آنتونیو کونته احتمال بازگشتش به تیم ملی ایتالیا را رد نکرد و می‌گوید سرمربیگری اینتر یکی از بزرگترین چالش‌های دوران حرفه‌ای‌اش است.

آنتونیو کونته احتمال بازگشتش به تیم ملی ایتالیا را رد نکرد و می‌گوید سرمربیگری اینتر یکی از بزرگترین چالش‌های دوران حرفه‌ای‌اش است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، آنتونیو کونته که فصل گذشته با اینتر تا یکقدمی قهرمانی در سری A ایتالیا پیش رفت و یوونتوس را به چالش کشید، در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سِرا» گفت: یوونتوس در سال‌های اخیر فاصله زیادی با دیگر تیم‌ها به وجود آورده است اما هدف اینتر قهرمانی در یک بازه یک و نیم ساله است. رقبای دیگر هم پیشرفت کرده‌اند. ما هم به لطف سختکوشی‌مان در حال پیشرفت هستیم. ما به طور مداوم تغییر کرده‌ایم. ما کارمان را با سیستم ۲-۵-۳ آغاز کردیم و سپس هجومی‌تر شدیم. فصل گذشته در رتبه دوم سری ‌A به کارمان پایان دادیم و تا فینال لیگ اروپا هم پیشروی کردیم.

وی افزود: رالف رانگنیک (سرمربی آلمانی) از من تمجید کرد و گفت که "اینتر را دوست دارم و به نظرم تیمی پیچیده است". مردم گاهی در مورد فوتبالِ ساده صحبت می‌کنند اما باید توجه کنید که پشت این تیم یک ایده است. ما از همان آغاز کارمان را با ارائه فوتبال هجومی آغاز کردیم. شاید اغراق کردیم و رقبای ما هم اقدامات متقابل را پیدا کردند. در ادامه ما با ترکیب خوبی از هجوم و صبر به تعادل تیمی رسیدیم. حالا تیمی متحدتر هستیم و وقتی حمله می‌کنیم به حریف ضربه می‌زنیم.

سرمربی اینتر ادامه داد: همیشه به بازیکنانم می‌گویم که باید هنگام حمله بدبین باشند چون وقتی خوشبین باشید با خود فکر می‌کنید که توپ را از دست نخواهید داد. فرد بدبین اما برنامه‌ریزی بیشتری دارد. ما حالا اما به تعادل تیمی فوق‌العاده‌ای رسیده‌ایم و از دید من باید با حداکثر نیرو و با ۵ یا ۶ نفر به دروازه حریف حمله کرد؛ یعنی با بازیکنانی همچون اشرف حکیمی، ایوان پریشیچ، کریستین اریکسن که یک هافبک نفوذی است و نیکولو بارلا. ما در لیگ قهرمانان اروپا موقعیت‌های زیادی خلق کردیم، اما کمی از هم گسیخته بودیم و گل‌های زیادی دریافت کردیم. حالا اما تعادل تیمی بهتری داریم و همه بازیکنان در هر دو فاز هجومی و دفاعی شرکت دارند.

کونته تصریح کرد: وقتی مردم در مورد من صحبت می‌کنند، همیشه یک "امایی" وجود دارد. آنها می‌گویند "کونته مربی خوبی است، اما ... ". این "اما" باعث ایجاد انگیزه در من می‌شود. فوتبال اشتیاق من است و دوست دارم کار مربیانی که ایده‌ای در سر دارند را تماشا کنم. بیشتر هم از مربیان غیرحرفه‌ای الهام می‌گیرم تا از مربیانی که در کوورچانو (مرکز آموزش مربیان متعلق به فدراسیون فوتبال ایتالیا) تحصیل کرده‌اند.

سرمربی ۵۱ ساله اینتر ادامه داد: زمانی که به دوران فوتبالم به عنوان بازیکن پایان دادم، کارم را از ابتدا و به عنوان سرمربی تیم آرتزو آغاز کردم. من به عنوان فوتبالیست به تمامی عناوین رسیده بودم، اما سرمربی کونته کارش را از صفر شروع کرد. آنهایی که در باشگاه‌های بزرگ بازی کرده‌اند، فکر می‌کنند می‌توانند مربیگری کنند اما مربیگری از فوتبالیست بودن متفاوت است.

وی تصریح کرد: من به لطف تجربه‌ام، آمادگی بیشتری برای این کار داشتم. به من توصیه شده بودم که سرمربی اینتر نشوم اما من چالش‌ها را دوست دارم و این یکی از سخت‌ترین چالش‌های دوران حرفه‌ای‌ام است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا در پاسخ به این پرسش که «آیا تیم ملی ایتالیا فصلی از دوران حرفه‌ای‌تان بود که دیگر آن را بسته‌اید؟»، خاطرنشان کرد: قطعاً خیر! هر موقع که به تیم ملی فکر می‌کنم، مو به تنم سیخ می‌شود. من همیشه از تیم ملی استقبال می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.