سرمربی مس رفسنجان گفت که نارنجی‌پوشان در شهر خود با مشکلات سخت‌افزاری مواجه هستند و مدیران باشگاه هم درصدد حل این مشکلات هستند.

سرمربی مس رفسنجان گفت که نارنجی‌پوشان در شهر خود با مشکلات سخت‌افزاری مواجه هستند و مدیران باشگاه هم درصدد حل این مشکلات هستند. محمد ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال مس رفسنجان اظهار داشت: کسانی که با تحقیق وضعیت تیم‌های تازه وارد به لیگ برتر به شرایط این تیم‌ها نگاه می‌کنند، می‌دانند کار آنها در سال اول حضور در لیگ برتر چقدر سخت است. ما نسبت به سال اول چهار تیمی که در دو سال اخیر به لیگ برتر آمده‌اند، نتایج بدی نگرفتیم و شاید بهترین نتایج را کسب کردیم. اگر نگاهی به وضعیت گل‌گهر و شاهین در فصل گذشته و نساجی و نفت مسجدسلیمان در لیگ هجدهم، طی مقطع فعلی فصل بیندازیم، به این مهم می‌رسیم.

شرایط تیم‌های دارای بازیکن خارجی با سایر تیم‌ها متفاوت است «حدود ۱۵ تغییر نسبت به فصل گذشته داشتیم و رسیدن به هماهنگی زمان می‌برد.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: این شرایط برای تیم‌های بزرگ جهان هم وجود دارد. به دلیل قوانین کشورمان و ایجاد قانون منع خرید بازیکنان خارجی، تیم‌های دارای بازیکنان خارجی با سایر تیم‌ها شرایط متفاوتی دارند و این تبعیض وجود دارد. با این حال نسبت به ابتدای فصل به هماهنگی بهتری رسیده‌ایم. شرایط بدی نداریم و در پنج بازی گذشته توانستیم ۱۰ امتیاز بگیریم. مس رفسنجان از تیم‌هایی است که با گذشت زمان، به هماهنگی تاکتیکی بیشتری می‌رسد.

در برخی پُست‌ها در کشورمان فقر داریم سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به این پرسش که آیا در ابتدای فصل بازیکن خارجی مدنظر داشته است یا خیر، خاطرنشان کرد: ما در برخی پُست‌ها در کشورمان فقر داریم و اگر نتوانیم نیازهای خود را با بازیکنان داخلی برطرف کنیم، باید روی به گزینه‌های خارجی بیاوریم. همین باعث می‌شود تیم‌هایی که بازیکن خارجی دارند، شرایط متفاوتی با سایر تیم‌ها داشته باشند. بخش عمده تیم‌های برتر فصل گذشته از بازیکنان خارجی تشکیل شده بود. نقش بشار رسن در پرسپولیس، دیاباته و میلیچ در استقلال، پریرا و کولیبالی در فولاد و کی‌روش، کومان و ولسیانی در سپاهان کاملاً مشخص بود. این بازیکنان، ۲۰ تا ۳۰ درصد ترکیب اصلی تیم خود بودند.

مس رفسنجان باید ساختار کاملاً حرفه‌ای‌تری به خود بگیرد، نگاه‌مان هم باید لیگ برتری باشد ربیعی در ادامه به تسنیم گفت: خیلی روی موارد شخصیت‌سازی در مس رفسنجان کار کردم تا بچه‌ها به تیم‌مان، نگاه یک تیم تازه‌وارد به لیگ برتر را نداشته باشند. آنها باید نگاه لیگ برتری داشته باشند و خود را هر چه سریع‌تر با محیط وفق بدهند. مس رفسنجان ۱۵ سال در حسرت صعود به لیگ برتر بود که خدا را شکر این کار را انجام دادیم. باشگاه باید ساختار و نگاه کاملاً حرفه‌ای‌تری به خود بگیرد که با سرعت خوبی به سمت آن حرکت می‌کنیم، اما رسیدن به این نگاه زمان می‌برد.

در ۵ بازی گذشته گلزنی کردیم و از مهاجمان مس راضی هستم وی درباره وضعیت عماد میرجوان و نیز رضایتش از مهاجمان مس رفسنجان بیان کرد: میرجوان ابتدای فصل به‌خاطر مصدومیت از مس جدا شد. من از قاضی، آوخ، آذرباد، عاشوری، کریم‌زاده، ارجمندیان و زهیوی راضی هستم. ما در پنج دیدار ابتدای فصل نتوانستیم به گل برسیم، اما بازی‌های بدی ارائه نکردیم. مقابل گل‌گهر و آلومینیوم فرصت‌های بسیار خوبی ساختیم و بهترین عملکرد ما از این حیث، دیدار با تراکتور بود که چندین موقعیت را از دست دادیم. این موضوع روی مس رفسنجان فشار وارد کرده بود، اما خدا را شکر در هر پنج بازی گذشته گل زدیم. تلاش کردیم این ضعف را برطرف کنیم و به مرور زمان در این بخش بهتر می‌شویم.

کار سازمان لیگ سخت است، آنها را درک می‌کنیم سرمربی مس رفسنجان درباره برنامه لیگ برتر فوتبال و اعتراض برخی تیم‌ها به برابر نبودن دیدارها اظهار داشت: قبلاً هر چهار پنج روز یک بار باید بازی می‌کردیم. پس از بازی با نساجی باید از رفسنجان به قائمشهر می‌رفتیم و از سازمان لیگ خواستیم دیدار با سپاهان،‌ یک روز به تعویق بیفتد که با آن مخالفت شد. آن زمان تنها مقطعی بود که به برنامه بازی‌ها اعتراض کردیم. ما باید از تصمیمات سازمان لیگ تمکین کنیم. می‌دانیم با توجه به شیوع کرونا و برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، برنامه‌ریزی لیگ برتر سخت است و باید سازمان لیگ را درک کنیم. با این حال همه از برگزاری مسابقات به صورت یکنواخت استقبال می‌کنند.

۵ بازیکن ما مصدوم هستند، چند بازیکن هم با درد بازی می‌کنند ربیعی در مورد مصدومیت پُرتعداد شاگردانش در ۱۰ دیدار گذشته تصریح کرد: مقابل پیکان پنج بازیکن اصلی خود یعنی سالاری، اسلامی‌خواه، طرهانی، کریم‌زاده و زهیوی را در اختیار نداریم و در پنج بازی متوالی گذشته هم تعویض اجباری داشتیم. برنامه فشرده بازی‌ها، تنها عامل این مصدومیت‌ها نیست. یکی از دلایل این موضوع، وضعیت سخت‌افزاری خودمان و نیز شرایط متفاوت لیگ امسال با فصل گذشته است. همچنین ما روی چمن مصنوعی بازی می‌کنیم و توالی دیدارهای ما بین این نوع چمن و نیز چمن طبیعی باعث مصدومیت بازیکنان مس شده است. چند بازیکن ما هم با درد تمرین و بازی می‌کنند.

در رفسنجان مشکلات سخت‌افزاری عدیده داریم وی در پاسخ به این پرسش که آیا از پایبندی باشگاه مس رفسنجان به تعهدات مالی نسبت به اعضای تیم و نیز فراهم کردن امکانات مورد نیاز، راضی است یا خیر، خاطرنشان کرد: ما باشگاه ولخرجی نبودیم و تلاش کردیم در هزینه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم و نظم، مسئله مورد تأکید من، مدیرعامل باشگاه و نیز رئیس شرکت صنایع ملی مس بود. باشگاه نظم کاری خوبی داشته است. در رفسنجان مشکلات عدیده سخت‌افزاری داریم و در اینجا یک زمین چمن طبیعی خوب برای تمرین داخل شهر نداریم. در روستای لاهیجان اطراف رفسنجان یک زمین چمن طبیعی وجود دارد و سایر زمین‌ها دارای چمن مصنوعی هستند.

ورزشگاه خانگی و هتل ۴ ستاره باید آماده شوند سرمربی مس رفسنجان درباره شرایط سخت‌افزاری این شهر بیان کرد: زمانی که در رفسنجان بازی داریم، تلاش می‌کنیم چهار یا پنج روز زودتر در این زمین تمرین کنیم و بعد مهیای بازی در چمن مصنوعی شویم. پس از صعود به لیگ برتر، تمامی مسئولان شهری تا حدودی درصدد برطرف کردن مشکلات هستند که این موضوع زمان می‌برد. امیدوارم هر چه زودتر ورزشگاه خانگی مس رفسنجان آماده و مطابق دستورالعمل سازمان لیگ، هتلی حداقل چهار ستاره برای میزبانی سایر تیم‌ها ساخته شود. ان‌شاءالله شرایط استخر و موارد تمرینی هم بهتر شود و باشگاه هم در این زمینه تلاش زیادی می‌کند.

اتفاقات خوب برای رفسنجان از موهبت صعود مس به لیگ برتر است ربیعی با بیان اینکه مهیا کردن زمین چمن طبیعی برای تمرینات، رساندن ورزشگاه خانگی مس رفسنجان به مسابقات و نیز تعبیه محل اسکان خوب از برنامه‌های باشگاه مس است، به تسنیم گفت: آنها تلاش می‌کنند در رده پایه هم زمین خوبی فراهم کنند. پس از صعود به لیگ برتر، اتفاقات خوبی برای رفسنجان می‌افتد که از موهبت صعود به لیگ برتر است. من تلاش می‌کنم مس را در لیگ برتر حفظ کنم و ان‌شاءالله مدیران هم ظرف حداکثر سه سال، این موارد را برطرف کنند. مسئولان اجرایی شرکت ملی مس تلاش می‌کنند ورزشگاه خانگی مس را به لیگ امسال برسانند.

قرعه سختی داشتیم و با همت بچه‌ها از این خوان عبور می‌کنیم وی درباره کار سخت شاگردانش در هفته‌های آینده و دیدار با تیم‌هایی چون صنعت نفت و پرسپولیس عنوان کرد: تمام دیدارهای لیگ برتر سخت است. مس رفسنجان امسال با قرعه سختی مواجه بود و در چهار هفته اول با تیم‌های استقلال، گل‌گهر، آلومینیوم و تراکتور بازی کردیم. در نیم‌فصل اول در تهران به مصاف استقلال رفتیم و در اهواز مقابل فولاد بازی کردیم. در ادامه هم در تهران باید با پرسپولیس بازی کنیم و همه دیدارها سنگین است. فکر می‌کنم با درایت و برنامه‌ریزی انجام شده و نیز همت و پشتکار بچه‌ها، تا پایان نیم‌فصل اول از این خوان عبور می‌کنیم و سپس برای نیم‌فصل دوم، برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.