مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با انتقاد از اظهارات سرمربی تیم استقلال گفت: از بگومگوی محمود فکری با بازیکن خودش مشخص بود توهین به خانواده تیم رقیب برایش مهم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در هفته دوم لیگ برتر فوتبال شب گذشته در خوزستان میهمان تیم فولاد بود که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود فولاد تمام شد.

در پایان این مسابقه محمود فکری سرمربی استقلال الفاظی را بر زبان آورد که بسیار زننده بود و حتی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این مربی را برای ادای توضیحات احضار کرد.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد که برای تماشای بازی در ورزشگاه اختصاصی این باشگاه حضور داشت، با انتشار پیامی به توهین سرمربی حریف واکنش نشان داد:

«فلسفه مربی آموزش است؛ احترام است، احترام به رقیب و احترام به خودی. دیروز روز خوبی بود که متاسفانه بد تمام شد. فلسفه و جایگاه مربی، معلم و استاد در هم کوبیده شد با الفاظی که انسان حتی از شنیدنش شرم دارد چه برسد به گفتنش.

خانواده و نوامیس هرکس خط قرمز او است و اینکه یک معلم و مربی که آموزش دهنده است در حالی که از خود بیخود شده است، پا را روی اخلاق و اصول بگذارد و با توهین به نوامیس کلیه ارکان تیم رقیب سعی بر تخلیه روحی روانی خود کند و در کاهش فشار باخت دست به حرکات ناشایستی بزند که کلیت اخلاق و انسانیت را نابود کند را هیچ‌گونه نمی‌توان توجیه کرد.

ای کاش «فکری ها» قبل از این توهین‌های ناموسی کمی فکر می‌کردند. البته دیروز روز سنگینی بود برای آن مرد توهین کننده؛ کسی که نتوانست خودش را کنترل کند و ابتدا با بازیکن تیم خودی کارش به بگومگو کشید، مشخص بود توهین به خانواده تیم رقیب برایش مهم نیست و به آسانی و مانند نقل و نبات در پایان بازی فحش و ناسزا نثار حریف می‌کند.

البته ما می‌دانیم فرهنگ با اصالت آن باشگاه با این دست رفتارها مختلف است و هوادارِ با هویت و اصیل آن باشگاه نیز کاملاً با چنین رفتاری بیگانه است. این را گذشته نشان داده چون در همین مکتب بزرگان اخلاق مداری که اسطوره‌های این هوادار بوده‌اند پرورش یافته‌اند که مایه مباهات بوده‌اند.

آری هوادار، قهرمان، مربی خودی و رقیب و هر آن‌کسی که این ناسزاهای ناموسی را شنیدید، خانم‌ها و آقایانی که متاسفانه شاهد چنین صحنه‌های زشتی بودید، من به جای آن آقا و آنهایی که شما می‌دانید از شما عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم با روشی مدنی با این بی اخلاقی برخورد کنم. باشد که دیگر شاهد بروز بی اخلاقی و از خود بی خود شدن‌های اینگونه نباشیم.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.