باشگاه استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر ۴ بازیکن را به کمیته انضباطی باشگاه ارجاع داده است، مساله‌ای که دلایل بروز و رسانه‌ای شدن آن می تواند به نام استقلال آسیب وارد کند

به گزارش ایسنا،‌ باشگاه استقلال در این روزها، اتفاقات پر فراز و نشیبی را پشت‌سر می‌گذارد. از رفتن میلیچ به کشورش و قهر با کادر فنی این تیم، تا مشکلات انضباطی و مسائل حاشیه‌ای که گریبان‌گیر این تیم شده است.

یکی از مسائلی باشگاه استقلال در این مدت با آن بسیار دست و پنجه نرم کرده است، موارد انضباطی بازیکنان این تیم است. محمود فکری مدعی است که می‌خواهد نظم و تمرکز را به استقلال بازگرداند اما در این مدت شاهد رسانه‌ای شدن موارد انضباطی بازیکنان مختلف استقلال بودیم؛ مساله‌ای که شاید در شان باشگاهی مثل استقلال نباشد.

در این گزارش می‌خواهیم بازیکنانی که تا اینجای کار به خاطر مشکلات مختلف به کمیته انضباطی باشگاه رفتند را مرور و عملکرد هر کدام از آن‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

شیخ دیاباته

در جریان هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر و در مصاف دو تیم استقلال و فولاد میان محمود فکری و شیخ دیاباته سرمربی و بازیکن تیم فوتبال استقلال، درگیری لفظی پیش آمد و این مساله باعث شد که باشگاه استقلال طی بیانیه‌ای در جهت مقابله با بازیکن سالاری اعلام کند: "هیچ بازیکن و شخصی از هواداران و باشگاه استقلال بزرگتر نیستند". از این رو به دلیل عدم تمکین شیخ دیاباته از دستور محمود فکری در بازی با فولاد، این بازیکن در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار گرفت. این مساله باعث شد شیخ دیاباته در تمرین بعدی استقلال نتواند شرکت کند. این بازیکن با اینکه در محل تمرین تیم حاضر شده بود اما با دستور محمود فکری، نتوانست در تمرینات آبی‌پوشان شرکت کند. در پایان پس از برطرف شدن مشکلات موجود، دیاباته به تمرینات استقلال بازگشت.

فرشید اسماعیلی

این بازیکن در جریان یکی از تمرینات تیم فوتبال استقلال به علت بحث و جدل با احمد مددی، سرپرست وقت باشگاه استقلال درباره قراردادش،‌ حاشیه‌هایی در تمرین ایجاد کرد و این مساله باعث شد تا محمود فکری این بازیکن را به دلیل مسائل انضباطی و ایجاد حاشیه در تمرین کنار بگذارد.

اسماعیلی بعد از این مساله، در بازی مقابل پدیده کنار گذاشته شد. این بازیکن پس از حضور در جلسه کمیته انضباطی باشگاه استقلال، در محل تمرین این تیم حاضر شد. اسماعیلی صحبت‌های لازم را در جلسه کمیته انضباطی با اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال انجام داد و از احمد مددی نیز به خاطر درگیری پیش آمده با او عذرخواهی کرد.

هرویه میلیچ

پس از بازی نکردن هرویه میلیچ در دیدار برابر گل‌گهر سیرجان در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر، این بازیکن با انتشار استوری در پیج شخصی خود به این تصمیم واکنش نشان داد. پس از آن باشگاه استقلال اعلام کرد: «واکنش میلیچ در کنار برخی دیگر از کارهای انضباطی او موجب شد محمود فکری امروز به این بازیکن اجازه تمرین نداده و او را در اختیار باشگاه قرار دهد.»

پس از آن میلیچ نیز دوباره به تمرینات استقلال بازگشت اما ساز خود را برای رفتن کوک کرده بود و این بازیکن پس از داربی پایتخت، وسایلش را جمع کرد و از ایران خارج شد. این مساله با حیرت کادر فنی و هیات مدیره باشگاه استقلال همراه بود و هنوز باشگاه استقلال در صدد آن است که این بازیکن را دوباره به جمع ‌آبی‌پوشان بازگرداند.

فرشید باقری

باقری نیز که سابقه خوبی در رفتن به کمیته انضباطی باشگاه استقلال دارد، هفته گذشته به دلیل بی‌نظمی در تمرینات استقلال توسط محمود فکری کنار گذاشته شد. باقری همچنین چندی پیش به علت انتشار مطلبی در فضای مجازی بازهم به کمیته انضباطی اظهار شده بود.

به گزارش ایسنا، همانطور که مشخص است رسانه‌ای شدن مسائل انضباطی باشگاه استقلال، یکی از مواردی است که در این مدت از سوی این باشگاه به شدت دیده شده است. این درحالی است که باشگاه پرسپولیس در این فصل حتی یک کدام از این موارد را هم نداشته است و یا اگر هم داشته است، آن را رسانه‌ای نکرده است.

در مجموع رسانه‌ای شدن این موارد می‌تواند تمرکز تیمی یک تیم را به طور کلی بهم بزند و حاشیه‌ها را جای متن بیاورد. محمود فکری نیز که تا اینجای کار نشان داده به حاشیه‌ها بیشتر از متن کار اهمیت می‌دهد.

فکری در نشست خبری پیش از داربی، ادعای برگزاری یک داربی بدون حاشیه‌ را کرد اما در روز داربی با هوچی‌گری به عملکرد داور اعتراض کرد که این مساله حتی باعث تعجب پرویز مظلومی، سرپرست تیم شد.

با تمام مسائل موجود، وجود این جریان‌ می‌تواند پیکره استقلال را زیر سوال ببرد و باید دید این جریان بازهم ادامه خواهد داشت یا قرار است اتفاقات دیگری رقم بخورد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )