سنگربان ذخیره تیم ملی اسپانیا در حمایت از همتای اروگوئه‌ای خود، گاف او در بازی مقابل فرانسه را به نقص توپ‌های جام جهانی ربط داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پپه رینا، دروازه‌بان جدید میلان با انتقاد از طراحی توپ‌های جام جهانی که تولید شرکت آدیداس است، این توپ‌ها را مسبب گاف مهلک روز گذشته (جمعه) فرناندو موسلرا، دروازه تیم ملی اروگوئه (در صحنه گل دومی که از فرانسوی‌ها خورد) دانست. با این گل فرانسه ۲ بر صفر پیش افتاد و جبران نتیجه برای اروگوئه غیرممکن شد تا این تیم حذف شود. این سومین مورد از گاف‌های وحشتناک دروازه‌بان‌ها پس از اشتباهات مهلک داوید دخه‌آ، دروازه‌بان اسپانیا مقابل پرتغال در دور نخست مرحله گروهی و اشتباه مرگبار ویلی کابایرو، دروازه‌بان آرژانتین مقابل کرواسی در دور دوم از مرحله گروهی بود که هر سه آنها منجر به گل شدند.

رینا در این باره در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «بیاید توپ‌هایی را طراحی کنیم که مهار و جهت حرکت آنها را برای دروازه‌بان‌ها آسان و آسان‌تر می‌کند، می‌آیید؟ باید راه بهتری برای ساختن نمایش پیدا کنیم».

آدیداس از سال ۱۹۷۰ به بعد تأمین‌کننده توپ‌های جام جهانی بوده و همیشه از مهمترین تورنمنت دنیای فوتبال برای معرفی جدیدترین محصولاتش استفاده کرده است.

رینا پیش از آغاز جام جهانی هم درباره این موضوع که توپ‌های جدید آدیداس برای این رقابت‌ها دروازه‌بان‌ها را به دردسر خواهد انداخت هشدار داده و گفته بود که شرط می‌بندد در این رقابت‌ها حداقل ۳۵ گل با شوت‌های از راه دور به ثمر خواهد رسید، چرا که طراحی آن به گونه‌ای است که تشخیص مسیر حرکتش را برای دروازه‌بان‌ها غیرممکن می‌کند.

برخلاف رینا، موسلرا گلی که خورد را به اشتباه خودش ربط داد تا طراحی توپ. او گفت: چنین اتفاقاتی برای هر دروازه‌بانی رخ دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.