عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس می گوید که مدیران این باشگاه باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند.

حسین عبدی در گفت و گو با ایسنا درباره تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: حضور در راس کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس تجربه عجیبی است. گاهی شما می‌آیید کارهای زیر بنایی و خوبی انجام می دهید اما به یک باره با تغییراتی که انجام می‌شود همه زحمات شما از بین می رود. متاسفانه در مدیریت باشگاه پرسپولیس پستی و بلندی هایی وجود دارد که اجازه نمی دهد شما بتوانید برنامه های خودتان را پیاده کنید. برای این که یک باشگاه در مسیر موفقیت قرار بگیرد، اولین قدم این است که نیروهای انسانی کارآمد در باشگاه فعالیت کنند. حال اگر شما بخواهید به عنوان مدیر تغییراتی در بدنه نیروی انسانی باشگاه ایجاد کنید مقاومتهای زیادی از جاهای مختلف انجام می شود.

وی افزود: شما به عنوان یک مدیر بودجه ثابتی در باشگاه پرسپولیس در اختیار ندارید. باشگاه پرسپولیس دولتی است و از طرفی هیچ بودجه ای برای آن تعیین نمی‌شود. وقتی می خواهید درآمدزایی کنید و با شرکت های مختلفی قرارداد ببندید می گویند شما باشگاه دولتی هستید باید پروسه ی خاصی را دنبال کنید اما از طرف دیگر می گویند خودتان بروید و کسب درآمد کنید و هیچ بودجه ای نمی توانیم به شما بدهیم. یکی از بزرگترین مشکلات باشگاه پرسپولیس همین موضوع است. البته نکته دیگر حائز اهمیت این است که مشکلات گذشته همیشه گریبانگیر مدیران حال حاضر باشگاه است. یعنی وقتی مدیری به سر کار می آید و می خواهد برنامه ریزی مشخصی برای کارش انجام دهد می بینید مشکلات قدیمی گریبان باشگاه را گرفته بنابراین او نمی تواند کار خاصی از پیش ببرد. به همین خاطر است که می گویم مدیریت کردن در باشگاه پرسپولیس کار ساده ای نیست.

عبدی همچنین گفت: وقتی باشگاه از نظر مدیریتی دارای یک سیستم نباشد و بر اساس برنامه ریزی فعالیت نکند شما به عنوان مدیر می‌آیید کاری انجام می دهید و مدیر بعدی که می آید همه کارهای شما را خراب می کند، چون به آن اعتقادی ندارد و کار جدیدی را آغاز می کند. این یعنی بر اساس تغییرات افراد برنامه های باشگاه هم تغییر می کند که این اصلا کار درستی نیست.

عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در این باشگاه انضباط مالی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در یک باشگاه باید بر اساس پیش بینی درآمدی بودجه ای تعیین و بر اساس آن هزینه شود اما سوالی که وجود دارد این است که آیا در سالهای اخیر پرسپولیس بر اساس درآمدی که داشته با بازیکنان قرارداد بسته است؟ اگر قرارداد بازیکنان را ببینید کاملا مشخص است که اکثرا بر اساس احساسات و یک رقابت کاذب قرارداد آنها به امضا رسیده است. از نظر من اگر قرار است بازیکنی به پرسپولیس بیاید به خاطر شرایطی که این باشگاه دارد باید مبلغ قابل توجهی هم نسبت به باشگاه‌های دیگر کمتر دریافتی داشته باشد، چون پرسپولیس پتانسیلی دارد که در آن بازیکنان به خوبی دیده می شوند. این در حالی است که ما الان می بینیم پرسپولیس گاهی بیشتر از سایر باشگاه‌ها به بازیکنانش پرداختی داشته است. وقتی در باشگاهی مثل پرسپولیس آینده نگری برای ساخت بازیکن نشده باشد، مدیران این باشگاه هم دیدگاه کوتاه مدتی پیدا می کنند و در یک رقابت کاذب شرکت می کنند و در نهایت هم هزینه های زیادی به باشگاه تحمیل می شود. اگر قرار است قراردادی در پرسپولیس بسته شود، همیشه باید به این فکر کنند که آیا باشگاه می‌تواند به تعهدات خود در قرارداد عمل کند؟ اگر مشکلی برای عمل کردن به تعهدات وجود نداشته باشد قاعدتا به مرور زمان هم مشکلات مالی کمتر به وجود می‌آید.

عبدی در ادامه درباره این که آیا مدیران پرسپولیس باید نسبت به تصمیمات خود پاسخگو باشند، گفت: بله همین طور است. اگر تصمیمی می‌گیرند نسبت به آن باید پاسخگو باشند. همه مشکلات به خاطر این است که دقیقا کسی نمی داند آیا واقعا باشگاه خصوصی است و یا یک باشگاه دولتی محسوب می شود. همان طور که گفتم برای درآمدزایی می گویند بروید مثل یک باشگاه خصوصی درآمد داشته باشید اما وقتی کار پیش می رود می گویند باید از پروسه دولتی استفاده کنید، چون باشگاه دولتی است. اگر باشگاه دولتی است قاعدتا باید قراردادهای مالی آن هم از سوی دولت به امضا برسد و بعد از تعیین یک بودجه، آن مبلغ در اختیار باشگاه قرار بگیرد نه این که مدیر خودش برود و قرارداد ببندد.

او افزود: متاسفانه وقتی در باشگاه پرسپولیس مدیری انتخاب می شود، از اعضای هیات مدیره امضا می گیرد که همه مسئولیتها بر دوش خودش باشد و خودش به تنهایی تصمیم گیر باشد. در دوره های که ما کار می کردیم آمدند و گفتند برگه ای را امضا کنید تا مدیر عامل در همه موارد تصمیم گیر باشد که من آن را نپذیرفتم و گفتم پس تشکیل هیات مدیره برای چیست؟ در باشگاه پرسپولیس باید هیات مدیره نقش بسیار مهمی را ایفا کند و در تصمیم گیریها مشارکت داشته باشد تا ایرادات به حداقل برسد. همه مدیران باید پاسخگوی تصمیمات خودشان باشند و دلایل اتخاذ آن تصمیمها را هم بگویند.یک تصمیم ممکن است خوب باشد و یا تبعات خوبی هم نداشته باشد اما یک مدیر حتما دلایلی برای آن داشته است. این که یک نفر به عنوان مدیر پاسخگوی تصمیماتش نباشد کار درستی نیست.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )