مالک باشگاه تراکتور تبریز گفت: به خاطر اینکه نتیجه نگرفتن یک تیم در آسیا را بپوشانند، تراکتور را زدند.

مالک باشگاه تراکتور تبریز گفت: به خاطر اینکه نتیجه نگرفتن یک تیم در آسیا را بپوشانند، تراکتور را زدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در گفت‌و‌گویی درباره مسائل و حاشیه‌های مختلف این باشگاه صحبت کرد.

*فلسفه گسترش فولاد با تراکتور فرق دارد زنوزی ابتدا درباره مسائل اقتصادی باشگاه تراکتور و تغییرات مدیرعامل در این باشگاه اظهار داشت: ما بحث‌هایی درباره مسائل اقتصادی باشگاه تراکتور داشتیم. با آمدن مدیران جدید به باشگاه، این روند به خوبی در حال طی شدن است. سیاح توضیحات لازم را در این خصوص خواهد داد. برنامه‌ریزی که داشتیم و اتفاقاتی که می‌خواستیم از نظر اقتصادی رخ بدهد، خیلی خوب است. ان‌شاءالله با توجه به اموالی که در اختیار باشگاه گذاشته شده، هواداران، تراکتور جدیدی خواهند دید؛ تراکتوری که از نظر اقتصادی پویاست و می‌تواند روی پای خودش بایستد. در حوزه باشگاه داری، ورزشی و اینکه تیم فوتبالش بتواند کمک های شایانی چه در حوزه خرید بازیکن و چه در حوزه های دیگر داشته باشد. من روند را عالی می‌بینم و در آینده ای نزدیک خبرهای خوشی در این مورد خواهیم شنید.

وی افزود: باشگاه‌های موفق در کارهای اقتصادی ورود کرده‌اند و از این راه هزینه‌های باشگاه خودشان را درمی‌آورند و توجیه اقتصادی دارند. اگر بخواهیم در رقابت با باشگاه های مختلف، بزرگ بشویم و باشگاه قوی داشته باشیم، باید به این سمت برویم. هیچ باشگاهی بدون اقتصادی شدن نمی تواند روی پا باشد، این نوید را هم بدهم که هواداران هم می‌توانند از این حرکات اقتصادی، به درآمدزایی بپردازند.

مالک باشگاه تراکتور درباره اینکه در زمان مالکیت باشگاه گسترش فولاد شاهد تغییرات زیادی نبودیم، گفت: گسترش فولاد، فلسفه‌اش با تراکتور فرق می‌کند. گسترش فولاد، طرفدار آنچنانی نداشت. اتفاقات و کارهایی که می‌تواند در تراکتور جریان پیدا کند، در باشگاه کم طرفدار امکان پذیر نیست.

* به مدیرعامل قبلی از ابتدا گفته بودیم به زودی مدیرعامل اقتصادی خواهیم آورد زنوزی ادامه داد: در این سه سال، یک‌سری فرازونشیب هایی از نظر مدیریت در باشگاه وجود داشت. شاید یک‌سری مشکلات در مدیریت خودم داشتم، اما قرار شد باشگاه را به ثبات در حوزه مدیریت برسانیم. متاسفانه این اتفاق نیفتاد، اما این را بگویم که ما در داستان مدیرعامل قبلی هم به او از ابتدا گفته بودیم که یک مدیرعامل اقتصادی می‌آوریم، شما به عنوان مدیر ورزشی به فعالیت خود ادامه می‌دهید. سیاح باشگاه را به سمت اقتصادی شدن سوق می‌دهد. من نجات باشگاه تراکتور را در اقتصادی شدن می‌بینم. هزینه‌ها الان افزایش پیدا کرده و ما مجبوریم که به این سمت برویم. در دنیا هیچ باشگاهی بدون توجیه اقتصادی نمی‌تواند دوام بیاورد.

* درباره منصوریان هواداران به من تذکر داده بودند وی ادامه داد: ما تُرک‌ها کمی احساسی هستیم اما سعی می‌کنم در حوزه مدیریت، صنعت، اقتصاد و ورزش این را لحاظ نکنم. تراکتور باشگاه بزرگی است و باعث می‌شود تصمیماتی اتخاذ شود. شاید در آن لحظه اگر این تصمیمات را نگیریم، بعداً خودمان را نبخشیم. هواداران از یک سری مسائل در داخل باشگاه آگاه نیستند. در مورد مربی‌ای که کنار گذاشته شد (منصوریان)، هواداران به من متذکر شده بودند. در ابتدای فصل حضور مربی خارجی ممنوع شد و مجبور شدیم یکی از گزینه‌های داخلی را انتخاب کنیم. با مدیران باشگاه به این نتیجه رسیدیم که ادامه دادن به این روند ما را به جایی نخواهد رساند. مجبور شدیم تغییرات انجام بدهیم و به حرف هواداران برسیم. من از هواداران عذرخواهی می‌کنم، اما آنها هم باید فضا را در نظر بگیرند. در بازار داخلی، مربی زیادی وجود نداشت که بتوان آن را انتخاب کرد.

* ان‌شاءالله بتوانیم شجاعی را راضی کنیم که سرمربی دائم باشد مالک باشگاه تراکتور گفت: ما به خاطر دیدگاه‌مان، مجبور شدیم این گزینه را انتخاب کنیم. اینکه برخی مربیان دیدگاه‌های متفاوتی با ما داشتند. به هر حال الان آقای مسعود شجاعی مربی موقت است و از مردم هم که از ایشان حمایت ‌کنند، ممنونم. همه ما می‌دانیم که شجاعی وابستگی به تیم‌های دیگر ندارد و محصول تراکتور است و باید از او حمایت کنیم. من نظرات هواداران را هم می‌بینم که چقدر از مسعود شجاعی دلبری می‌کنند. ان‌شاءالله بتوانیم آقای شجاعی را راضی کنیم که این پست را قبول کنند. او فعلاً رضایت کامل نداده است. از هواداران عزیز هم می‌خواهم که از مسعود شجاعی حمایت کنند. شجاعی بازیکن بزرگی است و ان‌شاءالله در آینده مربی بزرگی هم خواهد بود. بعد از اینکه ایشان قبول کرد سرمربی شود، باید با او قراردادی بلند مدت ببندیم و ایشان را همه جانبه حمایت کنیم و پای نتایج فوتبالی او بایستیم؛ چه نتیجه بگیرد و چه نگیرد.

زنوزی در ادامه تصریح کرد: من حمایت‌هایی که از مسعود شجاعی در بازی گذشته انجام شده بود را نگاه می‌کردم. شعور هواداران ما خیلی بالاست و اینکه تراکتور فوتبال بازی کرده را تشخیص می دهند. در این سه سال، چنین بازی که در دیدار مقابل نفت آبادان انجام شد را ندیده بودم. با تمام احترامی که به بازیکنان و مربیان مختلف قائلم، اما باید قبول کنیم بازی که در آبادان انجام شد و دو بازی قبل از آن که مسعود شجاعی هدایت تیم را برعهده داشت، نمایش متفاوتی بود و هر بازی روند روبه‌رشد داشته که این موضوع موجب می شود آینده روشنی داشته باشیم.

تراکتورِ شجاعی به تیم اولویرا شباهت دارد وی گفت: شجاعی سرمربی گری را به طور قطعی قبول نکرده و امیدوارم این افتخار را به بنده داده و سرمربی تیم خودش بشود. امیدوارم که یک قرارداد طولانی مدت با ایشان ببندیم. من الان روند رو به رشد را در سه بازی اخیر می‌بینم که تغییرات اساسی اتفاق افتاده که خیلی ها این بازی‌ها را به نمایش تیمِ تونی اولیویرا شباهت می‌دهند. بازی‌های بعدی تیم با مسعود شجاعی حتی بهتر از تیم تونی اولیویرا خواهد شد. باید قبول کنیم که شجاعی و دستیارانش فرصت کمی داشتند و کار خاق‌العاده‌ای کردند. از کادر فنی و بازیکنان تشکر می‌کنم. مسعود شجاعی شخصیت ممتازی دارد. شجاعی، دژاگه، حاج‌صفی و خانزاده بزرگان تیم هستند و شخصیت بزرگی دارند. شاید در برخی محافل بحث بازیکن سالاری مطرح شود، اما از زمانی که این بازیکنان به تبریز آمده اند، کلاس تراکتور هم تقریباً روبه رشد بوده است. باید از مسعود تشکر کنیم. در این برهه، کمتر کسی خودش را فدا می‌کرد. ما از این جنبه که مسعود شجاعی با قبول این مسئولیت، خودش را به خطر انداخت و ریسک کرد، باید از او تقدیر کنیم. از طرف خودم از مسعود جان تقدیر می‌کنم.

* به خاطر اینکه نتیجه نگرفتن یک تیم در آسیا، تراکتور را زدند مالک باشگاه تراکتور در ادامه درباره جدایی علیرضا منصوریان توضیح داد: وقتی مدیر باشگاه یک مربی را با احترام صدا می‌کند و می‌گوید «از نوع عملکرد شما راضی نیستیم و در سه بازی آینده باید امتیازات کافی را به دست بیاورید»، وقتی او در دومین بازی نتیجه نمی‌گیرد و مسئولان باشگاه خواستار استعفای او می‌شوند اما وی با طعنه از اتاق مدیرعامل خارج می‌شود. ما چهار، پنج بار بیشتر با او صحبت نکردیم. او وظیفه داشت که به تلفن من جواب بدهد. شما انتظار دارید چه برخوردی با ایشان بشود؟ در مورد بحث‌هایی که در آن برنامه اتفاق افتاده نمی خواهم بحث کنم. اولاً چرا به مسئولان باشگاه و آقای نصیرزاده اجازه صحبت نداند؟ نصیرزاده گفت که حدود ۲۰ بار به مسئولان برنامه زنگ زدند و آنها تماس ایشان را رد کردند تا برنامه را یک طرفه اجرا کنند. یک تیمی در آسیا نتیجه نگرفته بود و به خاطر اینکه آن نتیجه را پوشش بدهند، تراکتور را زدند.

* آقایان اول مشکلات خودشان را حل کنند بعد به ما برسند وی ادامه داد: اینها باید مسائل شکست در آسیا را بررسی می‌کردند، اما به خاطر اینکه به این مسائل ورود نکنند، برای تراکتور حاشیه درست کردند. نمی‌خواهم اسم مجری را ببرم، چون اگر اسم مجری را ببرم، باید دهانم را آب بکشم و ضدعفونی کنم. آقایان اول مشکلات خودشان را حل کنند و بعد به مشکلات ما برسند. این مشکلات از ۳۰، ۴۰ سال قبل بوده است. اتفاقی که دیروز افتاده، این بوده که هواداران از ما انتظار دارند که خواسته شان را بگوییم. یک برنامه یک طرفه ایجاد شده که مجری اش در حدی نیست که من در مورد او صحبت کنم و مهمان‌شان هم همین‌طور. جواب این اظهارات را مدیران باشگاه می‌دهند. نمی‌شود که شما یک نفر را دعوت و جو را علیه باشگاه دیگر ایجاد کنید.

* صدا سیما علیه باشگاه تراکتور و تیم‌های شهرستانی است مالک باشگاه تراکتور همچنین درباره راه ندادن دوربین های صدا و سیما در دیدار ماشین‌سازی و نفت مسجد سلیمان به ورزشگاه سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: بنیان دیزل یک مجموعه صنعتی، اقتصادی و ورزشی است. استادیوم نیز در این منطقه قرار دارد. تا دیروز کنترلی نسبت به صداوسیما انجام نمی‌شد. وقتی از صداوسیما برای ورود به ورزشگاه نامه نگاری می‌کنند، باید اسم افراد و لیست تجهیزات را ارسال می‌کردند که این اتفاق نیفتاده بود. اینها یک نامه کلی نوشته بودند، در صورتی که آنجا یک مجتمع است و ورود و خروج کنترل می‌شود. یک سری از مسئولان بعد از آن اتفاق از تبریز با من تماس گرفتند و من هم گلایه های خودم را مطرح کردم که صداوسیمای ملی علیه تراکتور و تیم های شهرستانی هستند. نمی‌خواهم اسم این مجری را بیاورم تا باعث نشود که دهانم را آب بکشم و ضدعفونی کنم.

* توهین‌ها به تراکتور را پیگیری می‌کنیم زنوزی افزود: من از حقوق خودمان گذشتم تا خودروهای صداوسیما بدون ملاحظه نامه‌های‌شان به ورزشگاه بروند. متاسفانه دیروز در صداوسیما به جای اینکه به این موضوع رسیدگی شود، به این پرداختند کردند که چرا این افراد به داخل ورزشگاه راه داده نشدند و زنوزی دچار تخلف شده است. لوگوی تراکتور مورد احترام و ستایش همه هواداران است. وقتی درمورد این صحبت می‌شود، مانند این می‌ماند که به یک فرد بگویید شناسنامه‌تان را آب بکشید. ما یک سری اعتقادات دینی و یک سری اعتقادات شخصی داریم. شما به عشق حدود ۴۰ میلیون هم وطن خودتان توهین ‌می‌کنید. ما البته این را پیگیری می‌کنیم. نام تراکتور مورد احترام ۴۰ میلیون نفر است.

وی در خصوص اینکه او همزمان مالک دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی است، عنوان کرد: من نه مالک تراکتور هستم، نه ماشین‌سازی. من طرفدار متعصب تیم‌های تبریز و ترک‌نشین هستم، چه تیم قشقایی باشد و چه شمال، جنوب و ارومیه باشد، فرقی نمی‌کند. من به هم زبانان خودم دین دارم و در حال ادا کردن آن هستم. ما ماشین‌سازی را بر سر یک معامله فروختیم که یک سری از کارهایش انجام و یک‌سری از کارهایش به خاطر عدم عمل به تعهدات‌ طرف مقابل، فعلاً انجام نشده و در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

* اول مالکیت باشگاه‌های دیگر را درست کنند بعد ما مالک باشگاه تراکتور گفت: ما قبول نداریم که اینها مالکیت مشترک دارند. اگر هم مشترک باشد، چطور شده است که چندین تیم در وزارتخانه های مختلف با مجمع‌شان یکی است. اول بروند آنها را درست کنند و اگر نوبت به ما رسید، آن وقت در خدمت هستیم. من به تمام هواداران تیم‌های مختلف ایران احترام قائلم. هر کسی مختار است که تیم مورد علاقه خودش را داشته باشد و نمی‌شود آزادی را از کسی گرفت. هواداران ما هم دوست دارد طرفدار تراکتور باشد. من به هیچ هواداری بی احترامی نکردم اما یک‌سری از مسئولان از شأن و منزلت هواداران تیم های تهرانی سوء استفاده می‌کنند.

* چرا وقتی تراکتور پُر طرفدارترین تیم آسیا می‌شود، نگاه ملی نداریم؟ زنوزی ادامه داد: این تیم ها به ضررشان است که دولتی و شبه دولتی باشند. این باشگاه‌ها در آینده متوجه این موضوع خواهند شد. این باشگاه‌ها و هواداران‌شان متضرر اصلی هستند. ما دوست داریم رقبای قدرتمندی داشته باشیم. ما در صورتی می‌توانیم موفق شویم و پیشرفت کنیم که رقبای ما قوی باشند. ما در سال اول تیم خوبی بستیم و رقبا هم مجبور شدند که سطح خودشان را بالا ببرند. ما هفته گذشته پرهوادارترین تیم جنوب و آسیای مرکزی شدیم و در صداوسیما هم به این موضوع پرداخته شد که این اتفاق متعلق به ایران بود. چطور بازی یک باشگاه در آسیا را ملی حساب می کنیم، اما وقتی تراکتور پرطرفدارترین تیم آسیا می شود نگاه ملی نداریم؟ آیا تراکتور متعلق به این کشور نیست؟ به این اتفاق باید به شکل شایسته‌ای پرداخته می شد.

* طاقت نداریم از هزینه‌های ما به خودمان توهین کنند وی تصریح کرد: یک عده از مجریان صداوسیما سوءاستفاده می‌کنند و عدم راه دادن دوربین ها را به متضرر شدن هواداران ربط می‌دهند. وقتی این بازی ها پخش می‌شود، نمی‌دانم درآمد صداوسیما چقدر است. من نمی‌خواهم درمورد پخش تلویزیونی و عدم پرداخت آن صحبت کنم، چون دنبال آن نیستم اما مسئولان محترم صدای ما را بشنوند. ما دنبال حق پخش نیستیم اما احترام ما را نگه دارند و اگر از هزینه‌های ما به خود ما توهین کنند، طاقت نداریم. ما از حق خودمان می‌گذریم اما نباید به شعور ما توسط یک سری از عوامل و مجریان صداوسیما توهین شود. من نیازی به حق پخش تلویزیونی ندارم. اگر به ما احترام نگذارند، من هم با مستند قانونی با آیین نامه مسابقات می‌گویم که حق ندارید از بازی ما فیلمبرداری و آن را پخش کنید.

* ساخت استادیوم در اولویت ماست مالک تراکتور گفت: ا از فدراسیون خواستار مشاهده قراردادشان با صداوسیما شدیم. اگر حرف ما را نشنوند و توهین به تراکتور و هوادارانش ادامه پیدا کند، ما هم مجبوریم که از ماده ۲۲ آیین‌نامه مسابقات استفاده کنیم. ما دنبال منافع مادی نیستیم و می‌خواهیم حقوق معنوی هواداران‌مان را به آنها برگردانیم. ساخت استادیوم در اولویت ماست و با شهردار تبریز هم صحبت کردیم. باید از نظر شهرسازی هم در منطقه مناسبی قرار بگیرد که دچار مشکل نشویم. فعلاً دو زمین معرفی کردند که شرایط لازم را نداشت. می‌خواهیم به محض مشخص شدن زمین، سریعاً اقدام کنیم. بعد از ورود باشگاه به بورس، کارهای این ورزشگاه هم شروع خواهد شد. به هر حال درمورد برنامه های زیرساختی و اقتصادی آقای سیاح توضیحات بیشتری ارائه خواهند داد.

* می‌توانیم قرارداد سلیمی را منتشر کنیم اما خواهش می‌کنیم به قراردادش بازگردد زنوزی در ادامه با اعلام رضایتش از شرایط فنی تیم تراکتور یادآور شد: در بازی که مقابل صنعت نفت دیدیم، به نظر من در لیگ چنین بازی انجام نشده بود. قبول دارم که یک‌سری نقاط ضعف داریم. من یک‌سری از مسائل نقل و انتقالات را به مسئولان وقت سپردم که این نقاط ضعف را به خوبی پوشش ندادند. در نیم فصل برنامه ریزی خواهیم کرد تا پوشش لازم نسبت به نقاط ضعف مان انجام شود. ایمان سلیمی قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرده و ما منتظر حکم کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال هستیم. ما می‌توانیم قرارداد را منتشر کنیم، اما او بازیکن مودب و خیلی خوبی است. یک‌سری افراد مشاوره خوبی به او نداند و قطعاً کار او قانونی نبوده است. در قرارداد او، حق فسخ برای باشگاه خارجی قید شده بود. اگر با باشگاه خارجی قرارداد می‌بست، نمی‌توانستیم ادعایی بکنیم. او قبل از اینکه از تراکتور جدا شود، قراردادش را فسخ کرده و احتمال می دهم این رأی به نفع ما صادر شود. قبل از صدور رأی، نزد هواداران از ایمان سلیمی خواهش می‌کنم که بر سر قراردادش برگردد. اگر حکم صادر شود، ما هم نمی‌توانیم برای او کاری بکنیم.

* مکاتباتی با پاری‌سن‌ژرمن داشته‌ایم وی در ادامه گفت: هفته آینده با مسئولان باشگاه بشیکتاش جلسه خواهم داشت. ما همکاری اقتصادی و ورزشی با هم همکاری می‌کنیم و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد. وکیل ما با وکیل باشگاه پاری‌سن ژرمن در قطر مکاتباتی داشته است که نباید اینها رسانه‌ای می‌شد. فکر می‌کنم در آینده اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و ان‌شاءالله اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم، برای اولین بار است که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. ما می‌توانیم بازیکنان خوبی را برای لیگ فرانسه ترانسفر کنیم.

* در داخل ایران مربی جایگزین برای شجاعی نداریم زنوزی همچنین درباره سرمربی جدید تیم تراکتور بار دیگر گفت: در داخل ایران، مربی که جایگزین مسعود شجاعی شود، نداریم. ما باید دنبال راضی کردن مسعود برای قبول این مسئولیت سنگین باشیم. از هواداران هم می‌خواهم که با حمایت‌های‌شان به او دلگرمی بدهند. من و مدیران باشگاه هم تلاش می‌کنیم که با مسعود شجاعی قرارداد بلندمدت ببندیم و خیال هواداران راحت شود. من فوتبال مسعود شجاعی را تمام شده نمی‌دانم و او می تواند دو، سه سال در سطح ممتاز بازی کند. او فوتبال خاصی را ارائه می‌دهد. مسعود شجاعی جزو ۵، ۶ بازیکن بزرگ ایران است که در دنیا مطرح شده و در سطح اول فوتبال دنیا حضور داشته است. از مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی تشکر می‌کنم. اینها بازیکنان بزرگی هستند.

وی در پایان گفت: من یک انسان هستم و می توانم اشتباه کنم که از هواداران عذرخواهی می‌کنم. هواداران با اینکه یک مجری چه کاری انجام داده، کاری نداشته باشند. ایران متعلق به همه ماست و همه ما وطن پرست هستیم. مردم آذربایجان همیشه در طول تاریخ برای ایران جان خودشان را داده‌اند. ناملایمتی‌ها و خطای ۱۰ نفر نباید باعث شود که با آنها خارج از آداب رفتار کنیم. ادب و شخصیت مردم آذربایجان معروف است و ان‌شاءالله این خاطیان نیز اصلاح می‌شوند. ما تُرکِ ایران هستیم. از همه شما تشکر می‌کنم. هر کم و کاستی که وجود داشت، با بزرگی خودتان من را ببخشید. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم بیشتر به شما خدمت کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۶ )