پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به عدم پاسخگویی مدیران قبلی فدراسیون گفت: باید جوانگرایی از بالاترین رکن مدیریتی در فوتبال ایجاد شود و رئیس آن باید مثل وزیر باشد.

حسین کلانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: من شناخت کاملی از نامزدهایی که خود را در مقام ریاست یا حضور در هیات رئیسه می‌دانند ندارم. تنها فردی که به خاطر فوتبالی بودن می‌شناسم آقایان علی کریمی و مهدی مهدوی کیا هستند. من معتقدم باید جوانگرایی از همان بالاترین رکن مدیریتی فوتبال کشور ایجاد شود.

پیشکسوت فوتبال ایران راجع به برنامه‌هایی که رئیس فدراسیون باید داشته باشد افزود: داشتن برنامه خوب است اما واقعاً نیاز است که آنها ضمانت اجرایی برای پیاده کردن برنامه‌های خود نیز بدهند. رئیس بعدی کار مشکلی دارد اما فوتبال ایران نیز سرمایه‌های فراوان برای حل آنها دارد.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: رئیس این فدراسیون باید جایگاه یک وزیر را داشته باشد. منظورم حضور سیاسیون در فوتبال نیست بلکه اتفاقاً باید طوری رفتار کند که با اندیشه‌هایش بتواند فدراسیون را شبیه به یک وزارتخانه بسیار مهم اداره کند.

این پیشکسوت ادامه داد: ابعاد فرهنگی، ورزشی و اجتماعی فوتبال را هیچیک از ارگان‌ها ندارند. قدرت فوتبال در روحیه مردم ایران بیشتر از هر ابزار دیگری است. من فکر می‌کنم لازم است فوتبال را از حاشیه‌های کوچک خارج کنیم و برای حل مشکلات اقتصادی آن از ظرفیت‌های آن بهره بگیریم.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به شیوه مدیریتی فدراسیون در گذشته افزود: آقایان در گذشته آمدند و بدون کوچک‌ترین پاسخگویی در خصوص ابهامات قراردادهایی که بسته بودند رفتند. متاسفانه کارشناسی مربوطه در هیچیک از حوزه‌های فدراسیون فوتبال را نداشتیم و در پایان هم کسی اشتباهاتش را نپذیرفت. چنین روندی اگر بخواهد ادامه داشته باشد برای فوتبال باشگاهی و ملی بسیار خطرناک خواهد بود.

او درباره تغییر دوباره نحوه برگزاری بازی‌های مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: من از تفکرات فنی سرمربی تیم ملی اطلاعی ندارم اما او باید فکر همه چیز را کرده باشد. دیگر جای هیچ‌گونه اشتباهی نیست و تیم ملی نیاز ویژه به موفقیت در این بازی‌ها دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.