مدیر اسبق باشگاه فوتبال استقلال تهران اعتقاد دارد باید جایگاه فوتبال و ورزش مشخص شود.

محمد کاظم اولیایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال و انتخابات پیش رو اظهار کرد: نه تنها فدراسیون بلکه ساختار ورزش دچار مشکل است چون جایگاه ورزش هنوز تعیین نشده است. در سال های دور ورزش در دل دولت تعریف شده بود، حالا ما نه تنها به آن روند ادامه داده‌ایم بلکه ورزش را بیشتر دولتی کرده‌ایم. اگر این مهم تعریف نشود در سال های آینده دچار مشکل خواهیم بود.

وی در ادامه در خصوص تاثیر ورود افراد جدید در حوزه مدیریت فوتبال گفت: برای بهتر شدن اوضاع ابزارها و لوازم زیادی لازم است و صرفا سابقه فوتبالی یا اشتغال در فوتبال کافی نیست. مشکل ما عدم پذیرش مسئولیت است و باید امیدوار باشیم تیمی سر کار بیاید که مدیریت را بشناسد و با استفاده از خرد جمعی و برنامه‌ریزی درست بتواند وضعیت را بهبود بخشد.

اولیایی در ادامه افزود: پیشنهاد من تشکیل تیم توانمند و همه جانبه است. برای اداره فوتبال باید از تخصص های مختلف استفاده کرد. در مجمع فدراسیون فوتبال باید برنامه مدیران مورد رای اعضا قرار گیرد نه شخصیت آنها.

او در پایان به نقش دولت و مجلس در ورزش و فوتبال پرداخت و گفت: دولت و به خصوص مجلس باید نقش‌شان را به درستی ایفا کنند. ما همچنان در اساسنامه جدید فدراسیون مشکلاتی داریم. هنوز نمی‌دانیم فوتبال چیست؟ فوتبال دولتی است یا خصوصی.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.