ستاره خط حمله تیم ملی فوتبال اروگوئه می‌گوید مبتلا شدنش به کرونا به خاطر یک سهل‌انگاری بوده و بابت آن عذرخواهی کرد.

ستاره خط حمله تیم ملی فوتبال اروگوئه می‌گوید مبتلا شدنش به کرونا به خاطر یک سهل‌انگاری بوده و بابت آن عذرخواهی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیس سوارس برای اولین بار پس از مبتلا شدنش به ویروس کرونا که باعث شد بازی دو شب پیش تیمش مقابل بارسلونا را هم از دست بدهد، صحبت کرد.

مهاجم اروگوئه‌ای اتلتیکومادرید که در اردوی تیم ملی کشور به این بیماری دچار شد و به خاطر آن دو هفته قرنطینه شده تنها یکی از بازیکنان اروگوئه بود که به کرونا مبتلا شد. ماتیاس وینیا، لوکاس توریرا، دیه‌گو گودین، داروین نونیس و برایان رودریگس دیگر بازیکنانی بودند که در اردوی «سلسته» درگیر این بیماری شده‌اند.

سوارس در این باره گفت: بسیاری از مردم از ما انتقاد می‌کنند. بله ما مرتکب یک اشتباه شدیم و بابت آن هم عذرخواهی می‌کنیم، البته لازم هم نیست که این مسئله را بزرگتر از چیزی که هست جلوه دهیم. قبول دارم که ما باید تا جای ممکن اهمیت مسئله را درک کنیم و به همین دلیل هم اگر مسئولیت این اتفاق با ما بوده باشد آن را می‌پذیریم.

جنجال‌ها و انتقادات از اعضای تیم ملی اروگوئه از زمانی آغاز شد که یک عکس دسته جمعی از آنها بدون استفاده از ماسک و بدون رعایت فاصله لازم منتشر شد. سوارس اما می‌گوید ابتلا او و دیگر هم‌تیمی‌هایش به خاطر آن نبوده است.

مهاجم سابق بارسلونا ادامه داد: شیوع کرونا در تیم به خاطر چیزی که در آن عکس می‌بینید نبود و این کاملاً‌ مشخص است. ما بدشانسی آوردیم که یکی از اعضای تیم‌مان در سفری که به کلمبیا داشتیم به کرونا مبتلا شد. ابتلای ماتیاس وینیا به کرونا ضربه سنگینی به تمام تیم زد. اشتباهی که ما کردیم این بود که گاردمان را پایین آوردیم و سهل‌انگاری کردیم. باید واقع‌بین باشیم. این ویروس پیر و جوان نمی‌شناسد و هیچ‌کسی برابر آن مصون نیست. باید مراقب خودمان باشیم. ابتلا به کرونا برای من به عنوان یک پدر خیلی سخت بود، چون به خاطر محروم شدن از بودن در کنار خانواده‌ام اوقات خیلی سختی را سپری می‌کنم. من در یک آپارتمان حبس شده‌ام. فرزندانم نمی‌دانستند که من به اسپانیا برگشته‌ام. آنها از یک پنجره و از فاصله ۵۰ متری مرا دیدند.

سوارس در بازی مقابل کلمبیا که اروگوئه آن را ۳ بر صفر برد ۷۰ دقیقه بازی کرد اما چند ساعت بعد از آن بازی مشخص شد که او و چند هم‌تیمی‌اش به کرونا مبتلا شده‌اند و به همین دلیل آنها بازی‌شان مقابل برزیل را از دست دادند، بازی‌ای که اروگوئه در خانه به سلسائو باخت.

او درباره نتیجه بازی تیمش مقابل کلمبیا اظهار داشت: بازی‌مان مقابل کلمبیا شاید یکی از بهترین بردهای خارج از خانه تیم ملی اروگوئه بود. آن پیروزی برای ما بعد از باخت مقابل اکوداور خیلی حیاتی و انگیزه‌بخش بود.

مهاجم روخی بلانکو در پایان درباره وضعیت فعلی‌اش در رختکن این تیم صحبت و تأکید کرد: رختکن اتلتیکومادرید شباهت زیادی به رختکن تیم ملی اروگوئه دارد. من اینجا از کار کردن زیر نظر یک مربی که در سراسر جهان مردم برای او احترام و ارزش زیادی قائل هستند، لذت می‌برم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.