پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که سرخپوشان با وجود توقف در دربی ۹۴ مقابل استقلال، سربلند از این دیدار بیرون آمدند و عملکرد خوبی داشتند.

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که سرخپوشان با وجود توقف در دربی ۹۴ مقابل استقلال، سربلند از این دیدار بیرون آمدند و عملکرد خوبی داشتند. جواد منافی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی ۲ - ۲ پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۴ عنوان کرد: پس از چند ماه یک بازی خوب را شاهد بودیم و عملکرد دو تیم راضی‌کننده بود. پرسپولیس در همان ابتدای بازی یک گل غافلگیرکننده دریافت کرد، اما به بازی برگشت و توپ و میدان را در اختیار گرفت، هر چند نتوانست از موقعیت‌های گلزنی بهره ببرد.

وی افزود: زمانی که تیمی در همان ابتدای بازی گلی را دریافت کند، شرایط خیلی سخت می‌شود، اما پرسپولیسی‌ها آرامش خود را حفظ کردند و با ارائه یک بازی رو به جلو کار را به دست گرفتند. همین مسئله به جز دقایق پایانی، کاملاً مشهود بود و پرسپولیس را به دو گل رساند. نکته مهم اینکه شاگردان گل‌محمدی در همین دقایق چند فرصت مسلم گلزنی هم داشتند که دو فرصت طلایی احمد نوراللهی از جمله آنها بود. اگر این موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد، پرسپولیس با دو سه گل اختلاف کار حریف را تمام می‌کرد.

پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد: متأسفانه پرسپولیس در آخرین دقیقه باز هم غافلگیر شد و در شرایطی که از موقعیت‌ها استفاده نکرده بود، با لو دادن یک توپ ساده گل دوم را دریافت کرد. گل خوردن در آخرین دقیقه هم برای بازیکنان، هم کادر فنی و هم هواداران واقعاً سخت است، اگر چه زیبایی فوتبال به همین اتفاقات است. در مجموع معتقدم پرسپولیس عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشت و هم در موقعیت‌سازی و هم مالکیت توپ بهتر بود.

منافی با اشاره به تأثیر قهرمان نشدن پرسپولیس در آسیا در روند حرکتی این تیم در لیگ برتر گفت: همه می‌دانیم که با قهرمان نشدن پرسپولیس، ضربه‌های روحی و روانی به تیم وارد شد. در کنار این موضوع، نبود یک تمام‌کننده و همچنین یک بازیساز همچون بشار رسن در چند بازی اخیر مشکل‌ساز بوده است. پرسپولیس با برتری در دربی ۹۴ می‌توانست شکست در فینال آسیا را فراموش کند، اما این اتفاق نیفتاد، هر چند در دربی سربلند بود. سرخپوشان با بازی خوبی که ارائه کردند، می‌توانند به لیگ برگردند و یکبار دیگر در مسیر قهرمانی قرار بگیرند.

وی درباره انتقادات یحیی گل‌محمدی از رئیس هیئت مدیره باشگاه و تأثیر این موضوع روی روند تیم خاطر نشان کرد: شرایط مدیریتی صددرصد روی عملکرد تیم تأثیر منفی می‌گذارد. واقعاً نبود یک مدیر کارکشته در چند سال اخیر به تیم ضربه زده است. در این سال‌ها هر مدیری که آمد، شش ماه تا یک سال عهده‌دار مسئولیت شد و تصمیماتی گرفت که به تیم ضربه زد. اگر یک مدیر فوتبالی حضور داشت، امثال بشار، خلیل‌زاده و علیپور و حتی بیرانوند جدا نمی‌شدند. همه دیدند که بشار در حالی که قرارداد داشت، اما به صورت توافقی جدا شد. شاید اگر مدیریت خوبی در پرسپولیس بود، این تیم در آسیا قهرمان می‌شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.