سرمربی تیم فوتبال ناپولی پس از پیروزی شاگردانش در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ اروپا یاد اسطوره فقید فوتبال آرژانیتن را گرامی داشت.

سرمربی تیم فوتبال ناپولی پس از پیروزی شاگردانش در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ اروپا یاد اسطوره فقید فوتبال آرژانیتن را گرامی داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، جنارو گتوسو سرمربی تیم فوتبال ناپولی پس از پیروزی ۲ بر صفر شب گذشته (پنجشنبه) این تیم مقابل تیم ری‌یکا در لیگ اروپا به حادثه تلخ درگذشت دیه‌گو مارادونا اشاره داشت و به اسطوره فقط ناپولی و آرژانتین ادای احترام کرد.

مارادونا چهارشنبه شب به دلیل ایست قلبی درگذشت و به همین دلیل پیش از بازی تیم سابق او و ری‌ریکا در لیگ اروپا یک دقیقه سکوت حکفرما شد. این در حالی بود که هزاران هواداران ناپولی هم بیرون از ورزشگاه سن‌پائولو که به زودی به ورزشگاه مارادونا تغییر نام خواهد داد با گذاشتن دسته‌های گل، یاد اسطوره آلبی‌سلسته را گرامی داشتند.

گتوسو در نشست خبری پس از بازی گفت: من خاطرات فوق‌العاده فراوانی از دیه‌گو دارم. ما چند با هم با یکدیگر شام خوردیم. او از بین ما رفت اما همیشه زنده خواهد بود چون انسانی خارق‌العاده بود. درست است که او در زندگی‌اش اشتباهاتی مرتکب شد اما همه ما انسان‌ها مرتکب اشتباه می‌شویم.

گتوسو ادامه داد: حتی روز گذشته که در سطح شهر رانندگی می‌کردی کاملاً متوجه می‌شد که فضای آن عوض شده است. دیه‌گو از یک سیاره دیگر آمده بود و تا ابد هم زنده خواهد بود مثل همه اسطوره‌ها و من امیدوارم که روح او شاد باشد. تنها حسرتم این است که هرگز فرصت تکل زدن روی پای او در زمین بازی را به دست نیاوردم. الان این وظیفه و مسئولیت ماست که این راه را ادامه دهیم. ما باید هر سه روز یک بار بازی کنیم. امیدورایم که بتوانیم هرچه زودتر یک جام ببریم و آن را به او تقدیم کنیم. دیه‌گو فقط یک برنده اسکودتو نبود، او بهترین بازیکن دنیا بود که پیراهن ناپولی را پوشید و سمبل این شهر بود و رؤیاهای یک نسل را برای بردن جام‌هایی که فقط به تیم‌های شمال کشور می‌رسید محقق کرد.

گتوسو در ادامه درباره پیروزی تیمش مقابل ری‌یکا صحبت کرد و گفت: تمام بازی‌ها سخت هستند چون حتی اگر مقابل یک تیم محلی هم به میدان بروید و ذهنیت مناسبی نداشته باشید، خودتان را به دردسر خواهید انداخت. عملکرد ما در این بازی به مراتب بهتر از بازی سه ‌هفته پیش‌مان مقابل همین تیم بود. با این حال باز هم مرتکب کلی اشتباه شدیم و برای ارسال توپ‌های عمقی عجله کردیم. در مجموع فکر می‌کنم که عملکرد ما نسبت به بازی‌های قبلی بهتر بود.

گزارش‌هایی طی یک هفته اخیر منتشر شد مبنی بر اینکه گتوسو با بازیکنانش مشاجراتی داشته، اگرچه باشگاه این موضوع را کاملاً تکذیب کرده است. سرمربی ایتالیایی ناپولی در این باره هم عنوان کرد: چیزهایی که گفته شده واقعاً صحت ندارند. من با بازیکنانم مشاجره نمی‌کنم. من فقط به آنها گفتم که چه طرز تفکری دارم. به آنها گفتم که می‌خواهم همان روحیه‌ای را در آنها هنگام دریافت گل ببینم که بعد از گل زدن دارند. آنها هم می‌دانند طرز تفکر من چگونه است و فقط همین را در تمرینات به آنها گفتم. ما ۸ تا از ۱۱ بازی‌مان را برده‌ایم اما اگر مردم فکر می‌کنند که ما مانند کهکشانی‌ها یا بارسلونا هستیم که باید همه بازی‌های‌مان را ببریم، سخت در اشتباه هستند. چیزی که من می‌خواهم در تیمم ببینم انگیزه برای کسب پیروزی و کمک به یکدیگر برای انجام یک کار گروهی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.