فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای از ورود به اظهارات مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی از سوی مربیانی مانند رحمتی، گل‌محمدی و قلعه‌نویی خبر داده و این موارد را مصادیق نشر اکاذیب دانسته و این موضوع را جهت بررسی، تعقیب و رسیدگی به ارکان قضایی فدراسیون ارجاع کرده است.

به گزارش ایسنا، با گذشت ۱۲ هفته از لیگ برتر، اکثر تیم‌ها از مشکلات و اشتباهات داوری گلایه دارند و حالا صدای ساکت‌ترین مربیان هم در آمده است. در این بین برخی از مربیان و ارکان تیم‌ها سناریوهایی هم برای ناکامی‌های خود دارند. دیشب سه مربی لیگ برتری یعنی یحیی گل‌محمدی، امیر قلعه‌نویی و سید مهدی رحمتی در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر، اظهاراتی را در رابطه برخی اقدامات از جمله چینش داوران و برنامه ریزی مسابقات مطرح شد که باعث نتیجه نگرفتن تیمشان شده است.

طرح این مسائل توسط این سه چهره سرشناس باعث انتشار بیانیه‌ای عجیب از سوی فدراسیون فوتبال شده که اهالی فوتبال را به رعایت کدهای اخلاقی دعوت کرده و به متخلفان هشدار داده است: «با عنایت به کدهای اخلاقی، مقررات انضباطی و مقررات اخلاقی کلیه اهالی فوتبال می بایست در ایراد اظهارات و انجام مصاحبه های خود مراقبت کنند تا امر خلاف واقع را به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نسبت ندهند، در غیر این صورت اظهارات آنها به تناسب مورد می تواند از مصادیق توهین، افترا یا نشر اکاذیب باشد.

بر این اساس، درباره موارد مطروحه در یکی از برنامه های تلویزیونی از آنجا که برخی اظهارات مطرح شده مصادیق نشر اکاذیب بوده موضوع جهت بررسی، تعقیب و رسیدگی به ارکان قضایی فدراسیون ارجاع شد. مضافا با اشخاص متخلف وفق کدهای اخلاقی و انضباطی تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.»

فدراسیون فوتبال از بررسی اظهارات مطرح شده در برنامه فوتبال برتر خبر داده و احتمالا خبرهایی در ارتباط با دعوت این مربیان به کمیته انضباطی و یا جریمه و محرومیت این مربیان در روزهای آینده منتشر شود که می‌تواند تنور حواشی را در لیگ برتر ایران داغ کند.

البته نکته جالب توجه پرهیز فدراسیون از نام بردن از برنامه مذکور و همینطور اشخاص حاضر در برنامه بوده تا فعلا از حواشی دوری کند و به نوعی به سایر اهالی فوتبال هشدار داده باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )