باشگاه ذوب آهن اعلام کرد شکایت از باشگاه الزورا عراق قطعی است و فردا این شکایت را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال ذوب آهن روز سه شنبه گذشته در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه کربلا به مصاف تیم الزورا عراق رفت که این بازی با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. ذوب آهن گل تساوی را در دقایق تلف شده به ثمر رساند تا ضمن قطعی کردن صعودش، حذف تیم الزورا را رقم بزند.

بعد از گل دوم ذوب آهن، تعدادی از تماشاگران عراقی وارد زمین شده و با بازیکنان و اعضای ذوب آهن درگیر شدند.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن درباره این درگیری‌ها گفت: تلویزیون عراق صحنه‌های مهندسی شده از این اتفاقات را نشان داد. میلاد فخرالدینی مرتب مورد آماج حملات لسانی و فیزیکی بود. تماشاگران به میلاد و به خانواده اش توهین می‌کردند و چند بار هم با فندک به سر این بازیکن زدند.

مدیرعامل ذوب آهن ادامه داد: توپ جمع کن‌ها به میلاد توپ نمی‌دادند و وقتی او توپ تقاضا می‌کردند، هواداران به او وحشتناک توهین می‌کردند. به هر حال میلاد کمی زبان عربی بلد است و متوجه می‌شد. توهین‌ها به فخرالدینی وحشتناک بود. کار این بازیکن (پرتاب سنگ به سمت تماشاگران) را تأیید نمی‌کنم و ورزشکار باید خودش را در هر حالتی کنترل کند ولی اینها تئوری است. صحنه‌هایی که شما دیدید با صحنه‌هایی که ما دیدیم زمین تا آسمان قرق می‌کرد.

آذری تاکید کرد: به نظرم جرقه اول اتفاقات را دروازه بان عراق زد. وقتی گل دوم را خوردند این دروازه بان با حرکات دستش اشاره می‌کرد تماشاگران وارد زمین شوند. اینها را تلویزیون نشان نداد. فکر می‌کنم آقای امامی فیلمبردار باشگاه این صحنه‌ها را گرفته است. فیلم‌هایش را روی اینستاگرام باشگاه می‌گذاریم.

وی یادآور شد: حتی وقتی ما گل دوم را خوردیم شش، هفت تماشاگر عراقی وارد زمین شدند و دروازه بان عراق را در آغوش گرفتند. تلویزیون این صحنه‌ها را نشان نداد.

مدیرعامل ذوب آهن درباره اینکه آیا شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه الزورا قطعی است؟ گفت: بله؛ صبح شنبه لایحه شکایت را به AFC می‌فرستیم. این مورد دیگر نیازی به تصمیم گیری ندارد. شکایت ما قطعی است.

آذری ادامه داد: بنده تا آخرین لحظه نمی‌خواستم در اعتراض به عوض کردن سرپرست تیم به عراق بروم ولی خدا را شکر در این بازی کنار تیم بودم. اول اینکه عراقی‌ها نمی‌خواستند ویزای اوساگوانا مهاجم نیجریه‌ای ما را بدهند. از محبت دوستان در سفارت ایران تشکر می‌کنم. شهروندان پنج کشور زئیر، زامبیا، نیجریه، کلمبیا و پورتوریکو حق ورود به عراق را ندارند ولی ما از قبل استعلام کرده بودیم که چند بازیکن نیجریه‌ای در عراق بازی می‌کنند. در فوتبال محدودیت‌های مرزی از بین می‌رود. اگر تلاش بچه‌های وزارت خارجه نبود این اتفاق نمی‌افتاد.

وی گفت: مورد دیگر اینکه وقتی درگیری‌ها در بازی شدید شد خودم وارد زمین شدم و همه را روی نیمکت نشاندم و نگذاشتم فاجعه‌ای رخ بدهد. خدا را شکر که آنجا بودم.

مدیرعامل ذوب آهن درباره احتمال تغییر محل بازی ذوب آهن با النصر امارات که پیش از این شهر کربلا برای میزبانی تعیین شده بود، گفت: بله؛ تقریباً کارها را تمام کردیم. منصوریان بعد از بازی رسماً اعلام کرد تحت هیچ شرایطی حاضر نیست در این وضعیت بازی کند. تجمع هواداران الزورا بعد از پایان مسابقه باعث شد ما را با اسکورت ببرند. جایی از اعراب ندارد به خاطر بازی با عربستان جان ورزشکار را به خطر اندازیم و اعتقاد و ارتباط دو کشور خوب ایران و عراق تحت تأثیر قرار بگیرد. البته تعداد آدم‌های وارد زمین شدند نمی‌توانند نماینده ملت عراق باشند. فقط خدا کمک کرد کسی آسیب جدی ندید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.