در حالی در آستانه هفته چهارم لیگ برتر قرار داریم که در این هفته ۶ تیم روی کاغذ شانس رسیدن به صدر جدول را دارند که از بین آنها ۳ تیم شانس بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن هفته سوم لیگ برتر گل گهر سیرجان به صدرنشینی خود ادامه داد و استقلال و فولاد با کمترین فاصله ممکن در تعقیب این تیم قرار دارند. همچنین ۳ تیم فولاد، سایپا و پرسپولیس نیز دیگر تیم‌هایی هستند که می‌توان آنها را در کورس صدرنشینی دانست.

این رقابت نزدیک و شانه به شانه باعث می‌شود تا رقابتهای هفته چهارم در بالای جدول فشرده‌تر شده و چند تیم با ایجاد حساسیت روی بازی‌های پیش رو، شانس خود را برای ادامه حضور در بین تیم‌های بالا نشین افزایش دهند.

گل گهر سیرجان صدرنشین فعلی رقابتهای لیگ برتر با اینکه خارج از خانه به میدان می‌رود، اما با تیمی در پایین جدول دیدار کند. تیمی که علیرغم پذیرش شکست مقابل استقلال، میزبانش را به شدت آزار داد. گرچه نگاه به جایگاه دو تیم جدول این حس را ایجاد می‌کند که احتمالاً گل گهر باید بازی راحتی روی کاغذ داشته باشد، اما قطعاً شاگردان قلعه نویی مقابل شاگردان جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر از پیش برنده نیستند.

با این وجود کافی است آنها ۳ امتیاز بازی را بگیرند تا با خیالی آسوده و بدون در نظر گرفتن نتایج سایر دیدارها در پایان هفته چهارم هم صدرنشین لیگ برتر باشند.

استقلال تیم دوم جدول که شانس رسیدن به صدر جدول در صورت لغزش گل گهر را دارد، با اینکه در هفته چهارم میهمان است، اما به لطف بازی مقابل پیکان در تهران به میدان می‌رود و این می‌تواند به شانس این تیم برای پیروزی اضافه کند.

حریف این هفته استقلال کارش را در لیگ برتر با شکست آغاز کرد، با پیروزی ادامه داد و در آخرین بازی خود به نتیجه مساوی رسید تا همه نوع نتیجه را تجربه کرده باشد. آبی پوشان در این فصل بر خلاف بازی‌های خانگی که ۱۰۰ درصد امتیازات را به دست آورده‌اند، هنوز خارج از خانه امتیازی نگرفته‌اند.

سپاهان که با «نویدکیا» ی جوان در این ۳ هفته ابتدایی نتایج خوبی گرفته، حالا پس از گل گهر و استقلال با ۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد و شاید به رغم بازی کردن در خانه نسبت به گل گهر و استقلال کار ساده‌تری داشته باشد، اما حریف آنها از حریفان استقلال و گل گهر موقعیت بهتری در جدول دارد.

سایپا تیمی است که در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود. نارنجی پوشان ۵ امتیازی بوده و بالاتر از پرسپولیس در جایگاه چهارم قرار دارند و خودشان نیم نگاهی به رسیدن به صدر جدول دارند و برای همین این دیدار برای سپاهان نمی‌تواند خیلی ساده باشد چرا که نارنجی پوشان در صورت پیروزی در این بازی ۸ امتیازی شده و خودشان شانس رسیدن به صدر جدول را پیدا می‌کنند.

در هفته چهارم پرسپولیس هم روی کاغذ شانس رسیدن به صدر جدول را دارد. شاگردان گل محمدی که هنوز در جریان بازی موفق به گلزنی نشده‌اند و عملکرد خط حمله آنها خوب نبوده، در فاز دفاعی بدون گل خورده بهترین عملکرد را دارند. آنها در هفته چهارم میزان شهرخودرو هستند و در صورت پیروزی در این بازی ۸ امتیازی می‌شوند. از آنجایی که دیدار پرسپولیس و شهرخودرو اولین بازی هفته است، سرخ پوشان در صورت پیروزی در این بازی خانگی می‌توانند موقتاً به صدر جدول برسند.

این بازی نخستین چالش جدی و بزرگ مهدی رحمتی با شهرخودرو است و انگیزه‌های مضاعف رحمتی برای این دیدار بزرگ در ورزشگاه آزادی ممکن است کار سرخ پوشان را مشکل کند.

در پایان رقابتهای هفته چهارم به جز گل گهر که فعلاً در صدر جدول قرار دارد، ۴ تیم استقلال، سپاهان، فولاد، سایپا و پرسپولیس نیز شانس قرار گرفتن در صدر جدول را دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.