فدارسیون فوتبال جمهوری چک مدعی شد فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس رکورددار بهترین گلزن تمامی ادوار نیست.

فدارسیون فوتبال جمهوری چک مدعی شد فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس رکورددار بهترین گلزن تمامی ادوار نیست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریستیانو رونالدو با گلی که شب گذشته (چهارشنبه) در برتری ۲ بر صفر یوونتوس مقابل ناپولی در سوپرجام ایتالیا به ثمر رساند، شمار گل‌های زده‌ خود در بازی‌های رسمی (باشگاهی و ملی) را به عدد ۷۶۰ رساند و تبدیل به بهترین گلزن تمامی ادوار کرد. فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس که اخیراً از رکورد ۷۵۷ گل‌زده پله، اسطوره برزیل گذشته بود با گلی که در بازی شب گذشته به ثمر رساند، رکورد ۷۵۹ گل‌زده ژوزف بیکان، مهاجم پیشین و فقید اهل جمهوری چک را هم شکست.

فدارسیون فوتبال جمهوری چک اما مدعی شد که مهاجم ۳۵ ساله راه‌راه پوشان تورین رکورد ژوزف بیکان را هنوز نشکسته است و به این منظور باید ۶۲ گل دیگر به ثمر برساند اما شرکت تجزیه ‌وتحلیل اطلاعات ورزشی «Opta Sports» می‌گوید رونالدو حالا رکورددار بهترین گلزن تاریخ است.

فدارسیون فوتبال جمهوری چک با انتشار توئیتی مدعی شد: «کمیته آمار و تاریخ فدارسیون فوتبال جمهوری چک گل‌های زده توسط ژوزف بیکان اسطوره‌ای را شمرده است و بر همین اساس اعلام می‌کنیم که گل‌های زده بیکان در بازی‌های رسمی ۸۲۱ گل بوده است».

پله، اسطوره فوتبال بزریل هم در اوایل ماه جاری میلادی، زمانی که رونالدو هفتصد و پنجاه و هشتمین گلش را به ثمر رساند، مدعی شده بود که رکوردش هنوز شکسته نشده است و او در دوران بازیگری‌اش در مجموع ۱۲۸۳ گل به ثمر رسانده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.