کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تیم داوری کشورمان به خوبی از عهده قضاوت دیدار حساس آرژانتین - فرانسه برآمده است.

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قضاوت تیم داوری ایرانی در بازی آرژانتین - فرانسه اظهار داشت: علیرضا فعانی در یک دیدار سخت حدود ۶۰ تصمیم گرفت که ۳۸ مورد از آنها فقط خطای دو تیم بود که نشان‌دهنده یک بازی پربرخورد است و هشت کارت زرد که همگی درست بود، حکایت از سختی شرایط دارد که تیم داوری توانست بازهم بدون مراجعه به ویدئو چک موفق از این بازی خارج شود.

وی افزود: در دقیقه ۱۱ پنالتی علیه آرژانتین به درستی اعلام شد. با وجود اینکه فغانی استارت طولانی زد، ولی با تمرکز خوب اعلام پنالتی کرد و به مدافع آرژانتین کارت زرد نشان داد.

این کارشناس داوری فوتبال ادامه اداد: در دقیقه ۱۹ خطا روی امباپه مهاجم فرانسه به درستی پشت محوطه جریمه اعلام و اخطار هم به درستی داده شد.

سلیمانی عنوان کرد: محمدرضا منصوری، کمک داور دوم فغانی به زیبایی مقررات فیفا را رعایت می‌کند و ادامه بازی می‌دهد. فیفا به کمک داوران اجازه داده اگر بازیکنی تا یک متر در وضعیت آفساید قرار دارد، ادامه بازی بدهند، اگر گل شد با توجه به سیستم ویدئو چک گل را مردود کنند و اگر هم منجر به گل نشود، ادامه بازی از سوی داوران دنبال می‌شود. بنابراین منصوری در دقیقه ۲۴ به درستی ادامه بازی داد، با وجود اینکه پرز مهاجم آرژانتینی در وضعیت آفساید قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در دقیقه ۴۷ گل آرژانتین به درستی زده شد و در دقیقه ۶۵ خطا روی مسی به درستی اعلام شد، گفت: دقایق پایانی درگیری بین بازیکنان آرژانتین و فرانسه رخ داد که فغانی به کمک سخندان توانستند این درگیری را مدیریت کنند و اخطارهایی هم که در این درگیری به بازیکنان دو تیم داده شد، صحیح بودند. در کل قضاوت این دیدار بسیار سخت بود و تیم داوری توانست از پس این قضاوت برآید و باید منتظر قضاوت بعدی تیم داوری کشورمان در جام جهانی باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.