مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از ستاره‌های آسیایی مرحله گروهی جام بیست‌ویکم از دید کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اقدام به معرفی ستاره‌های آسیا در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کرد و نوشت: خیلی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ژاپن در دور اول مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ درخشیدند، اگرچه چند بازیکن دیگر از چهار نماینده دیگر آسیا هم که از گردونه این رقابت‌ها حذف شدند، نظر جهانیان را به خود جلب کردند. AFC پنج بازیکن را از این بین انتخاب کرده که یکی از آنها مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم ملی کشورمان است.

AFC نوشت: هیچ مدافع آسیایی کار سخت‌تری نسبت به پورعلی‌گنجی در مرحله گروهی نداشت، کسی که وظیفه مهار دیه‌گو کاستا مهاجم اسپانیا و کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغال را داشت. او در به حداقل رساندن خطر این دو بازیکن فوق‌العاده عمل کرد، جایی که کاستا روی خوش‌شانسی به گل رسید و رونالدو هم برای اولین بار در این تورنمنت پایش به گلزنی باز نشد.

دنیل ارزانی، بازیکن ایرانی‌الاصل تیم ملی فوتبال استرالیا نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که AFC از او به عنوان ستاره‌های آسیایی مرحله گروهی جام بیست‌ویکم یاد کرده و نوشت: با وجود اینکه ارزانی تنها ۶۰ دقیقه برای استرالیا در گروه C به میدان رفت، اما مدافعان را در زمان حضورش در زمین به دردسر انداخت و در تساوی یک بر یک مقابل دانمارک عملکرد برجسته‌ای داشت. بدون شک این بازیکن ۱۹ ساله یکی از ستاره‌های آینده‌دار آسیاست.

چو هیون وو از کره جنوبی، گاکو شیباساکی از ژاپن و سلمان الفرج از عربستان دیگر ستاره‌های آسیایی مرحله گروهی جام بیست‌ویکم از دید AFC هستند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین نظرسنجی برای انتخاب بهترین ستاره آسیا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ را راه‌اندازی کرده که برای رأی دادن به مرتضی پورعلی‌گنجی می‌توانید اینجا بروید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )