مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا معتقد است برای گروهی شلختگی مالی و بی‌در و پیکر بودن نظام اقتصادی فوتبال، مثل آب گل‌آلودِ مستعد، برای ماهی گرفتن است.

مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا معتقد است برای گروهی شلختگی مالی و بی‌در و پیکر بودن نظام اقتصادی فوتبال، مثل آب گل‌آلودِ مستعد، برای ماهی گرفتن است. خلیل سپهرسبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال و شرایطی که رئیس بعدی باید ایجاد کند، اظهار داشت: هر تیمی که برای مدیریت فوتبال کشور پا به میدان می‌گذارد، باید با بالاترین حمایت ممکن چه در سطح سیاسی و چه در سطح صنفی، عهده‌دار مسئولیت شود. این همراهی و اجماع و توافق، سنگ بنای تحول و نقطه آغاز یک اراده ملی برای نوسازی سازمان فوتبال کشور خواهد بود.

وی افزود: مسائل مبتلا به فوتبال ملی، مزمن، فراصنفی، عموماً بی‌قاعده و چند وجهی است، به این معنی که هرکس بنای بر حضور در رأس هرم این ورزش را دارد، باید، هم توان همگراسازی اهالی فوتبال و هم به نوعی تجربه کار مدیریت کلان در نظام اجرایی را داشته باشد. در این دوره تعامل با تمام مراجع اجرایی و مدیریتی در کنار فعال‌سازی یک دیپلماسی فرامرزی، ضروری است. به علاوه باید به احیای ارزش‌های اجتماعی برآمده از فوتبال، مثل همبستگی ملی توجه شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا تأکید کرد: اینکه وضعیت موجود فوتبال کشور مطلوب و ایده‌آل نیست، یک حرف است و اینکه شرایط این ورزش خراب و نا امید کننده است حرف دیگری. به شخصه نظام مدیریت فوتبال را در خور نقد جدی می‌دانم، اما آن را نا امید کننده نمی‌دانم. همه ما وظیفه داریم از تمامی داشته‌های نظام مدیریت فوتبال، ولو ضعیف و آزار دهنده و پرانتقاد، با نگاهی اصلاحی و ترمیمی، حمایت کنیم که در غیر این صورت روزهای بدتر و شرایط نا امید کننده‌تری می‌تواند پیش روی فوتبال ملی قرار گیرد. برخورد مسئولانه در این شرایط موضوعی جدی است.

سپهرسبحانی به آشفتگی نظام اقتصادی در فوتبال اشاره کرد و به تسنیم گفت: برای گروهی شلختگی مالی و بی‌در و پیکر بودن نظام اقتصادی فوتبال، مثل آب گل‌آلودِ مستعد برای ماهی گرفتن است، به همین دلیل به آشفتگی و بی‌انضباطی آن اصرار دارند و دلبسته‌اند و برابر هر اقدام سازنده و اصلاحی مقاومت می‌کنند. در مقابل با دوری از رفتارهای احساسی و کم‌مایه، باید برای شفاف‌سازی فعالیت اقتصادی در فوتبال به کمک تیم مدیریتی جدید شتافت که البته ظرفیت‌های حقوقی، کارشناسی و انسانی خوبی در این سال‌ها ایجاد شده است.

وی ضمن تاکید بر ظهور نسلی تحصیل‌کرده، با دانش و متعهد در سطح فوتبال ملی، آن را بنیه‌ای مطمئن برای توسعه سازمان فوتبال دانست و افزود: باید با تعریف یک مسیر عقلانی، ورود این گروه به دایره مدیریت فوتبال تسهیل شود، کار مهمی که تیم جدید مدیریت فوتبال ملی باید به مثابه فرصت آن را مغتنم شمارد.

مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا از سیاست‌زدگی در فوتبال به عنوان یک آفت نام برد و خاطرنشان کرد: فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی، بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت‌های سیاسی شدن را دارد که بهتر است تیم مدیریتی جدید نسبت به سوء استفاده و دستبرد از این ظرفیت به نفع مصالح ملی، هوشیارانه برخورد کند. متناسب‌سازی شرایط جاری اجتماع ملی با ضوابط حاکم بر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گزاره دیگری است که در کنار فعال‌سازی دیپلماسی ورزشی از سوی تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال باید مورد اهتمام قرار گیرد.

سپهرسبحانی ادامه داد: در این زمینه کم کاری‌ها، هزینه‌های بسیاری را برای فوتبال کشور ایجاد کرده است. آسیب بی‌توجهی به کار فرهنگی و امر تربیتی در ورزش کشور به شکل عمومی و فوتبال به طور ویژه، در شرایط تازه باید به فرصتی برای نوسازی اخلاقی و اعتلای هویتی تبدیل شود.

وی تأکید کرد: نباید جوسازی علیه فوتبال به گونه‌ای باشد تا هرگونه جسارت تحول و نوسازی از مدیر گرفته شود و امید به ساختن و بهبود شرایط جای خود را ناتوانی در اصلاح وضع موجود دهد. فوتبال ملی عناصر متعهد و سازنده زیادی دارد و چشم بستن بر آنان نوعی بی‌اعتنایی به داشته‌های انسانی و اجرایی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.