مربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال ویتنام می‌گوید این تیم معیارهای حضور در جام جهانی فوتسال را دارد و در صورت عدم برگزاری مسابقات انتخابی در آسیا، این تیم باید راهی جام جهانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که در حکم تعیین پنج سهمیه این قاره برای جام جهانی فوتسال بود، خبرهای مختلفی از نحوه تعیین تیم‌های آسیایی برای حضور در جام جهانی منتشر شد. سیستم رنکینگ و توجه به لیگ فوتسال کشورهای مختلف از جمله معیارهایی است که گفته می‌شود AFC برای تعیین سهمیه‌های قاره آسیا در جام جهانی (به میزبانی لیتوانی) مورد توجه قرار خواهد داد.

به نظر می‌رسد در صورت برقراری سیستم تعیین سهمیه از سوی AFC، حضور ایران، ژاپن و تایلند در جام جهانی قطعی است و کشورهایی چون ویتنام، لبنان، ازبکستان، کویت و اندونزی باید برای دو سهمیه باقیمانده رقابت کنند.

«آنتونیو گارسیا» که به عنوان مربی در تیم ملی فوتسال ویتنام و تیم باشگاهی «تای سون نام» این کشور مشغول به کار است در گفتگو با خبرنگار مهر، به بحث انتخاب سهمیه‌های آسیا پرداخت و تاکید کرد که ویتنام از تیم‌هایی است که شایستگی حضور در جام جهانی را دارد.

گارسیا در این خصوص گفت: بهترین حالت این بود که AFC مسابقات قهرمانی آسیا را برگزار کند ولی شرایط این اجازه را نمی‌دهد. کشورها برای میزبانی راغب نیستند و یا هزینه‌های برگزاری بازی‌ها بسیار بالا است. بنابراین باید دنبال یک راهکار واقع بینانه باشیم.

وی افزود: ای کاش مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شد اما امکانش نیست. بنابراین زمان آن است که بهترین و عادلانه ترین روش برای تعیین سهمیه‌های جام جهانی انجام شود.

مربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال ویتنام در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کنید ویتنام بتواند راهی جام جهانی شود؟ تصریح کرد: فکر می‌کنم استفاده از روش رنکینگ از عینیت بیشتری برخوردار است. اگر به تاریخچه بازی‌های قهرمانی آسیا در سه دوره گذشته نگاه کنیم، ویتنام قطعاً جزو پنج سهمیه جام جهانی خواهد بود. اگر معیارها به عنوان مثال شامل دستاورد سال‌های اخیر جام باشگاه‌های آسیا باشد، ویتنام سه بار در جمع سه تیم برتر بوده و یک بار هم در پنج دوره اخیر، نایب قهرمان شده است.

گارسیا گفت: ویتنام در دوره گذشته جام جهانی فوتسال هم به جمع ۱۶ تیم برتر صعود کرد. ویتنام در ۱۰ سال گذشته سرمایه گذاری کلانی روی فوتسال انجام داده و شایسته حضور در جام جهانی است.

وی در خصوص برنامه‌های آماده سازی ویتنام به خبرنگار مهر گفت: ما یک کمپ تمرینی سه هفته‌ای قبل از کریسمس برگزار کردیم و قصد داشتیم بعد از سال جدید ویتنامی در ماه فوریه هم یک اردوی دیگر برگزار کنیم اما فدراسیون ویتنام برنامه را تغییر داد و مقرر شد مسابقات لیگ برنامه ریزی شود. بعد از پایان بازی‌های لیگ فوتسال، تیم ملی ویتنام اردوهایش را شروع می‌کند.

گارسیا درباره احتمال لغو بازی‌های جام جهانی تصریح کرد: امیدوارم که این مسابقات برگزار شود. وضعیت کووید - ۱۹ در جهان بهبود یافته است.

مربی اسپانیایی ویتنام در پایان درباره تیم ملی فوتسال ایران هم اظهار کرد: ایران هم شایسته حضور در جام جهانی است. این تیم در دوره قبل جام جهانی به عنوان سوم رسید و در دو دوره گذشته مسابقات آسیا، قهرمان شده است. فکر می‌کنم ایران هم باید در جام جهانی باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.