رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تأکید کرد که دنبال رها کردن تیمی نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون معینی درباره برگزاری تمرینات تیم فوتبال نوجوانان گفت: اردوهای تدارکاتی این تیم به طور مستمر در حال برگزاری است و طبق برنامه‌ریزی کادر فنی، از سال گذشته به طور مداوم بازیکنان تحت نظر هستند و تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های مهمی، پیش روی این تیم است، تمرینات بازیکنان باید به صورت مداوم تمرین داشته باشند. معتقدم نباید ملی‌پوشان را رها کنیم. پس از پایان رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال به سرمربیگری عباس چمنیان، بازیکنانی که در رده سنی جوانان حضور داشته در اختیار تیم جوانان قرار گرفتند و بازیکنانی که در رده سنی نوجوانان حضور داشته در اختیار تیم نوجوانان. برای هر تیم طبق برنامه‌های کادر آن تیم و مسابقات پیش روی‌شان برنامه‌ریزی می‌کنیم و سپس طبق الویت‌بندی، برنامه‌ها مرحله به مرحله به اجرا می‌رسد.

رئیس کمیته جوانان تصریح کرد: پس از اینکه تیم جوانان در رقابت‌های مقدماتی اردن حذف شد و به مرحله بعدی صعود نکرد، طی نشست‌هایی که برگزار کردیم برای این تیم برنامه‌های جدیدی را در نظر گرفته و قصد داریم تا اردوهای تدارکاتی در این رده را آغاز کنیم. طبق رایزنی‌هایی که صورت گرفته قرار است تا این تیم به روسیه اعزام شود و در تورنمنتی که به میزبانی این کشور است، حضور داشته باشد. ضمن اینکه کشور قطر با ارسال درخواستی از ما خواسته تا دو بازی دوستانه با تیم فوتبال جوانان ایران داشته باشد.

معینی ادامه داد: بعد ازبازی های آسیایی جاکارتا و بازگشت تیم فوتبال امید، بدون شک اردوهای تیم جوانان آغاز می‌شود و با کادری که برای‌شان در نظر گرفته شده، سعی خواهیم کرد تیم بسیار خوبی را تشکیل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان دنبال رها کردن تیمی نیستیم. بازیکنان بسیار مستعدی در رده سنی زیر ۱۷ سال در جام جهانی داشتیم. حتی در رقابت‌های اردن که حذف شدیم نیز بازیکنان بسیار خوبی حضور داشتند، اما نباید فراموش کنیم که فوتبال بازی لحظه‌هاست. تیم جوانان به زودی تشکیل خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای این تیم داریم.

رئیس کمیته جوانان تصریح کرد: همانطور که می‌دانید کشور ژاپن با برنامه‌ریزی در بخش فوتبال پایه توانست فوتبال موفقی را در آسیا داشته باشد و در جام جهانی عملکرد مطلوبی از خود به جای بگذارد. اینکه ژاپن به عنوان حریفی قدر در آسیا مطرح است دلیلش بحث آموزش در رده‌های پایه است. ما نیز برنامه‌ای را در مناطق ۹ گانه خود به مرحله اجرا گذاشته‌ایم که بدون شک در سه سال آینده نتیجه آن را در تیم‌های ملی خواهید دید. ۹ مرکز آموزش بازیکنان نخبه وجود دارد که ۲۰۰ بازیکن آموزش یکسان می‌بینند و در آینده فوتبالیست‌های با دانشی را در اختیار تیم های ملی قرار می‌دهیم.

معینی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی گفت: تیم ملی فوتبال ایران عملکرد بسیار مناسبی داشت و نباید از حق بگذریم. این تیم جوان شده بود و با قدرت مقابل برترین‌های جهان به میدان رفت.کادر فنی به فکر آینده تیم ملی فوتبال ایران بود و با میدان دادن به بازیکنان نخبه و جوان علاوه بر محک خوردن بازیکنان، عیار تیم را سنجید و بدون شک تجربه‌ای که در جام جهانی کسب شد، در بازی‌های پیش رو نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: معتقدم قابلیت‌های بازیکنان ما از کره‌جنوبی و ژاپن بالاتر است. فقط در بحث آموزش‌های پایه عقب هستیم، اما از نظر توان بدنی بالاتر از آنها هستیم. آنها فوتبال را خوب یاد گرفتند، اما در جنگ‌های تن به تن مغلوب می‌شوند و در بازی ژاپن با بلژیک این موضوع را شاهد بودیم.

رئیس کمیته جوانان در پایان عنوان کرد: مهارت کسب کردنی است و باید در سنین پایه آموزش دهیم تا در رده‌های بالاتر شاهد موفقیت باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )