سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می گوید او هم نگران داوریهاست اما مربیان اصولا در موضع خوبی برای صحبت درباره عملکرد داوران قرار ندارند.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش پیش از تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تیم قبل از سفر به سارانسک اظهار کرد: همانطور که می دانید هنوز یکسری کارهای ریکاوری باقی مانده و هشت تا ۱۰ بازیکن هنوز کار ریکاوری در پیش دارند. البته یکسری از بازیکنان امروز آخرین تمرینشان را در مسکو برگزار می کنند.

او افزود: مطمئنا کار بزرگ و بسیار مهمی پیش رو داریم. فکر می کنم در هشت سالی که من در ایران حضور دارم بازی با پرتغال جذاب ترین و مهمترین و یکی از دشوارترین بازیهایمان باشد؛ دیداری که پلی خواهد بود برای صعودمان به دور دوم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که اکنون در مرز خوشبختی هستیم و احتمالا این بازی مهمترین بازی تاریخ فوتبال ایران است، گفت: ما برای حضور در جام جهانی خودمان جنگیدیم و این حق را خودمان به دست آوردیم. فراموش نکنید که پیش از حضورمان در اینجا هیچ کس حتی این آرزو و رویا را برای ما متصور نبود ولی هنوز هم خوشبختانه در آخرین بازیمان در مرحله گروهی هنوز این رویا زنده است و این مسالهی خاص و متفاوت برای فوتبال ایران است.

خبرنگاری به کی روش گفت که "ما خیالمان از کادر فنی راحت است چون توانایی اش را نشان داده. خیال هواداران از بازیکنان راحت است که تمام تلاششان را انجام می دهند اما کمی نگران این هستیم که نکند در بازی ایران و پرتغال تیم داوری ترجیح بدهد در صحنه های ۵۰-۵۰ به خاطر اینکه پرتغال، رونالدو و ستاره هایش به مرحله بعد صعود کنند، به نفع حریف سوت بزند. ما در بازی ایران و اسپانیا رفتار یکسانی از سوی داور در مواجهه با بازیکنان دو تیم ندیدیم. شما آیا نگران این موضوع نیستید؟"، گفت: بله من هم نگران این هستم اما ما مربیان اصولا در موضع خیلی خوبی نیستیم که بخواهیم درباره داوران صحبت کنیم اما انقدر بازی مقابل تیمهای بزرگ دنیا مثل اسپانیا، پرتغال و آرژانتین برای ما مربیان سخت است که توقع و فکرمان این است که داوران دانشها و تواناییهای فنی مناسبی را برای این بازیها در اختیار داشته باشند.

وی افزود: برای بازی ما مقابل اسپانیا داورانی از آمریکای جنوبی انتخاب شدند که اسپانیایی زبان بودند و بازیکنان اسپانیا به صورت مداوم با آنها صحبت می کردند و آنها را تحت تاثیر قرار می دادند. واقعا در رفتار داور یک دوگانگی مشهود بود. وقتی با اسپانیایی ها برخورد داشت، یک نوع رفتار از خود بروز می داد و تحت تاثیر قرار می گرفت و خیلی با محبت و متاثر از رفتار آنها برخورد می کررد اما وقتی با بازیکنان ما صحبت می کردند به بازیکنان ما کارتهای نابجا می داد و بسیار رفتار خشنی از خود نشان می داد.

کی روش ادامه داد: حتی درباره رفتار داور چهارم در کنار خط کار به جایی رسید که حتی بنده رفتم و به ناظر بازی گفتم که اگر او می خواهد من را بزند، همین جا بگوید و مشکلی نیست اما در مجموع این دوگانگی رفتار بسیار مشهود بود.

او با انتقاد از عملکرد سیستم ویدیویی گفت: واقعا متوجه نمی شوم دلیل خلق و به دنیا آمدن این سیستم چه بوده چون این سیستم باید جلوی خطاهای انسانی را می گرفت. دیروز بیش از ۵۰۰ بار صحنه گلی که به ثمر رساندیم را دیدیم و هنوز هم متوجه نمی شویم معیارهای دوگانه چیست اما همانطور که گفتم من نباید زیاد راجع به این مساله صحبت کنم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره رویای ملت ایران برای این تیم و تبریک و خسته نباشید مقامات عالی کشور به ملی پوشان و اینکه آیا می توانیم ملت را به این رویا برسانیم، اظهار کرد: بنده آرزو و رویای ملت را خیلی وقت است که روی شانه هایم حمل می کنم. شروع این رویا از خیلی ماهها قبل برای من شروع شد. از من پرسیدید که می توانیم به این رویا دست پیدا کنیم و من هم چیزی که می توانم بگویم این است که بعضی افراد متاسفانه دیر از خواب بیدار شدند. این افراد من یا بازیکنان نبودیم که دیر بیدار شدیم.

کی روش افزود: ما بیش از یک سال است که اصرار و پافشاری می کنیم که به یک برنامه ریزی خاص نیاز داریم اما آب و غذا اگر می خواهید مثمرثمر باشد، باید سر وقت برسد. فقط امیدوارم که بتوانیم در این زمان درس بگیریم. اتفاقی که در جام جهانی برزیل افتاد، در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ تکرار شد و همان اتفاقات دوباره در جام جهانی ۲۰۱۸ انجام گرفت اما امیدوارم آن دسته از افرادی که همیشه به برنامه های تیم ملی بی احترامی کردند و افرادی که اجازه ندادند برنامه های تیم ملی انجام شود، یک بار برای همیشه درس بگیرند چرا که در هشت سال گذشته تغییری در فوتبال ایران اتفاق نیفتاده است. با این حال تمرکز من روی بازی با پرتغال است. در آخر هم از صمیم قلب از حمایتهای انجام گرفته تشکر می کنم و مراتب قدردانی ام را اعلام می کنم.

او تصریح کرد: حمایتهای کلامی نمی تواند تمریناتی که از دست داده ایم را برگرداند و با حمایتها نمی توانیم بازیهای آماده سازی که از دست دادیم را جایگزین کنیم و متاسفانه من چیزی را فراموش نمی کنم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرده قرارداد شما با فدراسیون تمدید شده و این یکی از اتفاقات خوب است، گفت: همانطور که گفتم الان زمان این نیست که بخواهم درباره آینده صحبت کنم ولی می توانم تایید کنم که ما صحبتهای رسمی را داشته ایم. باید این را بگویم که بین من و فدراسیون فوتبال مشکلی نیست اما همانطور که گفتم اگر بخواهیم یک توافقی را با فوتبال ایران داشته ابشیم و دوباره اتفاقات برزیل، استرالیا و روسیه تکرار شود و افرادی که همیشه برنامه های آماده سازی و رویاهای فوتبال ایران لطمه می زنند کارشان را تکرار کنند، این اتفاق نمی تواند بیفتد. اما در مجموع مطلبی که الان در حال حاضر اهمیت دارد این است که من می خواهم تمرکزم را روی بازی با پرتغال بگذارم و راجع به اینده می توانیم بعدا صحبت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.