گروه استان‌ها- سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: از بازیکن تیم پیکان بسیار ممنونم که در صحنه پنالتی صداقت به خرج داد و به داور گفت که هیچ ضربه‌ای به پایش وارد نشده است.

گروه استان‌ها- سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: از بازیکن تیم پیکان بسیار ممنونم که در صحنه پنالتی صداقت به خرج داد و به داور گفت که هیچ ضربه‌ای به پایش وارد نشده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رحمان رضایی پس از تساوی یک-یک تیمش برابر پیکان در هفته سوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: بازی پرتنشی بود و جو مسابقه متشنج شده بود. تیم حریف روی تمام صحنه‌ها و سوت‌های داور اعتراض می‌کرد.

وی افزود: در نیمه اول روی یک ضربه غافلگیر شدیم و گل خوردیم اما خوشبختانه در ادامه این گل را خیلی زود جبران کردیم و امیدوارم شرایط تیم را بهتر کنیم چون پس از گل تساوی انتظار داشتم گل برتری را هم به ثمر برسانیم. در نیمه دوم بر بازی مسلط‌تر شدیم و با تعویض‌هایی که انجام دادیم سرعت بازی بیشتر شد اما حریف با ۶ نفر دفاع می‌کرد و زیر توپ می‌زد و بازی آنها در اوت بلند و بازی مستقیم خلاصه شده بود و حریف بازی را از ریتم انداخت، ولی ما در میانه زمین مسلط و خوبی بازی کردیم و فکر می‌کنم به خاطر فشردگی حریف در خط دفاع کار ما برای گلزنی سخت شده بود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: البته با سانترهایی که از کناره‌ها انجام دادیم و همچنین بازی زمینی، در چند مورد به محوطه جریمه حریف رسیدیم اما متأسفانه به گل نرسیدیم، ولی در مجموع بازی جانداری را شاهد بودیم و دو تیم به خوبی جنگیدند.

رضایی با بیان اینکه زیاد درباره موضوع داوری صحبت نمی‌کنم، گفت: به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم. بالاخره این اتفاقی است که پیش می‌آید اما خوشبختانه داور این جسارت و شهامت را داشت که با نظر بازیکن حریف رأی خود را برگرداند. به این بازیکن تبریک می‌گویم و از او بسیار ممنونم که در این صحنه صداقت به خرج داد و به داور گفت که هیچ ضربه‌ای به پایش وارد نشده است.

وی بیان کرد: روی ۳ امتیاز این مسابقه حساب کرده بودیم اما متأسفانه نشد. امیدوارم در بازی‌های بعدی جبران کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره اینکه ۳ گل از ۴ گلی که تیمش دریافت کرده روی ارسال‌های بلند و ضربات سر بوده است، تصریح کرد: روی این موضوع بسیار کار کرده‌ایم اما این موضوع به تمرکز بازیکنان و اشتباهات فردی برمی‌گردد. با توجه به اینکه می‌دانستیم پیکان به دنبال اوت و ارسال‌های بلند است در تمرینات هفته گذشته روی این موضوع کار کردیم اما امیدوارم تمرکز بازیکنانم به‌خصوص روی ارسال‌ از جناحین بیشتر شود تا در بازی‌های بعدی این مشکل را نداشته باشیم.

رضایی درباره اینکه تیمش توانست به سرعت گل خورده را جبران کند، اضافه کرد: به بازیکنان هم گفته‌ام که سیلی اول را ما باید بزنیم و در خانه خودمان خوب بازی می‌کنیم اما متأسفانه گل غافلگیرکننده‌ای خوردیم. البته خیلی زود خودمان را پیدا کردیم و پس از ۳-۴ دقیقه به گل رسیدیم. امیدوار بودم که به گل بعدی هم دست پیدا کنیم اما توقف بازی در فواصل مختلف به خصوص در نیمه دوم زیاد بود و این امر کمی از سرعت تیمی ما کم کرد و تیم حریف توانست با این حربه جلوی رسیدن ما به هدف‌‌مان را بگیرد. به داوران این دیدار خسته نباشید می‌گویم و حریفان نیز باید به تصمیمات داوران احترام بگذارند؛ همان‌طور که در هفته‌های گذشته اتفاقاتی برای ما افتاد اما تصمیم گرفتیم در این هفته درباره مسائل داوری زیاد صحبت نکنیم و همه آن اتفاقات را به عنوان تجربه بایگانی کنیم و از آنها درس بگیریم. امیدوارم در بازی بعدی نتیجه خوبی بگیریم و هواداران ذوب‌آهن را خوشحال کنیم.

وی درباره انتظار خود از رسانه‌های اصفهان اظهار داشت: بالاخره ذوب‌آهن متعلق به اصفهان و متعلق به جوانان و استعدادهای این استان است و فکر می‌کنم سپاهان و ذوب‌آهن باید از سوی رسانه‌ها، مسئولان ذی‌ربط و هیئت فوتبال حمایت شوند چون اگر حق این تیم‌ها ضایع شود حق استان اصفهان تضییع می‌شود. همان‌طور که گفتم نمی‌خواهیم به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم اما درخواست ما این است که مسئولان و رسانه‌ها از ما حمایت کنند تا حق ذوب‌آهن تضییع نشود.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به اینکه چه شد که داور تصمیم خود را تغییر داد، افزود: داور از صحنه دور بود و بر اساس مشاوره داور چهارم و اعتراف صادقانه بازیکن پیکان تصمیم داور تغییر کرد که این اقدام نشان از روحیه مردانگی و جوانمردی و صداقت این بازیکن دارد. او درس خوبی به فوتبال ما داد. امیدوارم فوتبال ما کمی از تنش‌های موجود دور شود و بازیکنان، مدیران، داوران، فدراسیون و سازمان لیگ کمک کنند تا لیگی بدون حاشیه داشته باشیم تا بیشتر به بحث‌های تاکتیکی بازی‌ها بپردازیم چون متأسفانه از این موضوع غافل هستیم. امیدوارم بتوانیم کیفیت بازی‌ها را افزایش دهیم.

رضایی درباره لزوم استفاده از سیستم VAR ادامه داد: به هر حال این سیستم هزینه بالا و میلیون دلاری دارد. پیشنهاد می‌کنم تعداد دوربین‌هایی که در جای‌جای زمین مستقر می‌شود بیشتر شود و چند دوربین هم پشت دروازه‌ها و روی فنس‌ها نصب شود تا به زوایای مختلف محوطه جریمه مسلط باشیم. بالاخره ممکن است داور اشتباه کند و می‌توان با استفاده از این دوربین‌ها قضاوت درستی داشت. باید این موضوع را بررسی کرده و به جمع‌بندی برسیم و این مشکل رفع شود تا برای فصل آینده تصمیم جدی‌تری بگیریم و هزینه‌ای به سیستم VAR اختصاص دهیم.

وی گفت: در بازی امروز هم دوربینی که کنار زمین وجود داشت صحنه را ضبط کرده و بازیکنان صحنه را دیدند و متوجه شدیم اعلام پنالتی درست نبوده است. حق و حقوق ما خیلی ضایع شده و این دوربین به ما کمک کرد. البته داور چهارم هم قاطعانه نظر خود را به داور وسط منتقل کرد و خود بازیکن حریف نیز صادقانه به تغییر تصمیم داور کمک کرد. فکر می‌کنم اگر تعداد دوربین‌های کنار زمین بیشتر شود بازبینی تصاویر آنها اشکالی ندارد و فکر نمی‌کنم هیچ مسئولی با این کار مخالفت کند. می‌توان با کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان این کار را در تمام ورزشگاه‌ها انجام داد در حالی که سیستم VAR هزینه میلیون دلاری دارد و اگر نمی‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم می‌توانیم به یک ایده دیگر بسنده کنیم که این موضوع می‌تواند بسیار به ما کمک کند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره اینکه گویا داوران مسابقات تست کرونا نمی‌دهند که سلامتی خودشان و بازیکنان درون زمین را تهدید می‌کند، بیان کرد: داوران باید حتماً تست بدهند چون فاصله آنها با بازیکنان در برخی صحنه‌ها بسیار کم است و هیچ‌کدام هم ماسک ندارند و احتمال انتقال بیماری وجود دارد؛ بنابراین داوران باید دو روز قبل بیایند تا بتوانند تست دهند و یک روز هم صبر کنند و یا حداقل دو شب قبل بیایند تا فردای آن شب تست بدهند و تا روز بعد نتیجه تست مشخص شود. همچنین می‌توان یک نفر را به عنوان ذخیره داوران در نظر گرفت. نمی‌دانستم داوران تست کرونا نمی‌دهند و باید در این خصوص فکری اساسی شود. آنها با هواپیما سفر می‌کنند و اگر تست ندهند، خطر بیماری در درجه اول خودشان و خانواده‌هایشان را تهدید می‌کند و در درجه دوم تک تک بازیکنان و خانواده‌های آنها را و امیدوارم بیماری کرونا هرچه زودتر ریشه‌کن شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.