تئاتر رویاها لقبی است که به ورزشگاه خانگی منچستریونایتد داده شده است، اما این نام از کجا آمده است؟

تئاتر رویاها لقبی است که به ورزشگاه خانگی منچستریونایتد داده شده است، اما این نام از کجا آمده است؟ به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه فوتبال منچستریونایتد در سال ۱۸۷۸ توسط کارگران راه‌آهن با نام باشگاه فوتبال نیوتن هیث تأسیس شد و تا سال ۱۹۰۲ هم با همین نام در مسابقات شرکت می‌کرد، تا اینکه این باشگاه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و فردی به نام جان هنری دیویس سهام این باشگاه را خرید و نام آن را به منچستریونایتد تغییر داد و سپس زمینی در منطقه اولدترافورد خرید تا ورزشگاه کنونی در آن ساخته شود، ورزشگاهی که از سال ۱۹۱۰ خانه شیاطین سرخ شد.

ورزشگاه اولدترافورد توسط آریچیبالد لیش، معمار اسکاتلندی طراحی و ساخته شد. او که در سال ۱۹۳۹ در سن ۷۳ سالگی چشم از جهان فروبست، طراحی ورزشگاه‌هایی همچون استمفوردبریج متعلق به باشگاه چلسی، ورزشگاه آیبروکس متعلق به باشگاه گلاسکو رنجرز، ورزشگاه سلتیک پارک متعلق به باشگاه گلاسکو سلتیک و کریون کاتیج متعلق به باشگاه فولام را هم انجام داده بود.

این ورزشگاه که با گنجایش ۷۵ هزار و ۶۴۳ نفر پس از ورزشگاه ومبلی لندن، دومین ورزشگاه بزرگ بریتانیا به شمار می‌رود، یکی از خاطره‌انگیزترین ورزشگاه‌های جهان به شمار می‌رود، ورزشگاهی که در سال ۱۹۰۹ با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ هزار پوند در منطقه اولدترافورد واقع در شهر منچستر ساخته شد.

منچستریونایتد اما بین سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۹ مجبور شد بازی‌هایش را در ورزشگاه خانگی منچسترسیتی، رقیب همشهری خود برگزار کند چون ورزشگاه اولدترافورد در جریان جنگ جهانی دوم بر اثر بمباران خسارت‌هایی دیده بود.

شاید برای هواداران فوتبال جالب باشد که لقب «تئاتر رویاه‌ها» از کجا آمده است؟ این سِربابی چارلتون بود که اولین بار لقب «تئاتر رویاها» را به ورزشگاه اولدافورد داد، ورزشگاهی که موفقیت‌های پرشمار شیاطین سرخ در آن به ثبت رسیده است.

سِربابی چارلتون ۸۳ ساله خود بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۳ در منچستریونایتد عضویت داشت و در ۷۵۸ بازی از رقابت‌های مختلف موفق به ثمر رساندن ۲۴۹ گل شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.