گروه استان‌ها- سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن با تایید خبر مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان این تیم گفت: سازمان لیگ بعد از مشخص شدن نتیجه تست ایفمارک درباره لغو و یا برگزاری بازی ما تصمیم‌گیری خواهد کرد.

گروه استان‌ها- سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن با تایید خبر مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان این تیم گفت: سازمان لیگ بعد از مشخص شدن نتیجه تست ایفمارک درباره لغو و یا برگزاری بازی ما تصمیم‌گیری خواهد کرد. رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، خبر ابتلای تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال ذوب‌آهن به ویروس کرونا را تایید کرده و اظهار داشت: متاسفانه جواب تست کرونای تعدادی از بازیکنان تیم مثبت شده و تعداد دیگری نیز مشکوک به کرونا هستند. از طرف دیگر بیشتر بازیکنانی که نتیجه تست آنها مثبت بوده، از بازیکنان اصلی تیم هستند و در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون زمانی که تیمی در شرایط مشابه قرار می‌گیرد، ایفمارک باید از بازیکنان تست بگیرد و نتیجه را اعلام کند و بر اساس آن سازمان لیگ درباره برگزاری یا لغو بازی تصمیم‌گیری خواهد کرد. ما روال قانونی را طی کرده‌ایم و بر همین اساس به باشگاه اطلاع دادند که قرار است امروز از ایفمارک، گروه پزشکی معتمد فدراسیون بیایند و مجدداً از تیم تست بگیرند تا تعداد دقیق مبتلایان مشخص شود.

سخنگو و عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن تصریح کرد: نتیجه بررسی‌های ایفمارک تا فردا مشخص شده و سازمان لیگ درباره لغو یا برگزاری بازی با شهرخودرو تصمیم‌گیری خواهد کرد. طبیعی است وقتی نیمی از اعضای تیم در بازی حضور نداشته باشند، عدالتی در آن بازی رعایت نخواهد شد اما مجبوریم بر اساس روال قانونی پیش برویم.

وی در پاسخ به اینکه برای لغو بازی با مسئولان شهرخودرو مکاتبه داشته‌اید یا خیر، گفت: با مسئولان شهرخودرو صحبت کرده‌ایم اما آنها هم در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند. ممکن است مسئولان شهرخودرو هم موافق لغو بازی باشند اما تصمیم نهایی بر عهده فدراسیون و سازمان لیگ است.

کربکندی در پاسخ به اینکه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر با شرایط فعلی درست است یا خیر، بیان کرد: برگزاری لیگ در شرایط فعلی، قطعاً این خطرات را هم در پی دارد. تیم‌ها پروتکل‌های اعلام شده را رعایت می‌کنند و به طور مثال کادر فنی و بازیکنان با ۲ دستگاه اتوبوس و با حداکثر فاصله جابه‌جا می‌شوند اما در نهایت برای سفرهای بین‌شهری مجبور هستند از هواپیما استفاده کنند و امکان ابتلا بالا می‌رود.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن افزود: تیم‌های فوتبال پروتکل‌های اعلام شده را رعایت می‌کنند اما در نهایت شرایط خطرناک است و نمی‌دانم با شرایط کنونی، برگزاری لیگ چه لزومی دارد، چون ما امکانات کشورهای اروپایی برای برگزاری مسابقات را نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.