پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که اگر تیم ملی نمایشی که نیمه دوم برابر اسپانیا داشت را مقابل پرتغال هم داشته باشد، می‌تواند به برتری برسد.

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر پرتغال و شانس صعود ملی‌پوشان به دور بعدی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: در بازی با اسپانیا دو چهره متفاوت داشتیم. یک ساعت اول، اصلاً فوتبالی بازی نکردیم و فقط در فاز دفاعی دنبال گل نخوردن بودیم. ما هیچ نمایشی از فوتبال ایرانی و مدرن را به نمایش نگذاشتیم و تنها خوب دفاع کردیم که خیلی از نظر جهانی مورد انتقاد قرار گرفتیم.

وی افزود: چهره دوم تیم ملی، پس از گلی بود که از اسپانیا دریافت کرد. بازیکنان ما بعد گل، قابلیت‌های فوتبالی‌شان و زیبا بازی کردن را به نمایش گذاشتند. دنیا فوتبال ما را پس از گلی که خوردیم، تحسین کرد. بنابراین، بحث اینکه مقابل پرتغال با چه شیوه‌ای می‌خواهیم بازی کنیم، تعیین‌کننده است. آیا قرار است باز هم برای دفاع کردن برویم و در ضدحمله گل بزنیم یا با توجه به اینکه نتیجه برای‌مان اهمیت دارد، مجبور به حمله کردن هستیم؟

«اگر مانند ۳۰ دقیقه پایانی دیدار برابر اسپانیا بازی کنیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم»، پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان این جمله خاطرنشان کرد: اسپانیا قوی‌تر از پرتغالی است، چرا که پرتغالی‌ها در دو بازی اخیر نشان داده‌اند که همه چیز این تیم در کریستیانو رونالدو و نهایتاً دروازه‌بان‌شان و پپه خلاصه می‌شود. پرتغال از نظر فنی خیلی بالا نیست و بازیکنان‌شان معمولی هستند. ما می‌توانیم پرتغال را ببریم، در صورتی که با شهامت بازی کنیم. باید به فکر این باشیم که هوشمندانه بازی کنیم.

نامجومطلق تصریح کرد: استراتژی سرمربی ما برای بازی فردا تعیین‌کننده است. ما چاره‌ای جز انجام بازی هجومی نداریم، البته احتیاط شرط عقل است و نباید فقط حمله کرد. باید منطقی دفاع کنیم و به بازیکنان اجازه حمله کردن را بدهیم. در بازی با اسپانیا شرایط حمله کردن را نداشتیم. وقتی ۱۰ بازیکن در ۳۰ متر عقب دفاع کنند، شرایطی برای حمله کردن وجود ندارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )