پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید سرمربی آبی‌پوشان پایتخت به یک مربی بادانش و حرفه‌ای نیاز دارد.

محمد مومنی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت گفت: اعتماد کردن به کسانی که قابل اطمینان باشند و ایده‌های جدیدی داشته باشند، به نظر من برای استقلال می‌تواند بسیار موثر باشد. شیخ دیاباته حضورش برای اسقلالی‌ها هیجان‌آور بود و فکری را مثل روزهای بازیگری‌اش به شادی آورد. به نظر من استقلال نیاز به اطلاعات دارد و بازیکنان باید با هشیاری‌ بیشتری به میدان بروند تا بتوانند تاثیر خودشان را بگذارند.

او ادامه داد: من معتقدم که کنار نیمکت استقلال باید یک مربی بادانش باشد. اگر چه همه دانشمند هستند اما باید فردی باشد که مغز متفکر کارهای فکری باشد. بعضی‌ها در نیمکت استقلال هستند که از فضا سوءاستفاده می‌کنند و توانایی فنی و علمی ندارند. این اگر حل نشود، در روزهای آینده برای استقلال دردسرساز می‌شود و شاید عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

مومنی افزود: استقلال باید روش‌هایی را اجرا کند، که برای بازی‌های آسیایی یک تفکر مشخص و درست داشته باشد تا بتواند برنامه‌ها را پیش ببرد. در رقابت‌های آسیایی بازیکنان تک به تک ارزیابی‌ می‌شوند و اگر از الان به فکر آن روزها نباشیم، دیگر جای پشیمانی وجود ندارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: من این اعلام خطر را می‌دهم که باید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مد نظر آبی‌ها باشد. برنامه‌های مختلف تاکتیکی، باید عملیاتی شود. آقای فکری تیم را خوب هدایت می‌کند اما با احترامی که به آرش برهانی و صمد مرفاوی قائل هستم، باید کنار این ۳ نفر کسی باشد که دانش فنی و اصول علم تمرین را به طور کامل طراحی و اجرا کند تا روش‌های مختلف تاکتیکی شود و در مواقع مختلف حلال مشکلات استقلال باشد.

او درباره وضعیت استقلال با توجه به اینکه در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر است، اظهار کرد: به نظر من پیشرفت استقلال ضعیف است. در نام و بزرگی استقلال هیچکس شکی ندارد و فکر می‌کنم این پیشرفت به اندازه نام باشگاه نیست. آقای فکری روش‌های خوبی را انتخاب می‌کند اما چون دست تنها است باعث شده که یک خلاء در کادر فنی وجود داشته باشد.

مومنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آبی‌ها از تاکتیک‌های انفرادی بیشتر سود می‌برد اما تاکتیک‌هایی که بتواند به استقلال کمک کند و طراوت و شادی خاصی برای تیم به ارمغان بیاورد، در آبی‌ها هنوز پنهان مانده است. استراتژی دفاعی استقلال هنوز مناسب نیست و این ضعف را می‌توان با تمرین کردن برطرف کرد. مهم این است که کارهای گروهی استقلال در روند بازی می‌توان دید. خط حمله و هافبک استقلال تا اینجای کار به نظر من عملکرد خوبی داشتند

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند در پایان فصل یکی از مدعیان قهرمانی باشد، اظهار کرد: شکی در این مساله نیست ولی چگونه به این مرحله رسیدن مهم است. آبی‌ها الان صدر جدول هستند اما نگه داشتن این صدرنشینی مهم است که باید آن تفکر مورد نظر را بازیکنان استقلال تحت هدایت محمود فکری اجرا کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )