ستاره تیم فوتبال منچستریونایتد در واکنش به حمایت اخیر رئیس جمهور کشورش از اهانت‌های صورت گرفته به پیامبر اسلام، از تیم ملی فرانسه کناره‌گیری کرد.

ستاره تیم فوتبال منچستریونایتد در واکنش به حمایت اخیر رئیس جمهور کشورش از اهانت‌های صورت گرفته به پیامبر اسلام، از تیم ملی فرانسه کناره‌گیری کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری فرانس‌۲۴، پل پوگبا در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که ابتدا از طراحی یک کاریکاتور موهن درباره حضرت محمد توسط یک معلم فرانسوی حمایت و سپس اسلام را منشاء تروریسم بین‌الملل معرفی کرد، تصمیم به کناره‌گیری از تیم ملی فرانسه گرفت.

فرانس۲۴ این خبر را به نقل از چندین منبع خبری در خاورمیانه منتشر و اعلام کرد که هنوز نه خود بازیکن ۲۷ ساله و نه فدراسیون فوتبال فرانسه درباره این موضوع اظهارنظری نکرده‌اند.

دولت فرانسه پس از قتل ساموئل پاتی، معلم ۴۷ ساله‌ای که کاریکاتور موهن درباره پیامبر اسلام را کشیده، به او بالاترین نشان افتخار این کشور را داد و ماکرون هم مدعی شد که قتل پاتی با یک حمله تروریستی از سوی مسلمان رخ داده است.

طبق ادعای سایت عربی ۱۹۵اسپورت، اقدام دولت فرانسه برای دادن نشان افتخار به پاتی و اظهارات ماکرون سبب شد که پوگبا تصمیم به پایان دادن به دوران بازی‌اش در تیم ملی فرانسه بگیرد. این سایت نوشته که پوگبا اظهارات ماکرون را توهین به او و مسلمانان فرانسه دانسته به خصوص که اسلام در فرانسه بیشترین تعداد پیروان را بعد از مسیحیت دارد.

پوگبا اولین بازی ملی‌اش برای تیم ملی فرانسه را سال ۲۰۱۳ انجام داد و دو سال پیش به این کشور برای فتح جام جهانی ۲۰۱۸ کمک کرد. او تا کنون ۷۲ بازی برای تیم ملی فرانسه انجام داده و در آنها ۱۰ گل زده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۶ )