مدیر تیم ملی آلمان اعتراف کرد که دعوت کردن هافبک بازیساز آرسنال به اردوی ژرمن‌ها در مأموریت نافرجام دفاع از عنوان قهرمانی اشتباه بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حذف زودهنگام تیم ملی آلمان از مرحله گروهی جام جهانی، مسعوت اوزیل یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیم تحت هدایت یواخیم لو بود. پیش از آغاز جام بسیاری از آلمانی‌ها مخالف حضور اوزیل در تیم ملی بودند (به دلیل ورود او به مسائل سیاسی و ملاقاتش با اردوغان رئیس جمهور ترکیه) و عملکرد ضعیف او هم بهانه‌های بیشتری به منقدان این بازیکن ترکیه‌الاصل داد تا بیش از پیش صلاحیت او را برای بازی در تیم ملی آلمان زیر سؤال ببرند.

بیرهوف در این باره گفت: من فکر نمی‌کنم که اعضای تیم ما آنقدرها از عکس گرفتن مسعوت و ایلکای (گوندوگان) با اردوغان آزرده خاطر شده باشند اما رسانه‌ها دست از بحث کردن درباره این موضوع برنمی‌دارند. اگر امکانش بود، من سعی می‌کردم که به شیوه‌ای منطقی‌تر این مسئله را مدیریت کنم. شاید ما باید به این نتیجه می‌رسیدیم که باید از او بگذریم. ما هرگز ملی‌پوشان‌مان را مجبور به انجام کاری خلاف میل‌شان نکرده‌ایم بلکه همیشه سعی در متقاعد کردن آنها داشته‌ایم.

بیرهوف افزود: این بار اما نتوانستیم در مورد مسعوت چنین کاری را انجام دهیم و به همین خاطر می‌گویم که ما باید با درنظر گرفتن اهداف ورزشی، قید او را می‌زدیم. در عین حال شما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که وی نمی‌توانست به همین راحتی بیاید و بگوید که به خاطر یکسری دلایل واضح و مشخص از او چه انتظاراتی وجود داشته است. ایلکای گوندوگان صحبت کرد و با این کار حرف دلش را زد اما با این حال از او شدیداً انتقاد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )