رحمان رضایی ابراز امیدواری کرد بتواند با رسیدن به اهداف خود در ایران برای مربیگری هدایت تیمی را در ایتالیا برعهده گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از توتومرکاتو، رحمان رضایی مدافع ایرانی سالها در لیگ فوتبال ایتالیا بازی کرد و اکنون مربیگری می کند. بازیکن سابق سری A ایتالیا از اهداف و برنامه های آینده خود گفت.

رحمان رضایی امروز چه می کنی؟

من در یک تیم ایرانی به نام ذوب آهن که در لیگ برتر ایران بازی می کند مربیگری می کنم. پس از پایان تجربه ایتالیایی ام در سال ۲۰۰۸ ، به خانه بازگشتم و در آنجا در پرسپولیس بازی کردم. سپس در قطر و دوباره در ایران؛ جایی که به کارم پایان دادم. پنج سال پیش از این من به عنوان دستیار شروع کردم و سپس این فرصت را داشتم که در لیگ دسته دوم به عنوان سرمربی اصلی باشم. اکنون با اهداف خوب این فصل در مسابقات لیگ برتر آماده می شوم.

احساس شما در این نقش جدید چیست؟ من احساس خیلی خوبی دارم. در ضمن، هدف خودم را تعیین کرده ام که در لیگ خوب کار کنم. دوست دارم در ایران تجربه کسب کنم و بعد از ۲ یا ۳ سال برای مربیگری به ایتالیا برگردم. در سری C احتمال مربیگری وجود دارد اما بدیهی است که این بستگی به کاری دارد که در این سالها انجام خواهم داد.

سطح فوتبال در ایران چگونه است؟

سطح فوتبال ایران بد نیست. به عنوان مثال ، پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و این نشان می دهد که حرکت فوتبال ایران در حال رشد است.

از تجربه بازی در ایتالیا چه خاطراتی دارید؟

تجربه عالی، سالهای عالی. من از خودم به عنوان بازیکن و همچنین عملکرد خارج از زمین لذت بردم. من الان هم اغلب به ایتالیا برمی گردم. ما در شهر ترویسو خانه داریم.

شما در پروجا، مسینا و لیورنو بازی کردید ... چرا ترویسو؟

پدر همسرم ابتدا در پروجا بود سپس به ترویسو نقل مکان کرد. من اکنون پاسپورت ایتالیایی دارم. همسرم اهل آسیزی است. فرزندانم در پیزا و ترویسو به دنیا آمدند. شهر زیبایی است. ما آن را خیلی دوست داریم.

وضعیت ایران در مورد شیوع Covid-۱۹ چگونه است؟

یک فاجعه. اوضاع دوباره بدتر شده است. بیمارستان های پر شده است. ما به وضعیت قبل بازگشتیم. در مورد ما بازیکنان و مربیان، هر هفته آزمایشات را انجام می دهیم و مراقب هستیم. ما در هتل هستیم. همه چیز تحت کنترل است و خوشبختانه تاکنون در بین بازیکنان عفونت نداشته ایم.

آیا هنوز سری A را دنبال می کنید؟

فوتبال ایتالیا بسیار محبوب است. زیبایی و هیجان بیشتری دار و خیلی ها این لیگ را دنبال می کنند.

تحت تاثیر فوتبال ایتالیا هستی؟

بله فوتبال ایتالیا برای من الهام بخش بوده است و من سبک مربیگری آنچلوتی، کونته و آلگری را دنبال کردم و الگوبرداری می کنم.

به عنوان یک ایرانی، آیا درست است که بازی استقلال - پرسپولیس یکی از حساس ترین داربی های جهان است؟

بدون شک "استقلال-پرسپولیس" یکی از حساس ترین داربی های جهان است. در تهران ۱۵ میلیون نفر زندگی می کنند. شهر بین این دو تیم تقسیم شده است. در کل ایران ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیس و ۲۵ میلیون هوادار استقلال داریم و در استادیوم همیشه صد هزار نفر تماشاگر برای این بازی به ورزشگاه می روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.