سرمربی تیم فوتبال اتلتیکومادرید موفق شد به رکوردی دست پیدا کند که پیش از او لوئیس آراگونس فقید توانسته بود با روخی بلانکو به ثبت برساند.

سرمربی تیم فوتبال اتلتیکومادرید موفق شد به رکوردی دست پیدا کند که پیش از او لوئیس آراگونس فقید توانسته بود با روخی بلانکو به ثبت برساند. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکا، پیروزی ۲ بر صفر شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال اتلتیکومادرید در خانه ویارئال در هفته بیست‌وپنجم لالیگا دیه‌گو سیمئونه را به رکوردی رساند که لوئیس آراگونس فقید در طول ۱۸ سال فعالیتش به‌عنوان سرمربی روخی بلانکو (طی مقاطع مختلف از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۳) ثبت کرد.

این پیروزی سیصد‌وهشتمین برد اتلتیکومادرید با هدایت سیمئونه بود، همان تعداد پیروزی که این تیم زیر نظر آراگونس کسب کرده بود. با این حال رکورد سیمئونه با توجه به تعداد بازی‌هایی که او این تیم را هدایت کرده، بهتر است چرا که این مرد آرژانتینی با ۹۹ بازی کمتر نسبت به آراگونس موفق به کسب این تعداد پیروزی شده است. آراگونس در ۶۱۱ بازی و سیمئونه در ۵۱۲ بازی این تعداد پیروزی را با تیم قرمزوسفیدپوش مادرید کسب کردند.

سیمئونه کسی است که توانست اتلتیکومادرید را پس از پشت سر گذاشتن بدترین دهه در تاریخش (۱۰ سالی که به استثنای دو جام در لیگ اروپا و سوپرجام اروپا در سال ۲۰۱۰ هیچ جام دیگری برای روخی بلانکو نداشت) احیا کند و برای این تیم عناوینی همچون قهرمانی در لالیگا، لیگ اروپا و دو نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کند.

اگرچه آمار کلی سیمئونه برای کسب پیروزی در تمامی رقابت‌ها از آراگونس بهتر است، اما از حیث کسب پیروزی در لالیگا این مرد آرژانتینی پنجم است و هنوز فاصله زیادی با سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا دارد.

در فهرست موفق‌ترین سرمربیان تاریخ باشگاه اتلتیکومادرید در لیگ اسپانیا، سیمئونه با ۲۱۶ پیروزی پنجمین نفر است. در این رده‌بندی آراگونس با ۳۴۴ بازی در رده نخست است و پس از آو مونیوس با ۳۲۳، ایرورتا با ۲۵۹ پیروزی و دائوسیک با ۲۳۵ پیروزی در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند. البته سیمئونه که به تازگی قراردادش را با اتلتیکویی‌ها تمدید کرده فرصت کافی خواهد داشت تا در این رده‌بندی هم به نفر اول تبدیل شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.