مربی و کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اشتباهات بازیکنان پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به دلیل کمبود تجربه در عرصه بین‌المللی بود.

مربی و کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اشتباهات بازیکنان پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به دلیل کمبود تجربه در عرصه بین‌المللی بود. مجید جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره دلایل شکست تیم پرسپولیس در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی اظهار داشت: در مورد این بازی چیزهایی می‌شنوم که از نظر من نمی‌تواند درست باشد. مثل این حرف که بچه‌ها تمرکز یا رفتار حرفه‌ای نداشتند. مگر می‌شود بازیکن در این سطح تمرکز نداشته باشد؟ بچه‌ها خودشان می‌دانستند که می‌توانند تاریخ‌ساز شوند. بعد از ۱۰ دقیقه از گذشت بازی هم آنها به این باور رسیدند که این در دسترس‌ترین قهرمانی در ۴۰ سال گذشته برای آنهاست.

وی افزود: آن چیزی که باعث این اشتباهات چه در این بازی و چه حتی در بازی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن می‌شود، صرفاً به دلیل سطح انگیختگی بیش از حدی است که بازیکن دارد. این موضوع هم به خاطر کمبود تجربه بین‌المللی است. بازیکن اگر تجربه داشته باشد، این‌قدر به خودش سخت نمی‌گیرد تا منجر به چنین اشتباه‌های فاحشی شود. کاری که نوراللهی یا شیری انجام دادند، نه به خاطر عدم تمرکز و نه به خاطر عدم حرفه‌ای‌گری است، این‌ بازیکنان آن‌قدربه لحاظ انگیختگی بالا بودند که از آرامش دور بودند و این حالت موجب استرس و نگرانی شده بود. مطمئن باشید اگر بازیکنان تجربه بین‌المللی بیشتری داشتند، خیلی راحت‌تر بازی ‌می‌کردند و می توانستند برنده باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: شما تعویض‌های تیم کره‌ای را نگاه کنید. این تیم یک بازیکن نروژی آورد که ۱۸ بازی ملی دارد، دو بازیکن کره‌ای دیگر هم که تعویضی وارد زمین شدند، بالای ۶۰ بازی ملی داشتند. در این سطح واقعاً نیاز به تجربه بین‌المللی وجود دارد و این به شما کمک می‌کند راحت‌تر بازی کنید. این چیزی است که بچه‌های ما کمبود داشتند و نباید هیچکدام از آنها را هم سرزنش کنیم. مربیان ما به بهترین شکل کار کردند و بچه‌ها با تمام وجود بازی کردند اما فاقد تجربه بین‌المللی بودند.

«پرسپولیس در حال حاضر با تجربه‌ترین تیم ایرانی محسوب می‌شود اما آیا باز هم در این زمینه مشکل داشته است؟» جلالی در واکنش به طرح این موضوع عنوان کرد: تجربه بین‌المللی چیزی نیست که شما در اردوها، تمرینات یا بازی‌های داخلی به دست بیاورید. تجربه چیزی است که در طول سال‌ها و در میادین بین‌المللی به دست می‌آید. به قول شما پرسپولیس با تجربه‌ترین تیم ایران است اما مهدی شیری، عبدی، عالیشاه یا لک چند بار در میادین بین‌المللی بازی کرده‌اند؟ به جز سید جلال حسینی مابقی بچه‌ها تمام تجربه‌شان همین مسابقاتی است که در این چند ساله با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده‌اند.

وی در ادامه درباره کیفیت فنی لیگ برتر ایران و سطح فنی تیم‌ها نیز خاطرنشان کرد: من تا الان دو، سه بازی با کیفیت در لیگ دیدم. به نظرم بازی سپاهان و نساجی با کیفیت‌ترین بازی این فصل بود و هر دو تیم خوب بودند. به طور کلی هم یک مقدار تیم‌ها به لحاظ شکل دفاعی صاحب کیفیت هستند، مثلاً نفت مسجد سلیمان یا مس رفسنجان مشخص است که برنامه دارند و آلومینیوم هم پیشرفت خوبی داشته اما چیزی که از بقیه تیم‌ها دیده می‌شود، خیلی معمولی است. شاید این هفته‌های اول که تمام شود به مرور شاهد بازی‌های با کیفیت‌تری باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )