مهاجم و کاپیتان آلبی‌سلسته در شبی که تیمش به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ رسید، با دو تن از اسطوره‌های فوتبال کشورش برابر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی با گلی که شب گذشته (سه‌شنبه) مقابل نیجریه زد و به پیروزی ۲ بر یک آرژانتین برای صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی کمک کرد، نه تنها طلسم ۶۶۰ دقیقه‌ای ناکامی‌اش برای گلزنی در جام جهانی را شکست بلکه یک رکورد دیگر هم به ثبت رساند: برابر شدن با دیه‌گو مارادونا و گابریل باتیستوتا و تبدیل شدن به سومین بازیکن تاریخ آلبی‌سلسته که در سه دوره مختلف جام جهانی گل می‌زند.

مسی در جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ . ۲۰۱۸ گلزنی کرده است، باتیستوتا در جام‌های جهانی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ و دیه‌گو مارادونا در سال‌های ۱۹۸۲ف ۱۹۸۶ و ۱۹۹۴.

مسی همچنین با گلی که به نیجریه زد تعداد گل‌هایش با پیراهن آرژانتین در جام جهانی را به ۶ گل افزایش داد و از این حیث با ماریو کمپس برابر شد. در حال حاضر گی‌یرمو استابیله و دیه‌گو مارادونا هر کدام با ۸ گل در جام جهانی بالاتر از مسی قرار دارند اما بهترین گلزن تاریخ آلبی‌سلسته در جام جهانی کسی نیست جز باتیستوتا که در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا ۴ گل، در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ۵ گل و در جام جهانی ۲۰۰۲ کره - ژاپن یک گل (مجموعاً ۱۰) به ثمر رساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.