سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی مسئولیت پایین آمدن شمار گل‌های زده تیمش در این فصل را برعهده گرفت.

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی مسئولیت پایین آمدن شمار گل‌های زده تیمش در این فصل را برعهده گرفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پپ گواردیولا در نشست خبری پیش از بازی خارج از خانه امشب شاگردانش مقابل المپیاکوس در هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا - دیداری که پیروزی در آن این تیم را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد رساند - درباره اُفت عملکرد سیتی در شروع این فصل به خصوص در فاز هجومی توضیح داد.

سیتی که در ابتدای هفته جاری در خانه تاتنهام ژوزه مورینیو تن به شکست داد، ضعیف‌ترین شروع خود در لیگ برتر را طی ۱۴ سال اخیر تجربه کرده و در کمال تعجب با تفاضل گل منفی یک در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است. این تیم در هشت بازی‌اش تنها ۱۰ گل زده است که با توجه به ماهیت هجومی بازی‌اش کمی عجیب به نظر می‌رسد. البته غیبت دو مهاجم سیتی یعنی سرخیو آگوئرو و گابریل ژسوس در هفته‌های ابتدایی فصل به دلیل مصدومیت و بیماری در این وضعیت تأثیر بسزایی داشته است. با این حال پپ گواردیولا خودش را مسبب اُفت عملکرد تیمش در فاز حمله دانست و گفت: پایین آمدن شمار گل‌های تیم ما به خاطر پایین آمدن شهامت آنها مقابل دروازه رقبا نیست. آنها خیلی هم باشهامت هستند. دلیل این وضعیت سرمربی تیم است. من باید راه جدیدی پیدا کنم تا از توانایی‌های بازیکنانم نهایت استفاده را داشته باشم و آنها را با شرایط جدید وفق دهم. من باید کاری انجام دهم تا آنها احساس کنند که ما می‌توانیم بیشتر از این موقعیت گلزنی خلق کنیم. این وظیفه من است که به بازیکنان کمک کنم.

گواردیولا ادامه داد: تمام تیم‌های لیگ به استثنایی لیورپول و چلسی مقابل ما دفاعی چند لایه می‌چینند و ما باید راهی برای مقابله با سبک بازی آنها پیدا کنیم. در حال حاضر اما این مشکل اصلی ما نیست. این گره خوردن کار ما در خط حمله برای ایجاد موقعیت گلزنی است. من دقیقاً باید بفهمم که چه کاری باید انجام دهیم و چگونه باید به بازیکنانم کمک کنم.

سیتی در چهار فصل مربیگری گواردیولا در این تیم، نتوانسته است از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر برود. با این حال گواردیولا تأکید کرد که این ناکامی کم‌کم دارد برای او حالتی وسواس‌گونه پیدا می‌کند.

سرمربی اسپانیایی آبی‌پوشان شهر منچستر گفت: خیر این موضوع دغدغه من نیست. با این ما می‌خواهیم نهایت تلاش‌مان را انجام دهیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

تیم فوتبال منچسترسیتی امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۱:۲۵ به وقت تهران میهمان المپیاکوس خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.