فدراسیون فوتبال برای تامین پوشاک تیم ملی ایران در اردوی مهر و آبان، از اسپانسر قبلی خود کمک گرفت.

به گزارش ایسنا، چندین ماه قبل، شرکت تولیدات پوشاک ورزشی آل اشپورت از قطع همکاری با فدراسیون فوتبال خبر داد. آن‌ها علت این اقدام خود را شیوع ویروس کرونا و ناتوانی در تولید و ارسال پوشاک از چین به ایران دانستند.

به گفته مسئول فروش شرکت آل اشپورت در خاورمیانه، وجود بندی مبنی بر وقوع اتفاقات غیرمترقبه از جمله شیوع کرونا در قرارداد و به مشکل خوردن تولید البسه در کشور چین مانع تامین پوشاک مورد نیاز تیم های ملی شده و آن‌ها با فسخ قرارداد دست فدراسیون را برای انتخاب برند مورد نظرشان باز گذاشتند.

در واقع قرارداد به نحوی تنظیم شده که آل اشپورت غرامتی را به فدراسیون نمی‌پردازد و به راحتی در اردوهای گذشته دست فدراسیون فوتبال را از این حیث در پوست گردو گذاشت و آن‌ها هم نتوانستند برای حل مشکل خود به موقع عمل کنند.

با گذشت چندین ماه از این فعل و انفعالات، تیم ملی در هر دو اردوی خود در مهر و آبان از پوشاک این شرکت آلمانی استفاده کرد که این موضوعی حاکی از منعقد نشدن قرارداد اسپانسری با سایر شرکت‌های تولیدی پوشاک است.

* اسپانسر سابق موقتا به تیم ملی لباس داد

همانطور که گفته شد، بعد از فسخ قرارداد یک طرفه از سوی آل اشپورت، فدراسیون فوتبال برای اردوهای پیش‌رو از این شرکت آلمانی درخواست کمک می‌کند چرا که ماه‌های گذشته را به شکل عجیبی از دست داده و به سراغ شرکت دیگری نرفته بودند.

در نتیجه آل‌ اشپورت برای ماه‌های گذشته به مقدار معینی پوشاک مورد احتیاج تیم ملی بزرگسالان را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهد تا دست تیم ملی خالی نماند و تا نوروز ۱۴۰۰ و بازی‌های رسمی، اسپانسر جدیدی این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

این اتفاق در شرایطی است که انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال همزمان با شروع بازی های ملی به فکر برگزاری مناقصه و انتخاب اسپانسر برای تیم ملی ایران باشد تا از این طریق به درآمدزایی برسد ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه فدراسیون فوتبال از این شرکت درخواست پوشاک هم می‌کند تا تیم ملی در اردوی اخیر خود دست خالی نماند!

حداقل از مدیران و مسئولان بازاریابی این فدراسیون که ید طولایی در مدیریت بر ورزش دارند، انتظار می‌رفت فرصت درآمدزایی را از دست ندهند و حداقل شأن تیم ملی با این قبیل اتفاقات زیر سوال نرود اما در وضعیت کنونی کسی نیست که به اعتبار و جایگاه فوتبال ایران فکر کند.

حال مشخص نیست برای ماه‌های آینده فدراسیون فوتبال قادر خواهد بود از طریق فروش امتیاز تولید پیراهن برای تیم‌ملی برای خود منبع درآمدی درست کند و یا باز هم ماجرای خرید پیراهن برای تیم ملی تکرار خواهد شد. البته با توجه به برگزاری انتخابات در ماه‌های آینده، این امیدواری وجود دارد که تیم مدیریتی جدید، به این وضعیت سامان دهد و فدراسیون را از این وضعیت رکود خارج کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.