احمد سعادتمند، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در حالی به انتقاد از هیئت مدیره فعلی باشگاه پرداخت که هیچ نقدی به عملکرد و حواشی خودش نکرد.

احمد سعادتمند، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در حالی به انتقاد از هیئت مدیره فعلی باشگاه پرداخت که هیچ نقدی به عملکرد و حواشی خودش نکرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد سعادتمند در دورانی که مدیرعامل استقلال بود کم برای تیمش حاشیه ایجاد نکرد. هنوز اتفاقات پیش از دیدار فینال جام حذفی روح و روان هواداران استقلال را آزار می‌دهد، جایی که با سفر مدیرعامل پیشین به ایتالیا و مذاکره با استراماچونی، استقلال وارد چالش و حاشیه‌ای خودساخته شد. اتفاقاتی که به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شد تا فرهاد مجیدی سرمربی وقت آبی‌ها لب به گلایه و انتقاد از مدیریت بگشاید.

در شرایطی که استقلال با فرهاد مجیدی دربی نیمه‌نهایی جام حذفی را برده بود و در آستانه قهرمانی جام حذفی بود، به یکباره صحبت از مذاکره با استراماچونی شد. سعادتمند در ابتدا بارها خبر مذاکره را تکذیب کرد و گفت تنها برای گرفتن تخفیف از استراماچونی به ایتالیا سفر کرده است. پس از اینکه استقلال قهرمانی را از دست داد، بلافاصله مدیرعامل پیشین استقلال صحبت از آغاز مذاکرات دوباره با استراماچونی کرد. رسانه‌های ایتالیایی نیز بارها مطالبی منتشر کردند که مدیرعامل وقت استقلال برای بازگشت استراماچونی با او از چند مدت پیش مذاکره کرده بود. اقدام بدموقع سعادتمند آسیب‌های زیادی به استقلال و هوادارانش وارد کرد. از دست دادن قهرمانی و مخدوش کردن ذهن هواداران برای بازگشت مربی‌ای که میانه فصل استقلال را ترک کرده بود.

سعادتمند در زمان حضورش در استقلال بارها وعده درآمدزایی داده بود و حتی به همین دلیل قرارداد با کارگزار قبلی را نادیده گرفت و قراردادی جدید با کارگزاری دیگر منعقد کرد.

سعادتمند در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه، در گفت‌وگویی با اشاره به قرارداد با کارگزار جدید گفت: باشگاه استقلال با توجه به بزرگی و جایگاهش در آسیا و دنیا باید قراردادهایی ببندد که منافع باشگاه در آن تأمین شود. به همین دلیل در مذاکرات متعدد با چندین شرکت معتبر داخلی و جلسات پی در پی، شرکتی را انتخاب کردیم که در اهلیت، توانمندی اقتصادی، صداقت و راستی‌آزمایی‌اش به نتیجه رسیدیم. بابت تنظیم قرارداد سه چهار جلسه تخصصی با واحد حقوقی وزارت ورزش و شخص مقام عالی وزارت و معاونت قهرمانی داشتیم و بند به بند این قرارداد مورد کار کارشناسی و حقوقی قرار گرفت و به تایید عزیزان رسید.

مدیرعامل پیشین استقلال همچنین گفته بود: به هواداران تبریک می‌گویم، چون احساس می‌کنم اسپانسر و در واقع کارگزار باشگاه می‌تواند در موفقیت‌های پی در پی استقلال اثرگذار باشد و ما بتوانیم به سمتی برویم که کادر فنی و بازیکنان و هواداران هر کدام در آرامش کار خودش را انجام دهد. من این را به هواداران نوید می‌دهم که اتفاقات خوبی در پیش است. (متن این گفت‌و‌گو را اینجا مشاهده کنید)

اقدام به فسخ قرارداد با کارگزار توسط سعادتمند نشان می‌داد که نه تنها مطالعه‌ای صورت نگرفته بود، بلکه پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این کارگزار کمک مالی چندانی به استقلال نکرده است که اگر این کار انجام می‌شد استقلال تا آخرین لحظه درگیر صدور مجوز حرفه‌ای نبود و امروز پنجره نقل و انتقالاتی‌اش هم باز بود.

سومین موضوع، تمدید قرارداد با بازیکنان پیش از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود. در آن مقطع، سعادتمند به جای مذاکره در باشگاه همه را به هتل فرا می‌خواند. نمایش‌های او برای تمدید قرارداد با بازیکنانی چون وریا غفوری، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی و ... این تصور را بوجود آورد که استقلال حداقل پس از چند سال با کمترین خروجی وارد مسابقات آتی خواهد شد، اما چشمی راهی ام‌صلال شد و نهادهای نظارتی نیز وارد بحث قراردادها شدند. احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال نیز اعلام کرد که قراردادهای بازیکنان بالا است و باید بازنگری شود.

مسئله دیگر، خروج ارز بدون مجوز توسط سعادتمند به قطر است. مدیرعامل پیشین استقلال بدون داشتن مجوز قصد خروج ارز از ایران را داشت که توسط فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل نداشتن مجوز، اجازه بردن ارز داده نشد.

عدم پرداخت مطالبات شفر و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، برجای گذاشتن بدهی‌های چند میلیاردی، قرار و ملاقات دوباره با هودار به اصطلاح متمول خارج نشین و ... از جمله اقدامات سعادتمند در زمان مدیریت خود در استقلال است. همه این موارد نشان می‌دهد که سعادتمند در دوران مدیریتش کم برای استقلال مشکل ایجاد نکرده و حالا هم که رفته با همان دست فرمان به کارش ادامه می‌دهد. ضمن اینکه، باید به این نکته هم اشاره کرد که سعادتمند بارها گفته بود استقلال صاحب دو زمین با کیفیت تمرین و سالن بدنسازی مجزا است، اما امروز می‌بینیم که زمین تمرینات استقلال کیفیت پایینی دارد و اجازه حضور آبی‌پوشان در سالن وزنه مورد اشاره او نیز داده نشد!

اگر چه نقدهای زیاد، جدی و اساسی به هیئت مدیره فعلی استقلال وارد است، اما سعادتمند که بارها خودش را یک استقلالی معرفی کرده است، بهتر نبود حال که استقلال با توجه به فعالیتش در نقل و انتقالات و انتخاب سرمربی به ثبات موقت رسیده، آرامش را از این باشگاه نمی‌گرفت؟ آیا بهتر نبود مدیرانی که از صندلی مدیریت باشگاه دور می‌شوند، یکبار هم که شده خودشان را نقد کنند؟ چرا سعادتمند درباره مواردی که در بالا ذکر شد و همچنین چگونگی هزینه شدن ۱۰ میلیارد تومان حرفی نزده و نمی‌زند؟ ۱۰ میلیاردی که وارد حساب استقلال شد و گفته می‌شود هنوز مشخص نشده که این پول کجا هزینه شده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )