مهاجم لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ معتقد است مدیران نشریه «فرانس فوتبال» تصمیمی عجولانه برای عدم اهدای توپ طلا در سال جاری گرفتند.

مهاجم لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ معتقد است مدیران نشریه «فرانس فوتبال» تصمیمی عجولانه برای عدم اهدای توپ طلا در سال جاری گرفتند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرت لواندوفسکی که فصل گذشته فصلی فوق‌العاده را با بایرن مونیخ سپری کرد و ۵۵ گل در ۴۷ بازی از رقابت‌های مختلف برای این تیم به ثمر رساند و نقش بسزایی در کسب سه‌گانه قهرمانی باواریایی‌ها داشت، به ادعای بیشتر کارشناسان بخت اول کسب توپ طلا بود، اما مجله «فرانس فوتبال» به خاطر شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت در سال ۲۰۲۰ بهترین بازیکن جهان را انتخاب نکند و تنها به معرفی تیم منتخب سال اکتفا خواهد کرد. اتحادیه فوتبال اروپا اما تلاش‌های این مهاجم لهستانی در فصل گذشته را به رسمیت شناخت و اخیراً او را به‌عنوان مرد سال یوفا معرفی کرد.

لواندوفسکی ۳۲ ساله در گفت‌وگو با نشریه «دیلی‌میل» انگلیس گفت: این «فرانس فوتبال» بود که باید تصمیم می‌گرفت که امسال توپ طلایی وجود نداشته باشد، اما شاید آنها خیلی زود تصمیم گرفتند، چون برای هر جایزه دیگری توسط هر نهادی تصمیم‌گیری شده است. بنابراین بسیاری از بازیکنان، مربیان و روزنامه‌نگاران می‌دانند که فصل گذشته بهترین فصل من بود. ما کاری را که باید انجام می‌دادیم، انجام دادیم و فصلی تماشایی بود. خیلی خوشحالم که همه هم اینطور فکر می‌کنند. دریافت چنین جایزه‌هایی هم زیبا و فوق‌العاده است. این را می‌دانم که هر جایزه انفرادی به تیم هم تعلق دارد. کارِ تیم بدون مهاجم سخت می‌شود، اما مهاجم بدون تیم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

مهاجم لهستانی سرخپوشان مونیخی که فصل گذشته با بایرن سه‌گانه قهرمانی را تجربه کرد، درباره صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: ما فصل گذشته فاتح لیگ قهرمانان شدیم، اما کسب این جام برای یک بار کافی نیست. ما همچنان تشنه قهرمانی در این تورنمنت هستیم. می‌خواهیم طعم قهرمانی در اروپا را در ورزشگاه مملو از هواداران‌مان بچشیم. شاید در پایان این فصل شادی دوچندانی داشته باشیم.

وی همچنین درباره فشردگی بازی‌ها تأکید کرد: پس از پایان فصل گذشته، ما فرصت کمی برای آماده‌سازی خود برای فصل جدید داشتیم و در این فرصت کم خیلی خیلی سخت است که بدن‌تان را آماده کنید و این در مورد تمامی بازیکنان و تمامی تیم‌ها صدق می‌کند. مقایسه این فصل با فصل گذشته یا فصل آینده اصلاً امکان‌پذیر نیست. این فصل واقعاً دشوار است. ما باید بازی‌های زیادی انجام بدهیم و در این دوران سخت (به خاطر شیوع ویروس کرونا) باید در بازی‌های اروپایی هم شرکت کنیم.

لواندوفسکی ادامه داد: در این شرایط باید به بدن‌تان هم فکر کنید و اینکه در ماه مارس به لحاظ فیزیکی در چه وضعیتی خواهید بود. آیا زمانی که بازی‌های مهم فرا برسند، آماده خواهیم بود؟ به هر حال ما فوتبالیست‌های حرفه‌ای هستیم و باید خودمان را با این شرایط وفق دهیم.

مهاجم لهستانی سرخپوشان مونیخی این فصل هم روی فرم و شکل خوبی است و در ۱۴ بازی از رقابت‌های مختلف، آمار ۱۵ گل زده و پنج پاس گل را از خود برجای گذاشته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.