نبرد صدرنشین گروه چهارم و تیم دوم گروه سوم جام جهانی ۲۰۱۸ با پیروزی کروات‌ها در ضربات پنالتی خاتمه یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین بازی از شب دوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، یکشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه نژنی نوگورود، تیم‌های ملی کرواسی صدرنشین گروه چهار و دانمارک تیم دوم گروه سوم به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت اما کروات‌ها در ضربات پنالتی با نتیجه پیروز شدند تا حریف روسیه میزبان در مرحله یک چهارم نهایی شود.

این مسابقه شروع هیجان‌انگیز داشت چرا که یورگنسن از دانمارک در همان دقیقه اول بازی از ناهمانگی موجود در میان مدافعان کرواسی استفاده کرد و سریعترین گل جام را به ثمر رساند. برتری دانمارکی‌ها اما تنها سه دقیقه دوام داشت چرا که ماریو ماندزوکیچ، مهاجم کرواسی گل تساوی را به ثمر رساند. با وجود شروع طوفانی دو تیم که به نظر می‌رسید نویدبخش یک بازی پرگل باشد، دیداری که از لحاظ آماری به سود کروات‌ها بود، در وقت‌های معمول با همین دو گل به پایان رسید.

به این ترتیب پس از جدال اسپانیا – روسیه در اولین بازی شب دوم این مرحله، چهارمین بازی مرحله یک هشتم نهایی هم به وقت‌های اضافه کشیده شد. این در حالی بود که هیچ یک از دو تیم در حضورهای قبلی‌‌شان در جام جهانی به وقت‌های اضافه نرفته بودند.

کرواسی که در مرحله گروهی با کسب تمام امتیازات صعود کرد در هر دو نیمه بازی تیم برتری نسبی نسبت به حریف داشت و میل بیشتری برای حمله و مالکیت توپ نشان داد اما با مقاومت حریف در نهایت بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد جایی که دانمارکی‌ها بازی هجومی‌تر را ارائه کردند به خصوص در نیمه اول. در نیمه دوم وقت‌های اضافه اما دوباره کروات‌ها سوار بر بازی شدند و در دقیقه ۱۱۵ بود که در یک ضدحمله سرعتی آنته ربیچ با کاسپر اشمایکل در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما با خطای یورگنسن نقش بر زمین شد و به این ترتیب داور یک ضربه پنالتی به سود کروات‌ها اعلام و مدافع دانمارک را هم با کارت زرد جریمه کرد. این بهترین موقعیت برای کروات‌ها بود که نگذارند بازی به وقت‌های پنالتی کشیده شود اما باز هم انگار قرار نبود که برنده بازی در جریان عادی بازی مشخص شود چون کاسپر اشمایکل با تشخیص درست مسیر توپ، ضربه پنالتی که لوکا مودریچ زد را مهار کرد تا دانمارک در جام بماند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی ابتدا دانمارکی‌ها پشت توپ ایستادند و سوباشیچ دروازه‌بان کرواسی ضربه اول حریف را که توسط کریستین اریسکن شلیک شد مهار کرد. پس از او هم پیتر اشمایکل، دروازه‌بان دانمارک ضربه بادلی را مهار کرد. ضربه دوم دانمارک توسط کیائر به گل تبدیل شد و کراماریچ نیز همین کار را برای کرواسی انجام داد.

سومین ضربه پنالتی دانمارک توسط کرون‌دلی به تور دروازه کروات‌ها چسبید و پس از او لوکا مودریچ پشت توپ ایستاد و این بار اشتباه قبلی‌اش را جبران و این ضربه را به گل تبدیل کرد.

در ادامه ضیافت‌ پنالتی‌ها، شونه برای دانمارکی‌ها پشت توپ ایستاد و ضربه او را سوباشیچ مهار کرد و به این ترتیب فرصت در اختیار کروات‌ها قرار گرفت تا از حریف پیش بیفتند اما این اتفاق رخ نداد چون اشمایکل برای سومین بار پنالتی گرفت تا همه چیز مساوی دنبال شود.

پنالتی پنجم دانمارک را یورگنسن زد اما یک بار دیگر سوباشیچ ضربه را مهار کرد. در نهایت با ضربه‌ای که ایوان راکیتیچ به گل تبدیل کرد کرواسی با نتیجه ۳ بر ۲ در ضربات پنالتی و با نتیجه ۴ بر ۳ در مجموع پیروز و حریف روسیه شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )