هفته سوم رقابتهای لیگ برتر به جز دیدار تراکتور و سپاهان که به دلیل بارش برف لغو شد، برگزار شد و ماحصل بازیهای این هفته ادامه صدرنشینی تیم گل گهر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته سوم رقابتهای لیگ برتر یک بازی لغو و ۷ بازی انجام شد که در پایان بازی‌های روز جمعه، گل گهر به صدرنشینی خود در این مسابقات ادامه داد.

شاگردان امیر قلعه نویی با اینکه در هفته سوم مقابل میهمان خود فولاد با نتیجه یک بر یک متوقف شدند، اما به با توجه به نتایج به دست آمده در دیگر بازی‌ها به لطف همین یک امتیاز به صدرنشینی خود ادامه دادند.

استقلال باوجود ارائه بازی نه چندان با کیفیت مقابل میهمان پایین جدولی‌اش، به لطف سوپر گل میلیچ به پیروزی رسید تا با ۶ امتیاز بعد از گل گهر در رده دوم جدول قرار بگیرد تا هواداران این تیم به شروع خوب در فصل بیستم همچنان امیدوار باشند.

تیم سایپا در خانه با حداقل اختلاف و با نتیجه یک بر صفر میهمانش نساجی را شکست داد تا شاگردان ابراهیم صادقی نیز بعد از دو مساوی به اولین پیروزی رسیده و با ۵ امتیاز در رده چهارم قرار بگیرند. نساجی نیز در این بازی نخستین شکست فصلش را تحمل کرد تا همچنان با امتیازاتی که از یک پیروزی و یک مساوی که در دو هفته اول به دست آورده بود ۴ امتیازی بماند.

سرخ پوشان تهران مثل هفته اول که خارج از خانه تن به مساوی بدون گل دادند، در هفته سوم مقابل میزبان خود نفت مسجد سلیمان با نتیجه بدون گل متوقف شدند تا با ۵ امتیاز در رده پنجم قرار بگیرند.

پرسپولیس با اینکه در این فصل هنوز گل نخورده و با ۳ کلین شیت دارای بهترین خط دفاعی است، اما در فاز تهاجمی دچار ضعف بوده و در طول ۳ بازی تنها یکبار موفق به گلزنی شده‌اند که آن هم از روی نقطه پنالتی بوده است.

مس رفسنجان و آلومینیوم اراک هم در دیداری مهم در اراک تن به تساوی بدون گل دادند تا هر دو تیم برای اولین بار در لیگ برتر به امتیاز برسند. اما این نتیجه باعث شد تا این دو تیم به همراه ماشین سازی تیم‌های تک امتیازی بوده و از رده چهاردهم تا شانزدهم جدول قرار داشته باشند.

شهرخودرو بعد از یک پیروزی و یک شکست در هفته سوم به تساوی رسید که این نخستین نتیجه مساوی این تیم بود. صنعت نفت که هفته دوم در تهران با گلی که از روی نقطه پنالتی دریافت کرد مغلوب پرسپولیس شده بود، در دومین بازی متوالی خارج از خانه‌اش توانست میزبانش شهر خودرو را متوقف کند تا با این تک امتیاز ۴ امتیازی شده و فعلاً در رده نهم جدول جای بگیرد.

ذوب آهن مثل دو بازی گذشته‌اش در بازی سوم هم به مساوی رسید و مثل دو بازی قبلی ابتدا دروازه‌اش باز شد و سپس توانست نتیجه را جبران کند تا آنها هم در پایان هفته سوم ۳ امتیازی شوند. میهمان این تیم پیکان هم که سرانجام به مهدی تارتار به اصفهان رفت با این نتیجه ۴ امتیازی شد.

در این ۷ بازی جمعاً ۸ گل به ثمر رسید که این نشان از فقر گلزنی در هفته سوم دارد. در این بازی‌ها هیچ تیمی نتوانست در یک بازی بیشتر از یک بار گلزنی کند و دو دیدار هم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. ۵ بازی از این ۷ بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسید تا استقلال و سایپا تنها تیم‌های پیروز و ماشین سازی به همراه نساجی تنها تیم‌های شکست خورده باشند. هیچ تیمی هم خارج از خانه پیروز نشد.

نتایج هفته سوم رقابتهای لیگ برتر؛

* گل گهر سیرجان یک - فولاد خوزستان یک

گل‌ها؛ گادوین منشا (گل گهر) و محمد قاسمی نژاد (فولاد)

* استقلال یک - ماشین سازی صفر

گل؛ میلیچ

* سایپا یک - نساجی مازندران صفر

گل؛ محسن مسلمان

* آلومینیوم اراک صفر - مس رفسنجان صفر

* شهرخودرو یک - صنعت نفت آبادان یک

گل‌ها؛ معراج پور تقی (شهرخودرو) طالب ریکانی (صنعت نفت)

* ذوب آهن یک - پیکان یک

گل‌ها؛ ابراهیم صالحی (پیکان) میلاد جهانی (ذوب آهن)

* نفت مسجد سلیمان صفر - پرسپولیس صفر

جدول رقابتهای لیگ برتر در هفته سوم؛

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.