیل می‌گویم که نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.