سرمربی تیم شهرداری آستارا می‌گوید پیش‌بینی نمی‌کرده تیمش به رقابت‌های لیگ دسته یک صعود کند.

حسن اشجاری سرمربی شهرداری آستارا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط صعود تیمش به لیگ دسته یک گفت:‌ این یک پروسه دو ساله بود و با سرمایه گذاری کم و مدیریت کردن هزینه‌ها ممکن شد. ما زمین مناسبی هم برای انجام تمرینات خود نداشتیم و با همان وضعیت یک تیم جمع و جوری درست کردیم و با همان شرایط توانستیم از لیگ سه به لیگ دو صعود کنیم. یک سری مشکلاتی در لیگ دو پیش آمد و من نتوانستم در اوایل کار باشم اما در آستانه شروع مسابقات لیگ من به تیم برگشتم.

او ادامه داد: به نسبت فصلی که در لیگ سه حضور داشتیم، بعضی از بازیکنان مد نظر من در تیم حضور نداشتند و ما کار خود را خیلی سخت شروع کردیم و شروع بدی داشتیم و نتایج بدی کسب کردیم اما در ادامه سعی کردیم کیفیت کار خود را افزایش دهیم که بتوانیم در میانه جدول لیگ یک حضور داشته باشیم. هدف ما صعود مستقیم به لیگ یک نبود چون این زیرساخت هنوز در آستارا وجود ندارد. ما با جذب چند بازیکن با تجربه در نیم فصل موفق شدیم خود را به جمع مدعیان برسانیم و سعی کردیم امتیازی از دست ندهیم و در نهایت موفق شدیم در پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته دو، به لیگ یک صعود کنیم.

اشجاری درباره برنامه شهرداری آستارا در رقابت‌های لیگ دسته یک گفت: فکر می‌کنم اگر این تیم حتی با قرار گرفتن در رده پانزدهم در لیگ یک بماند، یک شاهکار رخ داده است. الان باید فکر کرد با چه تیم‌هایی باید رقابت کرد و فکر می‌کنم از لحاظ امکانات به نسبت تیم‌های دیگر لیگ یک در رده آخر حضور داشته باشیم. من همیشه به دنبال این بودم که کارهای غیرممکن را انجام دهم و می‌خواهیم ایده‌های خود را پیاده کنیم با این حال باید تجربه‌ های ما بیشتر شود تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

سرمربی تیم شهرداری آستارا درباره تقابل دوستانه تیمش با استقلال در دیدار فردا (سه‌شنبه) گفت:‌ الان این فرصت خوب پیش آمده و باید از آن نهایت استفاده را کرد. من با مربیان این تیم خصوصا آرش برهانی ارتباط خوبی دارم و با این ارتباطات و هماهنگی با سرمربی استقلال توانستیم این بازی دوستانه را مقرر کنیم. امیدوارم یک بازی خوب در انتظار دو تیم باشد. سوای هر نتیجه‌ای که کسب شود، این بازی برای شهرداری آستارا، یک افتخار است که مقابل یکی از بهترین تیم‌های ایران و آسیا بازی کرده است.

بازیکن پیشین استقلال درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت گفت: ما در آن موقع که در استقلال بازی می‌کردیم سر میز فرهاد مجیدی و ته میز جواد نکونام حضور داشت و در میان آن‌ها بزرگانی مثل خسرو حیدری، مهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده و.. حضور داشتند و الان وضعیت استقلال اینطور نیست. در آن زمان استقلال اینقدر بازیکن داشت که لازم نبود کسی بالاسرش باشد و نتایج لازم کسب می‌شد.

او افزود: الان چیزی که من از استقلال می‌بینم بیشتر حاشیه‌ است و امیدوارم با وجود آقای فکری شرایط این تیم به روزهای خوبش برگردد. استقلال بعد از آخرین قهرمانی‌اش در رقابت‌های لیگ برتررنگ خوشی به خودش ندید و هواداران یک روز آرام به خودشان ندیدند و اینقدر حواشی زیاد شد که تاثیرش در مسابقات برای آبی‌پوشان پیش آمد.

اشجاری تاکید کرد: با توجه به اینکه محمود فکری در تیم‌هایی که مربی‌گری کرده، نتایج خوبی کسب کرده است، در استقلال نیز همه افراد مد نظر خود را دور هم جمع کرده است. شاید برخی فکر کنند این حرکت به نوعی تیم جمع کردن است اما اینکه شما پیشکسوتان را دور خودت جمع کنی، اتفاق بسیار خوب است.

او در پایان گفت: امیدوارم بگذارند استقلال به آرامش برسد. در این مدت کسانی در کرسی هیات مدیره و مدیریت نشسته‌اند که تا به حال پایشان به توپ نخورده است و بعضا طرفدار تیم پرسپولیس بوده‌اند. اگر قرار است انتصابی صورت بگیرد، نباید مدیرعاملی انتخاب شود که مسائل درون باشگاهی را رسانه‌ای کند. همین اتفاقات باعث شده است که ثبات در تیم نباشد و استقلال روزهای خود را با حاشیه سپری کند. در بحث مربی هم همیشه انتظار ما این است مربی در سال اول بتواند تیم را قهرمان آسیا کند. برانکو در پرسپولیس هم وقتی سرمربی شد، در ابتدا نتایج فوق‌العاده‌ای نداشت اما به مرور در تیم موفق شد. امیدوارم این فرصت به فکری داده شود و دردی که علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی کشیدند را فکری تجربه نکند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.