سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه پایان دادن به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال کلمبیاست.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه پایان دادن به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال کلمبیاست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش که پس از شکست خانگی ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال کلمبیا مقابل اروگوئه و باخت ۶ بر یک در خانه اکوادور در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکایی جنوبی، شایعه اخراجش از سمت سرمربگیری تری‌کالر مطرح شده است، گفته می‌شود با اعضای کادر فنی‌اش در این تیم وداع کرده است.

بر اساس ادعای دارسی کین روزنامه‌نگار کلمبیایی، این مربی پرتغالی که ۲۱ ماه از حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال کلمبیا می‌گذرد، با ارسال پیامی واتس‌اَپی از اعضای کادر فنی‌اش خداحافظی کرده و بابت کمک‌هایی که به او در این مدت کرده‌اند از آنها تشکر کرده است. همچنین خاویر هرناندس بونت، دیگر روزنامه‌نگار کلمبیایی مدعی شد که کی‌روش تصمیم به قطع همکاری با فدراسیون فوتبال کلمبیا گرفته و به مدیران این فدراسیون گفته است که طبق مفاد قرارداد اقدام به فسخ قرارداد او کنند.

مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا در حال حاضر در حال ارزیابی وضعیت تیم ملی این کشور و تصمیم برای اخراج یا ادامه همکاری با کی‌روش ۶۷ ساله هستند. یافتن جانشینی برای این مربی پرتغالی برای آنها کار دشواری خواهد بود آنهم تنها چهار ماه مانده به بازی بعدی تری‌کالر در انتخابی جام جهانی. در واقع سرمربی جدید تنها چهار روز قبل از بازی بعدی می‌تواند بازیکنان تیم ملی کلمبیا را در اختیار داشته باشد که کار او برای انتقال فلسفه کاری‌اش به بازیکنان کلمبیا بسیار دشوار خواهد بود.

روزنامه «رکورد» پرتغال که به کی‌روش خیلی نزدیک است، پیش از این مدعی شده بود جدایی این مربی پرتغالی از تیم ملی کلمبیا قریب‌الوقوع است و فدراسیون فوتبال کلمبیا بابت فسخ قرارداد این سرمربی پرتغالی باید غرامت دو میلیون دلاری را که در قرارداد طرفین وجود دارد، بپردازد، اما طرفین در حال مذاکره با یکدیگر بر سر چگونگی پرداخت این رقم هستند.

کارلوس آنتونیو وِلس روزنامه‌نگار و مجری تلویزیونی سرشناس کلمبیایی اما اخیراً در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «آنتنا ۲» کلمبیا خبر داده بود که فدراسیون فوتبال کلمبیا توانایی اخراج کی‌روش ۶۷ ساله را ندارد، چون در حال حاضر قادر به پرداخت غرامت دو یا سه میلیون دلاری به این مربی پرتغالی نیست.

فدراسیون فوتبال کلمبیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، در وضعیت مالی نامناسبی به سرمی‌برد، چون اسپانسرهایش کم شده‌اند و به دلیل کم شدن تعداد بازی‌های تیم ملی و عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، دچار ضررهای مالی قابل توجهی شده است. همین امر باعث شده تا فدراسیون فوتبال کلمبیا در حال حاضر قادر به پرداخت رقم غرامت فسخ قرارداد کی‌روش نباشد.

کی‌روش که یک سال و ۹ ماه است که هدایت تیم ملی فوتبال کلمبیا را بر عهده دارد، در ۱۸ بازی که روی نیمکت این تیم بوده، تاکنون ۹ پیروزی، پنج تساوی و چهار شکست را تجربه کرده است.

تیم ملی کلمبیا از چهار بازی اول خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی تنها چهار امتیاز کسب کرده و در حال حاضر در رده هفتم جدول ۱۰ تیمی این رقابت‌ها جای دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.