سرمربی پیشین تراکتورسازی تبریز معتقد است تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال سبک بازی مشابهی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تونی اولیویرا در آستانه دیدار امشب (دوشنبه) تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «سابادو» پرتغال گفت: بازیکنان تیم ملی ایران هرگز تسلیم نمی‌شوند و به لحاظ فیزیکی خیلی قدرتمند و در عین حال بسیار باتمرکز هستند. تیم ملی ایران ساختار بسیار خوبی دارد، در خط دفاع قدرتمند است و در ضدحملات نیز با وجود داشتن بازیکنانی همچون کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد پویایی بالایی دارد. ایران تیمی نیست که خیلی مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و بیشتر اقدام به حرکات در عمق روی سرعت مهاجمانش و بردن توپ به جناجین می‌کند.

مارکو لوپز، بازیکن پیشین نفت تهران هم در تأیید صحبت‌های تونی اظهار داشت: ایرانی تیمی است که تا آخرین لحظه امیدش را از دست نمی‌دهد. آنها عالی دفاع می‌کنند و خیلی باهوش هستند. آنها می‌دانند که دقیقا دنبال چه چیزی هستند. پس از بازی پرتغال مقابل مراکش و ایران برابر اسپانیا، می‌توان گفت که پرتغال و ایران سبک‌ بازی مشابهی به هم دارند و سعی می‌کنند در موقع لزوم ضدحمله بزنند و حریف‌شان را شگفت‌زده کنند.

سرمربی پیشین تیم تراکتورسازی در خصوص مالکیت توپ ایران در بازی‌ مقابل تیم‌های مراکش و اسپانیا که به ترتیب ۳۸ درصد و ۳۰ درصدبود، اظهار داشت: در زمین فوتبال تنها یک توپ وجود دارد و تنها زمانی می‌توانید بازی کنید که توپ در اختیارتان باشد.

تونی که از نحوه بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا به وجد آمده، با یادآوری جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: ایران در جام جهانی قبلی تنها به خاطر گل دقیقه ۱+۹۰ لیونل مسی از خارج محوطه جریمه مغلوب آرژانتین شد. آنها در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ هم شکستی متحمل نشدند و تنها یک یا دو گل دریافت کرد.

لوپز در مورد ایرانیان گفت: آنها مردمان خیلی مهربان و تحصیل‌کرده‌ای هستند. آنها عاشق فوتبال هستند و این را در زمین می‌توانید ببینید. در حقیقت فکر می‌‌کنم اگر آنها به همین روش به بازی‌شان ادامه بدهند، پرتغال به مشکلات زیادی خواهد خورد. ایرانی‌های عاشق کی‌روش هستند و می‌دانند که دانش و تجربه او کمک شایانی به توسعه و پیشرفت فوتبال آنها کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.