با اعلام نایب رئیس کمیته مسابقات AFC، حذف الهلال عربستان از لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا منتفی است و این باشگاه با رایزنی‌های گسترده از محرومیت دو ساله فرار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای گذشته بحث احتمال محرومیت الهلال عربستان از لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا در رسانه‌های این کشور داغ بود. روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی مدعی شده بود که مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از محرومیت الهلال و حذف این تیم به کار بسته‌اند. علت این اتفاق، کنار رفتن الهلال از لیگ قهرمانان فصل گذشته به دلیل ویروس کرونا و خودداری از ارائه لیست ۱۳ نفره در بازی مقابل شباب الاهلی امارات عنوان شده بود.

خبر روزنامه الشرق الاوسط موجی از نگرانی را در میان هواداران الهلال ایجاد کرد و رسانه‌های عربستان هم هرکدام به نوعی این موضوع را بازتاب دادند.

با این حال «عبدالخالق مسعود» نایب رئیس عراقی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین صحبت‌های خود، حذف الهلال از آسیا را منتفی دانست.

مسعود گفت: همانطور که می‌دانید، مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا در شرایط بحران ویروس کرونا برگزار شد و به همین دلیل ما باشگاهی مانند الهلال سعودی، قهرمان دوره ۲۰۱۹ را داشتیم که با شرایط بسیار سختی روبرو شد و باعث خروجش از مسابقات شد. همچنین باشگاه جوهر دارالتعظیم مالزی و الوحده امارات که برخورد با آنها استثنایی است و مطابق معمول نیست؛ آنطور که برای مجازات باشگاه‌ها و محرومیت دو ساله آنها می‌شود.

نایب رئیس کمیته مسابقات AFC با اشاره به کرونایی بودن اعضای تیم الهلال تاکید کرد: تقریباً همه اعضا اتفاق نظر داشتند که بحث باشگاه الهلال به کمیته انضباطی ارجاع نشود. ابراهیم القاسم عضو سعودی کمیته مسابقات هم تلاش زیادی برای آگاهی دادن به همه اعضا درباره اتفاقات رخ داده انجام داد. او با مدارک و شواهد توضیح داد که الهلال تحت چه مشکلی قرار گرفته است تا از ارجاع مجازات به کمیته انضباطی جلوگیری کند.

مسعود یادآور شد: شرایط باشگاه الهلال سزاوار همدردی و بودن در کنار آن است! کمیته مسابقات هم آنچه را که توافق شده بود، به عنوان روال اداری به کمیته اجرایی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ روز چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود.

سیدبندی این مسابقات به شرح زیر است:

سید یک‌

الدحیل قطر

الهلال عربستان

پرسپولیس ایران

الشارجه امارات

السد قطر

سید دوم

النصر عربستان

تراکتور ایران

شباب الأهلی امارات

الریان قطر

الأهلی عربستان

سید سوم

پاختاکور ازبکستان

الوحدات اردن

گوا هندوستان

استقلال تاجیکستان

استقلال ایران

سید چهارم

الشرطه عراق

(سایر تیم‌ها بعد از مرحله پلی آف مشخص می‌شوند. فولاد خوزستان در مرحله پلی آف باید با العین امارات بازی کند و در صورت صعود در سید چهارم قرار می‌گیرد.)

زمابندی مسابقات فصل ۲۰۲۱

مرحله مقدماتی (تک بازی)

۷ اپریل (۱۸ فروردین)

مرحله گروهی (رفت و برگشت)

۱۴ تا ۳۰ اپریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)

مرحله یک هشتم نهایی (تک بازی)

۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور)

مرحله یک چهارم نهایی (تک بازی)

۲۷ و ۲۸ سپتامبر (۵ و ۶ مهر)

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)

رفت: ۱۹ و ۲۰ اکتبر (۲۷ و ۲۸ مهر)

برگشت: ۲۶ و۲۷ اکتبر (۴ و ۵ آبان)

فینال (رفت و برگشت)

رفت: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)

برگشت: ۲۷ نوامبر (۶ آذر)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.