علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: سپاهان باشگاهی است که نزدیک‌ترین باشگاه به تراکتور به حساب می‌آید و حس خوبی میان دو باشگاه وجود دارد.

علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: سپاهان باشگاهی است که نزدیک‌ترین باشگاه به تراکتور به حساب می‌آید و حس خوبی میان دو باشگاه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا منصوریان، سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان در هفته سوم لیگ برتر اظهار داشت: سپاهان باشگاهی است که نزدیک‌ترین باشگاه به تراکتور به حساب می‌آید و حس خوبی میان دو باشگاه وجود دارد و شباهت‌های زیادی به یکدیگر داریم. فردا میزبان سپاهان خواهیم بود و با وجود کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد، امیدوارم میزبان خوبی برای این تیم باشیم و یک بازی فوق‌العاده خوب را هم ببینیم. ما از دو بازی نخست دو امتیاز کسب کردیم و امیدوارم فردا به اولین سه امتیازمان دست یابیم.

وی در پاسخ به این سؤال که تراکتور در دو بازی نخست نتوانسته نتایج قابل قبولی بگیرد، اما به لحاظ فنی نمره قبولی گرفته است. با این حال او با چه سیستمی مقابل سپاهان بازی خواهد کرد و با توجه به تغییر نفرات تیم و حضور کادر فنی جدید از چه هفته‌ای باید منتظر تراکتور مدنظر منصوریان باشیم، گفت: در دو هفته گذشته با سیستم سه دفاعه بازی کردیم و از این سیستم هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد. سیستم اولیه ما ۲-۵-۳ است و با توجه به شرایط بازی سیستم ما به ۳-۴-۳ تغییر خواهد کرد، اما از بازی با سه مدافع صرف‌نظر نخواهیم کرد، من جمله اینکه در مورد هفته اول هنوز بحث دارم. این روزها فقط فوتبال برتر در تلویزیون پخش می‌شود و نمی‌دانم چرا شب‌های فوتبالی پخش نمی‌شود، اما درباره هفته اول همه دیدید چه اتفاقی افتاد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور ادامه داد: با تمام احترامی که مالک باشگاه، مدیریت باشگاه و خود من برای داوران قائلیم و معتقدیم باید به داوری احترام گذاشت و اینکه با خودم قول و قرار گذاشته‌ام اگر داوری مدیریت خوبی داشت و فقط در برخی صحنه‌ها دچار اشتباه شد، برخی نکات را بگویم‌، اما در بازی هفته اول دو پنالتی صد درصد ما را نگرفتند. روند لیگ هم طوری نیست که نتیجه ۳ بر یک، ۳ بر ۲ یا ۴ بر ۲ شود. در لیگ پرفشار فیزیکی و فرسایشی ما با دو حرکت خیلی خوب ممکن است گل به ثمر برسد یا پنالتی گرفته شود. با تمام احترام به داوری آقای سیدعلی که از دوستان خوب من است، به جز دو صحنه پنالتی باقی بازی را خوب مدیریت کرد، اما دو امتیاز به فوتبال تبریز بدهکار شد.

وی خاطرنشان کرد: نظر من این است که به همان اندازه که در فوتبال برتر به استقلال و پرسپولیس پرداخته می‌شود، به سایر تیم‌ها نیز بپردازند. می‌خواهم به محمدحسین میثاقی عزیز که دوستم است بگویم به ما، سپاهان و سایر تیم‌ها نیز باید پرداخته شود. به خصوص تراکتور و سپاهان که معتقدم جمعیت ۳۰ میلیونی پشت سر ماست و هر جا ترک زبان باشد، ما آنجا پایگاه داریم‌. باید حق و حقوق ما دیده می‌شد تا جایی که خودم روی خط برنامه رفتم و خواستم یک بار دیگر تصویر را نمایش دهند. وقتی از زاویه دیگر نشان داده شد، نظر کارشناسان تغییر کرد. پنالتی دقیقه ۳۳ که صد درصد دیده نشد و ما دو امتیاز از تیم آقای هدایت ممبینی طلبکار هستیم‌! علاقه‌ای هم نداریم این دو امتیاز فردا به ما داده شود، بلکه فقط می‌گوییم حق ما در حین بازی داده شود، نه اینکه تلافی این اتفاق در بازی با سپاهان در بیاید و امتیاز گمشده سپاهان را سر ما در بیاورند.

منصوریان ادامه داد: در بازی دوم داور بازی ما آقای رضا کرمانشاهی بود که بسیار مسلط و بسیار خوب داوری کرد. سیدعلی هم در بازی اول خوب قضاوت کرد، اما آن زمان‌های مهم باید پنالتی گرفته شود، آنهم برای تیمی مثل ما که کاملاً مالکانه بازی می‌کند و با این سوت‌ها جریان بازی تغییر می‌کند. چون باعث می‌شود حریفان ما که در لاک دفاعی حضور دارند تا از تراکتور مساوی بگیرند، از این شرایط خارج شوند و ما به گل‌های بعدی برسیم. بنابراین از سؤال دوست‌مان تشکر می‌کنم و امیدوارم فردا به فرم اصلی‌مان برسیم و به اولین سه امتیازمان دست پیدا کنیم.

وی درباره اینکه با توجه به تساوی در دو بازی ابتدایی آیا این نتایج ربطی به شرایط بدنی تیم و شروع فصل دارد یا نه، گفت: نه، این دو تساوی را با شرایط بدنسازی تیم مرتبط نمی‌دانیم بلکه مرتبط با موقعیت‌سوزی و شانس‌سوزی می‌دانیم. ما روی دروازه نساجی شش بار موقعیت گل ایجاد کردیم که وقتی شما موقعیت‌سوزی کنید، این شانس را به حریف می‌دهید کم کم امیدوار به گل زدن شود‌. به خصوص مقابل تیم‌های بزرگی مثل ما این اشتباه فردی خوب نیست. ما از فضای بدنسازی دور شدیم و دو هفته‌ای که تیم ملی به ما فرصت داد خوب تمرین کنیم، بزرگ‌ترهای تیم ما مثل اشکان، احسان و مسعود کاملاً برگشتند و میانگین دویدن آنها در تمرینات روزی هفت کیلومتر است. ما با دو مدل تیم بازی می‌کنیم. یک مدل فردا مقابل سپاهان که تیمی بسیار سطح بالاست و فوتبال مالکانه را انجام می‌دهد و یک مدل هم تیم‌هایی هستند که احتمال عقب‌نشینی آنها وجود دارد و در دو هفته اول با این تیم‌ها بازی داشتیم که راهکار برای آنها داشتیم، اما نباید بگذاریم شانس‌های‌مان به هدر بروند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور با اشاره به غیبت هواداران گفت: چون جمعیت ما نیست و یار دوازدهم نداریم، در خیلی از بازی‌ها شاید مجبور باشیم یک بر صفر برنده شویم. می‌دانید وقتی یار دوازدهم ما چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور حضور داشته باشند، تفاوت وجود دارد. هواداران برای ما دیگر یار دوازدهم نیستند. با این جمعیت هواداری ما و پرشوری هواداران، آنها یار دوازدهم و سیزدهم محسوب می‌شوند که از دقیقه یک تا آخر ایستاده تیم را تشویق می‌کنند و حالا ما این ابزار کشنده را نداریم که با حریف مقابله کنیم و بنابراین باید از موقعیت‌ها استفاده کنیم و اجازه ندهیم موقعیت‌مان از دست بروند.

منصوریان درباره محرومان و مصدومان تیمش گفت: متأسفانه دو بازیکن ما سرماخوردگی دارند و هنوز جواب آزمایش PCR آنها نیامده که بدانیم آیا سرماخوردگی آنها کروناست یا نه، به همین دلیل برای حفظ پروتکل‌ها هر دو بازیکن را در قرنطینه نگه داشتیم‌. یکی مسلمی‌پور دفاع چپ ماست و دیگری تیکدری که در ترکیب اصلی ما بود. یک بازیکن هم محمد خانزاده است که در بازی با نساجی از ناحیه کشاله ران دچار کشیدگی شد و علت اصلی هم بازی در چمن مصنوعی بود. چون قصد ضربه زدن به توپ را داشت، نوک کفش او به زمین گیر کرد و آسیب دید. روز گذشته هم با مدیر برنامه‌های محترم او صحبت می‌کردم که فکر می‌کنم مسئولیت مصدومیت او را متوجه وزارت ورزش و جوانان بدانیم‌. از آنها خواهش می‌کنم آن زمین را برای سلامت فوتبالیست‌ها، تبدیل به زمین چمن طبیعی شود. مصدوم چهارم ما هم خرم‌الحسینی است که او نیز در گرم کردن روی چمن مصنوعی آسیب دید.

وی در ادامه نشست خبری خاطرنشان کرد: صحبت‌های پایانی من نمی‌دانم بازتاب دارد یا نه، اما امیدوارم اکنون برخورد با سپاهان و حجم جمعیت آنها و جمعیت ۳۰ میلیونی و ترک زبان ما، بازتاب داشته باشد. سال‌ها از آقایان تاج و ساکت خواهش کردم که مبلغ قرارداد داوران را بالا ببرند. نمی‌شود بازیکن و مربی از یک میلیارد تا چهار پنج میلیارد بگیرند، اما داوران ما برای هر بازی یک یا دو میلیون بگیرند. این اصلاً در هیچ کجای دنیا عرف نیست. بروند از بوندس‌لیگا و ایتالیا الگوبرداری کنند. اکنون که آقای ساکت هم نیست و بر مسند مدیریت باشگاه سپاهان است و به جز بازی خودمان در سایر بازی‌ها برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. به همین دلیل از آقایان بهاروند و نبی عاجزانه و به‌عنوان یک برادر کوچک خواهش دارم که قراردادی برای داوران لیگ برتر و لیگ دسته اول و دوم داشته باشند. حداقل قرارداد داوران ما باید ۵۰۰ میلیون تومان باشد. این رقم را تقسیم بر ۱۶ تیم لیگ برتری کنند و حق داوران را از تیم‌های لیگ برتری بگیرند.

منصوریان افزود: نگویند یک تیم سه میلیارد بدهد و یک تیم ۵۰۰ میلیون. از همه تیم‌ها به صورت مساوی بگیرند و همین مقدار را ضرب در ۳۰ درصد کرده و ۳۰۰ میلیون قرارداد داوران لیگ دسته اول شود و نزدیک به ۱۵۰ میلیون هم قرارداد داوران لیگ دسته دوم باشد. داوری ما هم باید مثل فوتبال، حرفه‌ای باشد. نمی‌توان داور برود شغل دوم و سوم برای درآمدزایی داشته باشد. اصلاً این معرفتی هم نیست. علیرضا فغانی اکنون خارج از کشور است. از او بپرسید چه امکاناتی در اختیار دارند. داور فردای ما دکتر حیدری است که پزشکی می‌کند و قطعاً به پول داوری احتیاج ندارد، اما برای عشقش قضاوت می‌کند. نباید چنین پزشکی اصلاً بیاید اینجا که به سرش داد بزنند و توهین کنند. بیایند با حداقل دستمزد ۱۵۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون قرارداد ببندند و شایسته‌سالاری داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور ادامه داد: هم اعصاب داوران خرد می‌شود، هم به آنها توهین می‌کنند، حق مصاحبه ندارند و دستمزد آنها نیز پایین است. من فکر می‌کنم یا عاشق این کار هستند یا اینکه دلیل دیگرش را نمی‌دانم. جای سؤال دارد که بازیکن ما یا بازیکن سپاهان ۵۰ برابر و ۱۰۰ برابر داوران ما پول بگیرند. آقای بهاروند و نبی، تا این مشکل حل نشود، مشکل داوری ما نخواهد شد و این معضل اصلی داوری ماست. خیلی دلتنگ هواداران تبریزی هستم و زیاد خوش‌شانس نیستم که در زمان کرونا به اینجا آمدم و سکوهای خالی ورزشگاه یادگار امام (ره) را می‌بینم‌. می‌دانم تراکتور از معدود تیم‌های کشور است که هر شهری برود، تماشاگر دارد، به خصوص در تهران و ما فقط در ناحیه شهریار ۸۰۰ هزار تا یک میلیون ترک زبان داریم که امیدوارم این ویروس لعنتی هر چه زودتر شرش کم شود تا هواداران تیم ما بتوانند دوباره به استادیوم بیایند و شعر معروف‌شان را بخوانند.

منصوریان گفت: جای تقدیر دارد. هواداران ما ۴۳ درصد رأی AFC را آورده‌اند و فکر می‌کنیم ۳۰ تا ۳۵ میلیون ترک زبان در کشور داریم. برای خودم جذاب بود که بین تیم‌های پایتخت این همه رأی آوردیم و یادم رفت که هفته قبل این را هم بگویم. یک آقایی هفته قبل خیلی فشار آورد و از نیروهای امنیتی مقابل هتل می‌خواست که من را ببیند و گفتم اجازه ورود بدهند. گفت از سه هزار کیلومتر آن طرف‌تر آمده تا بازی ما را ببیند و دو دو تا چهارتا کردم که ببینم از کجا آمده، پرسیدم و گفت از انتهای کشور ترکیه آمده است. گفت هر دفعه شرایط داشته باشم برای بازی‌های تراکتور می‌آیم و با پرواز به تهران و بعد ساری آمده بود. خودم خجالت کشیدم و خدا خدا کردم دیگر او را نبینم که الحمدالله رفته بود. دوست دارم این را بگویم که خودم هم در محله‌ای بزرگ شدم که چهار راه عباسی، جوادیه، فلاح و آن طرف‌هاست و همه در این محله‌ها ترکی صحبت می‌کنند. امیدوارم ویروس کرونا برود و ما بتوانیم هواداران‌مان را ببینیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.