سرمربی تیم فوتبال تاتنهام می‌گوید آنقدر از نمایش شاگردانش در هفته دوم مرحله گروهی لیگ اروپا ناراضی بوده که قصد داشته است تمام بازیکنان خود را بین دو نیمه تعویض کند.

سرمربی تیم فوتبال تاتنهام می‌گوید آنقدر از نمایش شاگردانش در هفته دوم مرحله گروهی لیگ اروپا ناراضی بوده که قصد داشته است تمام بازیکنان خود را بین دو نیمه تعویض کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شب گذشته (پنجشنبه) در هفته دوم از مرحله گروهی لیگ اروپا نتیجه غیرمنتظره‌ای رقم خورد. تاتنهام ژوزه مورینیو در بلژیک به آنتورپ تیمی که علیرضا بیرانوند را هم در اختیار دارد، یک بر صفر باخت.

مورینیو پس از این مسابقه با اعتراف به سزاوار بودن تیمش برای قبول شکست، گفت که اصلاً از عملکرد بازیکنانش راضی نبوده است و اگر می‌توانست بین دو نیمه بازی تمام بازیکنان خود را از میدان بیرون می‌کشید. تاتنهام در این بازی با آرایشی متفاوت به میدان رفت که در آن بازیکنانی مانند جووانی لوسلسو، استیون برگوین، کارلوس وینیسیوس و همچنین دله آلی که برای اولین بار در بیش از یک ماه گذشته در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت را راهی زمین مسابقه کرد. مورینیو در ادامه مسابقه گرث بیل، پیر امیل هویبرگ، اریک لاملا، لوکاس مورا، سون هئونگ مین و هری کین را به زمین بازی فرستاد، اما از دست آنها هم کار زیادی برای جبران گل خورده برنیامد.

همین شکست کافی بود که مورینیو بهانه‌ای برای پاسخ دادن به گلایه‌‌های نیمکت‌نشینان تیمش از بابت نداشتن فرصت کافی برای بازی در ترکیب اصلی پیدا کند.

مورینیو درباره تصمیمش برای انجام چهار تعویض بین دو نیمه بازی اظهار داشت: من دوست داشتم ۱۱ تعویض انجام دهم. اگر همزمان پنج تعویضم را انجام ندادم به خاطر این بود که می‌ترسیدم در ۴۵ دقیقه طولانی نیمه دوم اتفاقی رخ دهد که مجبور به انجام یک تعویض دیگر شویم. این وسط فقط یک نفر را باید مقصر دانست و آن هم خود من هستم. من بازیکنان ترکیب اصلی را انتخاب کردم. بین دو نیمه سعی کردم که شرایط را بهتر کنم، اما کافی نبود. ریتم بازی‌مان در نیمه اول و ذهنیتی که در آن نیمه در تیم شکل گرفته بود کار خودش را کرده بود و تغییر دادن شرایط، کار سختی بود. در نیمه اول بازی بسیار آسان بود و کلی فضا داشتیم. در نیمه دوم بازی‌مان بهتر شد، اما بعد حریف به شیوه‌ای کاملاً متفاوت بازی کرد. کار سخت است و در نهایت آنتورپ به چیزی که حقش بود رسید و ما هم با چیزی که سزاوارش بودیم روبه‌رو شدیم. به نظر من نتیجه عادلانه بود. من همیشه پذیرای واقعیت بوده‌ام. بهترین تیم برنده شد و بدترین تیم هم باخت.

مورینیو در پاسخ به این سؤال که آیا هیچ‌کدام از بازیکنان نیمکت‌نشینی که مقابل آنتورپ در ترکیب اصلی قرار گرفتند باز هم شانس بازی در ترکیب اصلی را خواهند داشت، تصریح کرد: ببینید، شما خودتان می‌دانید که بهترین ترکیب برای تیم ما کدام است. شما همان چیزی را می‌دانید که من و همه می‌دانند. با این حال فکر می‌کنم که بازیکنان نیمکت‌نشین هم شایسته کسب فرصت هستند. ما تیم پرمهره‌ای داریم که در آن کلی بازیکن خوب هستند. این وظیفه من است که به تمام آنها فرصت بازی بدهم. بازی امشب کار مرا برای انتخاب گزینه‌هایم برای بازی‌های آینده بسیار آسان کرد، اما باز هم می‌گویم که این وسط فقط یک نفر مسئول این شکست است و آن هم بازیکنان نیستند بلکه خودم من هستم.

تاتنهام پس از عقب افتادن از آنتورپ حتی نتوانست یک شوت هم به سوی دروازه این تیم شلیک کند. آقای خاص در این باره هم گفت: این ناراحت‌کننده است، چون من مدام به تیمم می‌گویم که در هر شرایطی باید بر اوضاع روانی‌مان مسلط باشیم و همیشه خوب بازی کنیم تا برنده باشیم. به همین سادگی. اما وقتی که تیم در شرایطی قرار می‌گیرد که نیاز به حفظ یک سطح انگیزشی مشخص پیدا می‌کند، کار سخت می‌شود. شما باید ثبات داشته باشید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.