ناکامی برندگان توپ‌های طلای یک دهه اخیر در کمک به تیم‌های ملی کشورشان برای فتح جام جهانی، صلاحیت آنها برای معرفی شدن به عنوان برترین بازیکنان تاریخ فوتبال را زیر سؤال برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولین شب از مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸، با حذف بزرگترین ستاره‌های جام همراه بود. لیونل مسی و یارانش در آرژانتین - فینالیست‌های دوره قبل - با قبول شکست ۴ بر ۳ مقابل فرانسه از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند، به این ترتیب فوق‌ستاره بارسلونا که خیلی‌ها او را با دیه‌گو مارادونا مقایسه و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند، در سومین تلاشش برای تکرار افتخار ۳۲ سال پیش مارادونا ناکام ماند. به این ترتیب مسی با همه افتخاراتی که در رده باشگاهی برده است همچنان در حسرت بردن یک جام در رده ملی است، جامی که خیلی‌ها معتقدند تا آن را نبرد به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شود.

کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال که گروهی دیگر او را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال معرفی می‌کنند که سرنوشتی مانند همتای آرژانتینی‌اش داشت. او و یارانش با قبول شکست ۲ بر یک مقابل اروگوئه ساعاتی پس از مسی با جام وداع کرد، البته وضعیت او نسبت به مسی باز هم بهتر است چون دو سال پیش حداقل در رده قاره‌ای موفق به کسب یک جام ملی شد.

به هر حال با ناکامی مسی و رونالدو برای قهرمانی در جام جهانی، حالا آن دسته از کسانی که مخالف معرفی شدن این دو به عنوان بزرگترین‌های تمامی ادوار یا به قول انگلیسی‌ها GOAT (مخفف عبارت Greatest Of All Time که معنای لغوی آن «بُز» است)، بهانه بیشتری برای به کرسی نشاندن ادعای خود دارند و از این پس با قاطعیت بیشتری خواهند گفت که مارادونا و پله که هر دو علاوه بر رده باشگاهی‌ در رده ملی هم افتخارآفرینی کردند، بهترین‌های تاریخ فوتبال هستند.

عمر مؤمنی کاریکاتوریست سایت گل هم با اشاره به این موضوع اثر جدید خود را کشیده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.